مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه یک مصاحبه شغلی خوب داشته باشیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مصاحبه برای کار

با این نکات مصاحبه شغلی خوبی خواهید داشت:

آداب معاشرت
آداب معاشرت چیزی جز مجموعه ای از رفتارهای مناسب و نیک نیست. در واقع، این زبانی است که با آن احترام و توجه خود را به مخاطبان خود ابراز می کنیم. که معمولاً تأثیری کمتر یا بیشتر از سایر افراد بر زندگی شما ندارند نوبت مصاحبه شما هم می آیید و نظر آنها از همه مهمتر خواهد بود.

مصاحبه برای کار

قبل از مصاحبه اطلاعاتی در مورد شرکت یا شغل آینده خود دریافت کنید
اطلاعات مهم شامل فعالیت هایی از کارفرما اجرا شد، ثبات مالی کارفرما چیست و چه مشاغلی به کارفرما مربوط می شود. بررسی کنید که چگونه می توانید به کارفرمای خود برای یافتن شغل در آن سازمان و توانایی ها و پتانسیل های خود در آن سازمان کمک کنید. یاد بگیرید که چگونه می توانید به شرکت کمک کنید و سوالاتی را برای پرسیدن از ممتحن درباره شرکت آماده کنید.

مصاحبه برای کار

به موقع به مصاحبه بروید
مصاحبه گر شما نیز مانند بقیه افراد در محل کار، ساعت ها از وقت خود را در محل کار می گذراند. نشان دهید که زمان آنها برای شما ارزشمند است. از این گذشته، آیا آنها به شما احترام نمی گذاشتند که وقت خود را گذاشتید و به شما فرصتی برای ابراز وجود دادید؟
اگر دیر برسید، دیگران فکر خواهند کرد که شما خودخواه، بی نظم و بی ادب هستید. پس زمان خود را تنظیم کنید و سعی کنید به موقع برسید و در غیر این صورت تاخیر شما باعث ایجاد مشکل می شود.

مصاحبه برای کار

لباس مناسب بپوشید
برای حرکت تمرین کنید مصاحبه برای کار باید با محیط کار سازگار باشد. اما برای حفظ احترام باید یک درجه بیشتر از محیط معمول آنجا تمرین کنید. زیرا اگر لباس‌های نامناسب، بالاتر یا پایین‌تر از حد معمول بپوشید، مزاحم می‌شوند. وقتی صحبت از تمرکز بر روی شما و مهارت های شما می شود، لباس های شما نباید تداخل یا تداخل داشته باشند.
این مثال را در نظر بگیرید: اگر همه در محل کار شلوار جین و تی شرت می پوشند، شما یک پیراهن آستین بلند رسمی می پوشید. و اگر آنها پیراهن رسمی می پوشند، شما کت و شلوار و حتی کراوات می پوشید.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک جاجرما استان خراسان شمالی

مصاحبه برای کار

مراقب نحوه دست دادن باشید
هندلینگ یک اقدام متقابل است که به منظور ارتباط انجام می شود. در مصاحبه این تعامل بین دو غریبه صورت می گیرد که می تواند یکی از اصول اولیه آداب مصاحبه باشد. اگر یکی دو بار شریک خود را محکم بفشارید و سپس او را رها کنید، نشانه مهربانی و مهربانی شماست که می تواند به سرعت بین دو نفر احساس امنیت ایجاد کند.
از سوی دیگر، دست دادن آرام و بی‌قلب می‌تواند شریک زندگی شما را ناراحت کند. و قبل از اینکه فرصتی برای ملاقات با شما داشته باشند، احساس بدی به آنها خواهید داد. اطمینان بخشی به اطرافیانتان یک هدف مهم در هر آداب اجتماعی است. بهش فکر کن. آیا واقعاً می خواهید همکار خود را ناراحت کنید؟

مصاحبه برای کار

تصویر مثبتی از خود ارائه دهید
در طول مصاحبه باید بارها از آداب و معاشرت استفاده کنید. و اگر به درستی از آنها استفاده کنید، تصویر خوب و مطمئنی در ذهن همکار خود ایجاد خواهید کرد. با صدای بلند و واضح صحبت کنید. تو نباید بری مصاحبه کننده از او بخواهید حرف هایش را تکرار کند یا شک کند که حرف های شما را خوب شنیده یا نه
به چشمان همکار خود نگاه کنید. این یک حرکت اطمینان بخش است که اکثر مردم به آن پاسخ مثبت می دهند.

از حرکات بدن مناسب برای صحبت کردن استفاده کنید. حرکات خوب می تواند نشان دهنده علاقه شما به حضور در آنجا باشد، در حالی که سستی نشانه بی احترامی و بی تفاوتی است.
همکار خود را با نام صدا بزنید، اما در تعادل. این نشان می دهد که شما به او توجه می کنید و به او گوش می دهید. همچنین ارتباطی ایجاد می کند که مصاحبه شما را موفق تر می کند.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن دکتر شهرام سجادیه فوق تخصص کلیه در نجف آباد

مصاحبه برای کار

مثبت فکر کن
کارفرمایان تمایلی به شنیدن بهانه یا احساسات بد در مورد یک تجربه منفی ندارند. اگر از آنها نمره یا نمره پایین، تغییر شغل ناگهانی یا نداشتن پیشینه خود را می خواهید، موضع دفاعی نگیرید. در عوض، روی چیزهای خوب زندگی تمرکز کنید، مانند چیزهایی که از تجربه خود یاد گرفته اید.

مصاحبه برای کار

در مورد تجربیات و مهارت های خود واضح و با علاقه صحبت کنید
زبان حرفه ای داشته باشید، اما نترسید که شخصیت شما به طور کامل آشکار شود. به نشانه بی میلی مکث نکنید. برای هر پاسخ چند ثانیه طول می کشد.

مصاحبه برای کار

برای ارائه مهارت ها و تجربیات خود آماده باشید
تا زمانی که شغل خود را درخواست کنند، شرحی از شغل خود ارائه دهید. جایگاه خود را به عنوان فردی با مجموعه ای از مهارت ها و ویژگی های خاص در ذهن کارفرما تثبیت کنید. کارفرمایان مشکلاتی دارند که باید توسط کارکنان مجرب حل شود. در توصیف مناسب صفات خود مؤثر باشید.

مصاحبه برای کار

دوبار از آنها تشکر کنید
در پایان مصاحبه، زمانی که می خواهید از مصاحبه کننده تشکر کنید، به خاطر داشته باشید که هم به خاطر زمانی که در اختیار شما گذاشته اند و هم از فرصتی که به شما داده اند سپاسگزار هستید. مثل اینکه به موقع آمده اید، از آنها تشکر کنید، به آنها نشان دهید که فردی با درک و قدردان وقت دیگران هستید.

مصاحبه برای کار

نکات و هشدارها
بدون آمادگی قبلی در آن روز شرکت نکنید
هر چه بیشتر در مورد شرکت و شغلی که برای آن درخواست می دهید تحقیق کنید، احترام بیشتری نشان می دهید. خیلی ساده است. به یاد داشته باشید که مصاحبه کننده شما برای این شرکت کار می کند و این بخش بزرگی از زندگی آن شخص است. بنابراین، نشان دادن یک تصویر متواضع اما مناسب از احساس تعهد شما به این مصاحبه، ظاهر شما را بهتر می کند.

بیشتر بخوانید  نحوه و نحوه کاشت بذر چمن مونت کارلو

مصاحبه برای کار

در مورد کارفرمایان قبلی خود بدگویی نکنید
اگر نمی توانید در مورد کسی چیزهای خوبی بگویید، بهتر است چیزی نگویید. بد گفتن از کارفرمایان و شرکت های قبلی و مخالفت با کار آنها دور از ادب و احترام است. این باعث ناراحتی و توهین دیگران می شود. بالاخره این یک مصاحبه این مربوط به شما و این شرکت است، نه شرکت ها و افراد دیگر. بنابراین مجبور نیستید تصویری از کارفرمای سابق خود را به مصاحبه کننده خود ارائه دهید. چون این سوال ربطی به آنها ندارد.

مصاحبه برای کار

در مورد چیزی دروغ نگو
یادتان باشد در مورد هیچ موضوعی هر چند کوچک هم دروغ نگویید و حرف هایتان را بدیهی نگیرید. زیرا افراد محترم هرگز دروغ نمی گویند زیرا به آن نیاز ندارند.
مطمئن باش.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *