در بررسی لایحه طبقه بندی معلمان ، مرکز تحقیقات مجلس اظهار داشت که هیچ تفاوتی بین ارزیابی نتایج و ارزیابی صلاحیت ، عدم انطباق با رویکرد مبتنی بر صلاحیت ، پیوند دادن اجرای این قانون به بودجه سالانه وجود دارد. و عدم امکان دستیابی به رتبه 5 برای معلمان (دانش آموزان معلمان). با 30 سال سابقه کار ، تضییع حقوق معلمان موجود ، گزارش نادرست تجربه و مدرک تحصیلی به عنوان عوامل صلاحیت ، مبنی بر ارزیابی معلمان موجود در یک آزمون ، تعیین غلط سقف برای دستیابی به نمرات ، عدم دسترسی به رتبه 4 و حداقل 5 سال برای 5 معلم در كشور از مهمترین ابهامات این لایحه است.
به گفته شایانوز ، محدود کردن امتیازات به افزایش حقوق ، نادیده گرفتن وضعیت معلمان در مناصب اداری ، گرفتن اختیارات گسترده از پارلمان و تفویض اختیار به بسیاری از م componentsلفه های اصلی کابینه و شورای آموزش عالی و به دلیل نظارت ناپذیری قانون این لایحه باید سایر نکات مهم را در نظر بگیرد.
طبق لایحه رتبه بندی معلمان ، متناسب با رتبه ، رتبه فوق العاده ای در نظر گرفته می شوند که درصدی از کل حقوق ثابت و اضافات مستمر آنها است. “لایحه رتبه بندی معلمان” مطابق با تعهدات قانونی برنامه ششم توسعه ، سیاست های کلی ایجاد تغییر ، سند تغییر اساسی و نقشه جامع علمی کشور تدوین شده و هدف اصلی آن ایجاد یک سیستم پرداخت ، مبتنی بر تخصص ، شایستگی ها و نتایج رقابتی معلمان
دامنه این لایحه “در طرح طبقه بندی مشاغل معلمی در کشور گنجانده شده است” ، که به 5 درجه تقسیم می شوند و متناسب با رتبه آنها ، فوق العاده رتبه بندی می شود که درصدی از کل حقوق ثابت و مستمر آنها است ، و متوسط (25٪) بیش از میانگین حقوق و مزایای مستمر افراد تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته شده است.
با توجه به تعهدات اسناد بالادستی ، به ویژه ماده (63) قانون برنامه ششم توسعه رتبه بندی ، مفاد کلی این لایحه تصویب می شود و برای کارآیی بیشتر رعایت اهداف اسناد بالادستی مانند بهبود شایستگی ها و شایستگی های معلمان ، سیستم پرداخت بر اساس رتبه بندی و عملکرد لازم است جزئیات طرح را با توجه به موارد فوق تنظیم کنید.