چیلر چیست | چیلر متروپل





چیلر چیست؟ چیلر متروپل سرمایش ساختمان چیست – ایران چطور






چیلر چیست؟ چیلر متروپل دستگاه خنک کننده ساختمان چیست؟ ادامه مطلب

در تعریف چیلر باید توضیح داد که چیلر در واقع نوعی دستگاه است که به سیستم تهویه مطبوع اطلاق می شود که برخلاف تصور اولیه ما از کلمه چیلر، سرما تولید نمی کند. در واقع عملکرد واحد تبرید; این دستگاه بزرگ که مجموعه ای پیچیده و پر سر و صدا است خنک می کند و دمای مناسب کولر گازی را تامین می کند اما با تولید سرما این کار را انجام نمی دهد بلکه گرما را دفع می کند. به همین دلیل، مایع خنک شده توسط کولر به چرخه باز می گردد و می تواند برای سیستم تهویه استفاده شود. به طور خلاصه، می تواند وی گفت: دستگاه های برودتی دستگاه هایی هستند که حرارت را از بین می برند.

چیلرها برای تهویه مطبوع و صنعتی استفاده می شوند. مصارف صنعتی عمدتاً شامل حفظ دمای ابزار و دستگاه ها در طی فرآیندها و مکانیزم ها می شود و تهویه مطبوع بیشتر مربوط به حفظ سرما و کنترل رطوبت در ساختمان های بزرگ یا همان دستگاه تبرید برای منزل یا تجاری و اداری است. یخچال معمولاً در پشت بام یا زیرزمین قرار می گیرد و بیشترین نقش را در تأمین خنکی ساختمان در تابستان دارد. در مقالات قبلی در مورد اینکه سیستم تهویه مطبوع به طور کلی چیست، توضیحات کافی در مورد نحوه عملکرد این سیستم داده شده است.

بیشتر بخوانید  خبر بد برای ایرانی ها در سال جدید

خود چیلر منبع سرما یا گرما ایجاد می کند و به دستگاه هایی برای گردش گاز و مایعات ختم نمی شود. به این معنی که خود منبع که قبلا یک دیگ یا پکیج مخصوص برای تامین آب مورد نیاز سیال در دستگاه های داخل سیستم بود، اکنون به عضوی داخلی خود دستگاه خنک کننده تبدیل شده و آن را دنبال می کند.





خطا: محتوا محافظت شده است!!