مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چیچاکلی، تکه ای از بهشت ​​روی زمین

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، شهرستان ورزگان به دلیل قرار گرفتن در منطقه زیبای ارسباران دارای مناظر طبیعی بی نظیر و دست نخورده ای مانند روستا و آبشار زیبای گل آخور، منطقه چیچکلی و دره زیبای سونگون است. همچنین بناهای تاریخی مانند قلعه جوشین و خانه امیرارشاد منتظر مهمانانی هستند که صنایع دستی منحصر به فردی مانند لاک بافی و قالی را به مهمانان هدیه دهند.

چیچاکلی با دشت‌ها و تپه‌های سرسبز معطر و گل‌دار، جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های پر آب و آواز پرندگان خوش‌نواز، در قطعه‌ای از بهشت ​​زمینی به نام بهشت ​​گمشده در حوالی ورزگان گرد آمده و طبیعت‌گردان را به آغوش خود می‌خواند.

این منطقه یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری طبیعی استان آذربایجان شرقی محسوب می شود که شامل بسیاری از پدیده های طبیعی نادر و خاص است.

چیچاکلی با دشت‌های معطر و دامنه‌های پر گل، جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های پر آب و آواز خوش پرندگان، در قطعه‌ای از بهشت ​​زمینی به نام بهشت ​​گمشده در حوالی ورزگان گرد هم آمده و طبیعت‌گردان را به آغوش کشیدنش دعوت می‌کند. .

چیچاکلی، تکه ای از بهشت ​​روی زمین

این منطقه یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری طبیعی استان آذربایجان شرقی محسوب می شود که شامل بسیاری از پدیده های طبیعی نادر و خاص است.

چیچاقلی که در زبان ترکی به معنی جای پر گل است در پانزده کیلومتری ورزگان یکی از شهرهای آذربایجان شرقی قرار دارد و در فروردین و خرداد همه جای این منطقه پوشیده از انواع گل است. این منطقه پوشیده از جنگل و انواع گل و گیاهان دارویی است.

از گونه های جانوری این منطقه می توان به گراز، خرس قهوه ای، شغال و … اشاره کرد. از پستانداران و از پرندگان تا کبک، کبک چلوابی و شکار پرندگانی مانند عقاب طاس، لاچین و بالابان. ، لازم به ذکر است که در فصل مهاجرت پرندگان آبزی مانند اردک، اردک و … در رودخانه دائمی که از این ارتفاعات سرچشمه می گیرد، دیده می شود.

بیشتر بخوانید  نوبتی هم باشه نوبت پختن خورش انار مسما هست! | طرز تهیه خورش انار مسما +ویدئو

منطقه چیچاکلی با طبیعتی متفاوت ترکیبی از دشت و جنگل در کنار قله های مه آلود است که به دلیل سرسبزی و رویش انواع گل های رنگارنگ به ویژه لاله ها سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از این مناطق طبیعی جذب می کند. طبیعت به طور کامل و واضح به گردشگران ارائه نمی شود و برای دوستداران طبیعت نیز مانند گنجی است که در دل جنگل و زیر هزاران درخت و خرمن نهفته است اما کافی است. سفری کوتاه به این منطقه از استان آذربایجان شرقی داشته باشید تا تنها با عبور از یک نمونه دیدنی به شگفتی های این کشور افتخار کنیم.

منبع: Trip Iar

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *