چیکن وینگز آسان | طرز تهیه وینگز با بال مرغ خوشمزه


مواد لازم برای تهیه بال مرغ

روغن آفتابگردان 4 قاشق غذاخوری
20 بال مرغ
ماست 5 قاشق
رب گوجه فرنگی 1 قاشق
پوست لیمو ½ قاشق چایخوری
آبلیموی تازه ½ لیموترش
2 قاشق غذاخوری جعفری تازه
نمک و فلفل سیاه از هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر آویشن، فلفل و پونه کوهی از هر کدام 1 قاشق چایخوری


مواد لازم برای پوشش سس

سس تند 2 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق
مواد لازم برای سس ماست
ماست 1 لیوان
1 قاشق غذاخوری جعفری تازه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی


بال های مرغ

طرز تهیه بال مرغ

برای تهیه بال مرغ خوشمزه در ابتدای کار چربی بال مرغ را جدا کرده و کنار می گذاریم. سپس در ظرف مناسبی، ماست را به همراه روغن آفتابگردان، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، فلفل و پونه کوهی بریزید.
حالا آب لیموی تازه را به همراه پوست آن و رب گوجه فرنگی در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس جعفری تازه را بشویید و نگینی خرد کنید، سپس به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

در این مرحله بال های مرغ را به کاسه اضافه کنید و خوب ماساژ دهید تا مواد طعم دهنده جذب بال ها شود. حالا درب کاسه را بپوشانید و سپس بال های مرغ را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید.
بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس بال های مرغ مزه دار شده را در سینی فر بچینید و سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید.
حالا اجازه دهید بال های مرغ 30 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند و بعد طلایی و زیبا شوند. سپس به مطالعه سس برای پوشش می رویم، برای این منظور کره را در دیگ بخار گرم می کنیم.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه قلیه بادمجان : غذای سنتی شمال ایران


طرز تهیه بال مرغ

در این مرحله کره ذوب شده، سس تند و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس برای تهیه سس ماست، ابتدا جعفری را ریز خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید.
حالا ماست را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد از 30 دقیقه قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله بال های مرغ را در ظرف حاوی سس برای پوشش قرار دهید.
سپس بال های مرغ را خوب مخلوط کنید تا با سس آغشته شوند سپس در ظرف مورد نظر بریزید. در پایان بال ها را با پیازچه خرد شده تزئین کرده و با سس ماست سرو کنید. دلپذیر.


دیدگاهتان را بنویسید