چین آمریکا را به فعالیت های “خطرناک” متهم کرده است



پکن آمریکا را به انجام فعالیت‌های «خطرناک و تحریک‌آمیز» در منطقه متهم کرد و در واکنش به فعالیت‌های شناسایی مشکوک آمریکا، از واشنگتن خواست «فوراً از چنین اقدامات تحریک‌آمیزی جلوگیری کند».

به گزارش آناتولی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا برای مدت طولانی بارها کشتی ها و هواپیماهایی را برای شناسایی نزدیک با چین فرستاده است که به طور جدی دفاع و امنیت ملی چین را به خطر انداخته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره هواپیمای شناسایی الکترونیکی RC-135V نیروی هوایی آمریکا که فعالیت های مشکوکی را در سراسر چین انجام می دهد، گفت که چین از ایالات متحده می خواهد که فورا چنین اقدامات خطرناک و تحریک آمیزی را متوقف کند. آنها به اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از حاکمیت و امنیت منافع خود ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی شده است که تحت عنوان «آزادی دریایی» عملیات دریایی را در دریای چین جنوبی و دریای تایوان انجام می دهد. چین تایوان را “استان جداگانه” خود می داند، در حالی که تایپه از سال 1949 از طریق روابط دیپلماتیک کامل با 14 کشور بر استقلال خود تاکید کرده است.

وزیر دفاع چین، وی فنگ، هفته گذشته در سخنرانی خود در مذاکرات شانگری لا در سنگاپور گفت که “اتحاد مسالمت آمیز” سرزمین اصلی چین و تایوان “بزرگترین آرزوی مردم چین” است. چین می خواهد تمام تلاش خود را برای آن انجام دهد. اگر کسی جرات جدایی از تایوان را داشته باشد، چین در جنگ به هر قیمتی تردید نخواهد کرد. هیچ کس نباید عزم، اراده و قدرت ارتش چین را دست کم بگیرد.

بیشتر بخوانید  باکو از درگیری و درگیری در مرز ارمنستان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید