مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونگی حذف تاتو و خالکوبی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونگی حذف تاتو و خالکوبی

چگونگی حذف تاتو و خالکوبی

نقش‌و‌نگارهای ناشی از تاتو گاهی آنقدر فریبنده است که هرفردی را وسوسه می‌کند درحالی‌که تاتو می‌تواند یکی از زیبایی‌های پرخطر باشد چرا‌که می‌تواند انتقال دهنده بیماری‌های بسیاری باشد؛ از عفونت و حساسیت گرفته تا برخی بیماری‌های خطرناک اما از سوی دیگربیشتر افراد خیلی زود از داشتن این نقش و نگارها خسته می‌شوند و به دنبال راه‌هایی برای پاک کردن تاتو هستند، اما آنقدر که تاتو کردن آسان است،پاک کردن آن ساده و ممکن نیست تا جایی‌که حتی در روزگار نه‌چندان قدیم از جراحی برای پاک کردن این تاتوها استفاده می‌کردند.اما این روزها لیزر کمی فقط کمی کار را راحت‌تر کرده‌است اما باز هم نباید انتظار زیادی داشت.

چگونگی حذف تاتو و خالکوبی

گاهی پس از انجام خالکوبی شرایطی پیش می آید که فرد تصمیم می گیرد خالکوبی را پاک کند که مهم ترین دلایل آن عبارت است از عوض شدن مد ، عدم رضایت از شکل به دست آمده گاهی خرابکاری ، فراهم شدن مشکل استخدام و … است .

روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد که شامل جراحی ، کوتر کردن ، منجمد کردن ، تراشیدن پوست و لایه برداری عمیقی که این روش ها ارزان بوده ولی نتیجه آنها کامل و صد در صد نیست و معمولا جای زخم و اسکار بجای می گذارند .

چگونگی حذف تاتو و خالکوبی

استفاده از لیزر ساده ترین ، با عارضه کمتر و گاهی با نتایج بسیار عالی می باشد که در صورت موثر بودن اکثرا جای زخم و اسکار به جا نمی گذارد .

اما لیزر محدودیت هایی هم دارد که یکی گران بودن ، دوم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن است سومین محدودیت لیزر بی اثر بودن آن روی بعضی از خالکوبی ها می باشد .

بیشتر بخوانید  ۱۰ چیزی که جوشتان را بدتر می کند

چگونگی حذف تاتو و خالکوبی

از آنجایی که بعضی خالکوبی ها به لیزر جواب نمی هند و بعضی دیگر حتی با لیزر تشدید می شوند ( خصوصا خالکوبی قرمز ) لازم است قبل از انجام لیزر منطقه کوچکی از ضایعه تست شود و در صورت گرفتن نتیجه مساعد اقدام به درمان همه ضایعه کرد.

در صورت عدم امکان استفاده از روش های فوق گاهی با انجام خالکوبی های مجدد با رنگ های مشابه رنگ پوست می توان تا حدودی خالکوبی قبلی را مخفی کرد.

چگونه به یک پزشک معتبر به انجام لیزری حذف تاتو پیدا کنم؟

برای برداشتن تاتو ، شما باید یک متخصص پوست معتبر و یا مرکز عمل جراحی زیبایی مناسب پیدا کنید . همچنین در صورت امکان ، شما باید یک شرح حال از پزشک خانوادگی خود در رابطه با سلامتی عمومی و بیماریهای احتمالی گذشته خود داشته باشید .

گردآوري توسط : مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *