مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه کودکمان را در در اتاق جدا بخوابانیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سوال : من يك دختر 5/3 ساله دارم كه هنوز دوست دارد رو تخت ما بخوابد.الان حدود 6 ماه است اسباب كشي كرديم و تخت او را داخل اتاق خودش گذاشتيم.

اوايل چند روزي داخل اتاق خودش مي خوابيد من هم چراغ خواب اتاقش و يك چراغ را توي هال روشن مي‌گذاشتم تا اگر بيدار شد نترسد. اما بعد از آن مدام مي‌گفت كه اين اتاق هيولا دارد و حاضر نيست در اتاق خودش بخوابد.

البته چند بار هم وقتي كه اين ادعا را كرده است تمام خانه را با هم گشتيم تا به او ثابت شود مشكلي نيست اما تاثيري نداشته است، لطفا راهنمايي كنيد.

اتاق جدای کودک

پاسخ دكتر ناهيد محمدپور، مشاور خانواده:

نگران نباشيد؛ اين مشكل فقط در خصوص كودك شما صدق نمی کند و كودكان زيادي هستند كه تنها نمي ‌خوابند یا دوست ندارند تنها بخوابند. به هر حال در سه و نيم سال گذشته شما دختر خود را عادت داده‌ايد كه كنار شما استراحت كند و او با اين روش احساس امنيت و آرامش مي ‌كند پس حالا هم نمي توانيد توقع داشته باشيد كه با يكي دو شب جدا خوابيدن اين مشكل برطرف شود.

چگونه کودکمان را در در اتاق جدا بخوابانیم؟

اولين نكته اي كه بايد به خاطر داشته باشيد به هيچ وجه تسليم نشويد اما او را هم براي خواب تنها نگذاريد. شما مي توانيد نيم ساعت قبل از خواب با او وارد اتاقش بشويد و برايش داستان بگوييد يا با او بازي كنيد.

اتاق جدای کودک

اين سرگرم كردن وي قبل از خواب مي تواند اثر داشته باشد البته نبايد تحرك يا ترس در اين داستان يا بازي وجود داشته باشد ضمنا در طول روز به اندازه كافي به كودك خود محبت كنيد، با او حرف بزنيد و او را در آغوش بگيريد.

بیشتر بخوانید  آموزش درس چهاردهم فارسی کلاس دوازدهم

يادتان باشد اگر در طول شب بيدار شد و خواست به تخت شما بيايد اين اجازه را به او ندهيد او را به اتاقش ببريد و منتظر بمانيد تا بخوابد. البته مي تونيد اين كار را به صورت مرحله ‌اي هم انجام دهيد. يعني اول كودك در رختخواب خود اما در اتاق والدينش باشد و كم كم به اتاق خود منتقل شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *