مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه کودک را به رفتن به توالت تشویق کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بگذارید بچه ها از شنا کردن لذت ببرند. در حالی که برای برخی دیگر از کودکان و در نهایت والدین آنها مشکل بزرگی است. کودکان خردسال ممکن است از رفتن به دستشویی بترسند زیرا ممکن است در حمام لیز بخورند یا صابون در چشمانشان فرو رود. با ما همراه باشید تا با راهکارهایی برای تشویق فرزندتان به حمام کردن به شما کمک کنیم.

راهکارهایی برای تشویق کودک به حمام کردن

کودکان بزرگتر گاهی فکر می کنند که نیازی به دستشویی رفتن ندارند یا نمی خواهند بازی و فعالیت های خود را برای حمام کردن متوقف کنند. اگر می توانید با راهکارهایی به فرزندتان کمک کنید تا در دستشویی رفتن اشتیاق بیشتری داشته باشد و از رفتن به دستشویی لذت ببرد.
مادر عصبی یا عصبی، هوای سرد و دست های سرد باعث نمی شود کودک احساس امنیت کند. سعی کنید حمام کردن را برای کودکان سرگرم کننده و هیجان انگیز کنید.

به کودک اطمینان دهید که از حمام کردن نمی ترسد. اکثر روانشناسان کودک می گویند که نوزادان نیازی به حمام روزانه ندارند. اما کودکان به محبت و محبت و آرامش در کنار مادر، پدر یا کسی که آنها را دوست دارد نیاز دارند. یکی از موقعیت‌های مناسبی که کودکان می‌توانند این حس را در کنار عزیزان خود تجربه کنند، حمام است و البته استحمام یکی از شاخص‌های مهم پاکیزگی است.


حمام کردن نوزاد

سعی کنید کودک را به درستی حمام کنید تا احساس امنیت کند و از استحمام نترسد. اگر نمی دانید چگونه کودک یا نوزاد خود را حمام کنید، سعی کنید از دیگران کمک بگیرید. ابتدا نحوه صحیح حمام کردن نوزاد خود را با عروسک تمرین کنید. به توصیه ها و پیشنهادات افراد با تجربه گوش دهید. اگر اعتماد به نفس بالایی دارید، هم شما و هم کودکتان هنگام حمام کردن از امنیت بیشتری برخوردار خواهید بود. به آرامی برای کودک خود آواز بخوانید. با او صحبت کنید و او را تشویق کنید که در آب بازی کند تا اوقات خوش و خوشی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  از بین بردن "کم رویی در کودکان"

به کودک خود اطمینان دهید که حمام کردن آسان است. نوزادان جوان در اولین تجربه حمام کردن خود دوست دارند در وان حمام یا سینک کوچک حمام شوند، به این ترتیب کودک خود را به حمام کردن تشویق می کنید. بنابراین یک حوله در قسمت پایین لگن قرار دهید و هنگام حمام کردن نوزاد، آن را به سمت خود بچرخانید. همیشه قبل از حمام کردن کودکتان دمای آب را آزمایش کنید و مطمئن شوید که هوای حمام به اندازه کافی گرم است. از صابون و شامپویی استفاده کنید که چشم کودک را نسوزاند و از الیاف نرم استفاده کنید، شیرها را خوب ببندید تا کودک نتواند آنها را باز کند و در نهایت کودک را با یک حوله بزرگ خشک کنید.


تشویق کودک به حمام کردن

حمام کردن را به یک بازی یا فعالیت سرگرم کننده برای کودک خود تبدیل کنید. می توانید چند بطری خالی به او بدهید تا با او بازی کند یا برایش آواز بخواند. در عین حال نحوه شستشوی خود را به او آموزش دهید. اگر کودک بزرگتر است بگذارید در شستن موها با شما همکاری کند. برای تفریح ​​به صورتش آب بپاشید یا با او بازی کنید.
به کودک مسئولیت بدهید تا او احساس مسئولیت کند. و در صورت امکان کودک را به استحمام تشویق کنید. کنار وان کودک نوپا بنشینید و با او صحبت کنید. سن خاصی برای تنها گذاشتن کودک در وان وجود ندارد. باید وضعیت نشستن، تعادل و هوشیاری او را آزمایش کنید. و وقتی مطمئن شدید که او تناسب اندام دارد و آماده است تا خودش را بگذراند. می توانید آن را برای چند دقیقه رها کنید، اما برای شنیدن صدای کودک خود در آنجا باشید.
از نیازهای فرزندتان آگاه باشید. گاهی دانستن ترجیحات کودک راهی آسان برای علاقه مند کردن نوزاد به حمام کردن است. اگر کودک شما می خواهد حمام کند، اجازه دهید این کار را انجام دهد. اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را به او بدهید و مطمئن شوید که کف صابون چشم‌های کودکانتان را تحریک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید  درمان‌ لازم هنگام سوختگی ​كودكان


حمام کردن نوزاد

دمای آب را با توجه به ترجیح کودک خود تنظیم کنید. و البته وان حمام را به اندازه ای که او می خواهد از آب پر کنید و با کودک صحبت کنید تا حمام کردن کار سخت و طاقت فرسایی نباشد و از این طریق استقلال را در کودک پرورش دهید. به محض اینکه کودک تنها در حمام می نشیند، قدمی به سوی استقلال برمی دارد. فرزندتان را برای این پیشرفت تشویق کنید.

ایجاد محیطی محرک برای کودکان

تفاوت بین پاکیزگی و آلودگی را به کودک خود بیاموزید. بچه ها در هر سنی به اندازه والدینشان به نظافت اهمیت نمی دهند. سعی کنید آب صابونی را که از بدنشان شسته می شود به آنها نشان دهید تا بفهمند که آلودگی از بین رفته است. حمام کردن را به یک روتین تبدیل کنید. یکی از دلایلی که کودکان از حمام کردن متنفر هستند این است که مجبورند یکی از فعالیت های مورد علاقه آنها را قطع کند.
بنابراین آنها سعی می کنند راهی برای فرار از حمام پیدا کنند. اگر استحمام را به یکی از کارهای عادی و اجتناب ناپذیر تبدیل کنید، کودک یاد می گیرد که تحت هیچ شرایطی نمی تواند از آن فرار کند.


فرزندتان را به حمام کردن تشویق کنید

سعی کنید حمام کردن را به یک روتین تبدیل کنید. اگر استحمام منظم و شستن مو را به یک روتین تبدیل کنید، کودک تشویق می‌شود که به دستشویی برود و یاد بگیرد که نمی‌تواند از استحمام فرار کند.

باید بخوانید:

بازی در حمام با کودک برای علاقه مند شدن او

حمام کردن را به یک روال روزانه تبدیل کنید، بنابراین یک امر ضروری است. آن را در یک زمان مناسب قرار دهید تا با کار دیگر تداخل نداشته باشد. هنگامی که زمان حمام تنظیم شود، همه چیز دیگر ممنوع است. همچنین در صورت نیاز به ایجاد هر گونه تغییر، از قبل آن را انجام دهید.
هنگام حمام کردن از تایمر استفاده کنید. اجازه دهید کودک مدت زمان حمام را حدس بزند و آن را با تایمر اندازه گیری کند. کودکان کوچک از زمان کوتاه حمام شگفت زده می شوند. اما در مورد کودکان بزرگتر که فواید استحمام را می دانند، اگرچه این زمان برای تمیزی آنها کافی است، اما آنقدر طولانی نیست که باعث خستگی شود.

بیشتر بخوانید  چگونه کودکمان را در در اتاق جدا بخوابانیم؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *