چین: مسئولیت آمریکا در پایان دادن به ناآرامی ها در افغانستان


به گزارش گروه بین الملل فارس ، وانگ ونبین سخنگو است وزارت امور خارجه چین وی گفت که ایالات متحده مسئول جلوگیری از ناآرامی ها در افغانستان است.

نوشتن وب سایت سفارت چین در واشنگتنونبین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “اوضاع در حال حاضر در یک مرحله حساس است.” جنگ و صلح “و این هرج و مرج و نظم است که چالش های بزرگی را به همراه دارد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: گرچه ایالات متحده اساساً نیروهای خود را از این کشور خارج می کند افغانستان “او هنوز مسئول کمک به این ملت در حفظ ثبات ، متوقف کردن آشوب و دستیابی به صلح و بهبود است.”

ونبین گفت: “ایالات متحده ، به عنوان مقصر ابتدای مسئله افغانستان ، باید مسئولیت پذیرانه عمل كند تا از انتقال آرام آن اطمینان حاصل كند.” [قدرت] ضمانت نامه در افغانستان. ایالات متحده نباید این مسئولیت را به عهده دیگران بگذارد و به سادگی از نبرد فرار کند. “باید تلاش شود تا اطمینان حاصل شود که عقب نشینی نیروهای خارجی منجر به سردرگمی و درگیری نمی شود.”

وی گفت: “چین همیشه معتقد بوده است كه مذاكرات سیاسی تنها راه درست برای حل مسئله افغانستان است.” ما از طرفین می خواهیم که به مذاکرات صلح و منافع کشور و مردم برگردند. که “اولویت بندی ، حفظ انگیزه برای گفتگوهای بینافغانی ، گام برداشتن در مسیری متوسط ​​برای بازگشت طالبان به سیاست ، ایجاد چارچوبی گسترده برای آینده سیاسی کشور و ایجاد بنیادی برای صلح پایدار در افغانستان.”

وبین بین گفت: “چین آماده پیوستن به کشورهای منطقه و جامعه بین المللی در انجام فعالانه مذاکرات بین افغانی و صلح و بازسازی در آن کشور است.”

بیشتر بخوانید  محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل تشدید می‌شود

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

اگرچه دولت آمریكا قبلاً 11 سپتامبر را برای اتمام عقب نشینی نیروهای آمریكایی از افغانستان اعلام كرده بود ، اما رسانه های آمریكایی گزارش دادند كه تاكنون حدود 90 درصد از نیروهای آمریكایی این كشور را ترك كرده اند.

پولیتیکو همچنین به نقل از دو مقام آمریکایی گفت که روند خروج نیروهایش از افغانستان “عملاً کامل” بود.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا پنجشنبه شب اعلام كرد كه مأموریت نظامی آمریكا از افغانستان در تاریخ 31 اوت (9 سپتامبر) پایان می یابد.

بایدن در سخنرانی خود با بیان اینکه ارتش ایالات متحده مأموریت خود را در افغانستان انجام داده است ، گفت: “فرماندهان نظامی به من توصیه کردند که فوراً افغانستان را ترک کنم.”

همزمان با گمانه زنی ها درباره خروج ایالات متحده از افغانستان ، نخست وزیر انگلیس دیروز (پنجشنبه) به اعضای پارلمان انگلیس خبر داد که حضور اشغالگران انگلستان پس از 20 سال در افغانستان پایان یافت.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان با استقبال طالبان روبرو شد ، اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ به خبر خروج نیروهای آمریکایی از بگرام گفت: طالبان از عقب نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت می کنند. .

بیشتر بخوانید  عکس تبریک روز مرد به برادر

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، امروز (پنجشنبه) در جریان گفت: “شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است ، زیرا برای صلح باید فدا کرد و گذشت کرد و از حداکثر خواسته ها باید صرف نظر کرد.” یک سخنرانی پایانی در گفتگوی بین افغانی در تهران. “و او به خواسته های طرف مقابل توجه کرد ، به ویژه در این مذاکرات ، که هیچ طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادر هستند و به دنبال صلح و آرامش برای مردم افغانستان هستند.”

در همین حال ، سید رسول موسوی ، دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و اوراسیا ، پنجشنبه شب هشدار داد که ایالات متحده به دنبال جنگ داخلی در افغانستان است.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید