چگونه چروک روی گونه را از بین ببریم؟


از بين بردن خط هاي ايجادشده روي گونه

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای از بین بردن خطوط روی گونه آشنا شوید.

 از بين بردن خط هاي ايجادشده روي گونه

آیا در صورتتان چین و چروک وجود دارد؟

این دستور گیاهی طبیعی با چین و چروک مبارزه می کند، سالیانه مردم هزینه های زیادی برای از بین بردن چین و چروک پوست می پردازند . به دلیل پیری , ، موقعیت خواب و… ظاهر می شودهمانطور که سن بالاتر می رود سلول های پوست نیز نازک تر می شوند. هنگامی که درم شروع به نازک شدن میکند ساختار پوست تغییر کرده و چربی پوست کمتر می شود و پوست خشک می شود و بخاطر همین چین و چروک بوجود می آید.

چین و چروک صورت ، مثل خطوط اخم، خطوط بین ابرو و پا کلاغی که خطوط گوشه چشم ایجاد می شود. حتی نور خورشید بیش از حد می تواند چین و چروک ایجاد کند. اگر سیگار می کشید احتمال چین و چروک بیشتر از افراد غیر سیگاری است. سیگار کشیدن باعث کاهش کلاژن پوست می شود، که بخش مهمی از ساختار پوست را تشکیل میدهد. بنابراین، سعی کنید این رسپی را برای مبارزه با چین و چروک انجام دهید.

چین و چروک روی گونه

علل به وجود آورنده ی چروک روی گونه

در ایجاد چروکِ صورت علت های گوناگونی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مسئول نگه داشتن قوام پوست ، «کُلاژن» ( مهمترین پروتئین موجود در بافت های بدن ، استخوان ، غضروف و پوست ) داخل «درمی» ( لایه زیرین پوست ) است ؛ حال به هر علتی در روند کُلاژن سازی اختلالی به وجود آید پوست دچار چروک می شود. با افزایش سن ، کلاژن سازی کُـند می گردد، برای همین افراد مسن پوستی افتاده دارند.

اختلالات ارثی در تولید کلاژن در بیماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس از این جمله اند. در برخی از این بیماران، پوست به علت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگی زودرس می شود. عوامل محیطی که مهمترین آنها اثر آفتاب است، باعث تخریب رشته های کلاژن و آلاستین پوست و تشدید روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شوند.

علاوه بر کلاژن سازی علت های دیگری نیز در ایجاد چروک پوست دخیل هستند، از جمله ی این عوامل افزایش قـدرت عـضلانی زیر پوست است. افراد عـصبی و اخـمو به علت اسـتفاده زیاد از عضلات صورت دچار این حالت می شوند. افرادی که قـبلاً چاق بوده ولی دچار لاغری می شوند به علت از دست دادن چربی زیر پوستی دچار افتادگی پوست می شوند و چروک به وجود می آید.

افراد سیگاری به علت از دست دادن چربی زیر پوستی ( عدم تغذیه مناسب و کاهش اشتها ) و همچنین نقص در کلاژن سازی و علت های گوناگون دیگر دچار چروک زودرس می شوند . پوسـت های خشـک نسـبت به پوسـت های چـرب زودتر دچـار چروک می شوند که می تواند به دلیل علت زمینه ای پوست خشک باشد ( عدم نگهداری آب در پوست به دلایل سرشتی ). علت های دیگری نیز وجود دارد که از حوصله این بحث خارج است.

از بین بردن چین و چروک صورت در ۷ روز با مواد طبیعی

از بين بردن خط هاي ايجادشده روي گونه

پوست چروكيده معمولا داراي بافت خشن و زمخت بوده و پر از چين و چروك ميباشد. اساسا علت آن در معرض قـرار گرفـتـن مـفـرط پوسـت در بـرابـر عـوامـل جـوي همچون نور خورشيد و يا سرماي شديد مي باشد. اگـر پـوست شــما چين و چروك داشته و يا آنكه مايليد از ايـجاد چـيـن و چروك روي پـوســتتان جلوگيري بعمل آوريـد از نـكات ذيـل پـيـروي كنيد:

  • همواره هرگاه مي خواهيد از خـانه خـارج شـويد از كـرمـها و يا لوسيونهاي ضد آفتاب استفاده كنيد.
  • از صابون استفاده نكنيد. جاي آن صورت خود را با كرم شير بشوييد.
  • در شب از كرم مرطوب كننده استفاده كنيد.
  • صـبـح هنگام پيش از آنكه حمام بگيريد سفيده تخم مـرغ را جـدا كـرده و آن را بـا يـك قاشق سوپخوري عسل و 4/1 قـاشق چـايخوري آب هويج مخلوط كرده و به روي صورت خود قرار دهيد.
  • باقيمانده آرايش خود را توسط يك پنبه آغشته به آب گرم ( كـه قدري نشاسته به آن افزوده شده است ) پاك كنيد. اين كار زبري و چين وچروك پوست را رفع خواهد كرد.
  • پيش از آنكه از وان استفاده كنيد 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون را بـه آب وان اضافه كنيد.
  • در تمام فصول از مواد آرايشي حاوي تركيبات مواد مرطوب كننده استفاده كنيد.

مشتقات ويتامينA

تريتنوئين ( رتين A ) دارويـي اسـت كـه از ويـتـامـين A استخراج شده و براي درمان آكنه (جوش صورت) بكار گرفته ميشود. امـا گـاهي اوقات براي درمان چين و چروك صورت نيز تجويز مي گردد. طـريقه استـفاده آن يك بار پيش از خواب بوده و تنها براي رفع چين و چروكهاي سطحي و كوچك كاربرد دارد.

آلفاهيدروكسي اسيد و يا اسيد ميوه AHA

مـصرف منـظـم AHA بـافت پوست را بهبود بخشيده و پوستهاي پير را درخشنده تر نشان مي دهد. هـمـچنين سبب افزايش ساخت كلاژن و هيالورونيك اسيد مي گردد. بـراي حـاصل شدن بـهـترين نـتـيجه، مصرف كنندگان AHA نبايد صورتشان را با صابونهاي قليايي بشويند.

كـلاژن

كلاژن پروتئين موجود در پوست مي بـاشـد كـه بـه بـسيـاري از مـحـصـولات آرايشي افزوده مي گردد. هرچـنـد مـصرف خـوراكي آن زياد سودمند نيست اما تزريق آن موثر ميباشد. تزريق كلاژن به پوست قادر است چين وچروك و گود رفتگيهاي ظريف و ريز را اصلاح فوري كند. پـس از تـزريق كلاژن نبايد در مقابل آفتاب قرار گرفت. اما اگر شـما از هرگونه بيماري خود-ايمني رنج مي بريد از تزريق كلاژن خودداري ورزيد.

پيلينگ شيميايي

درمابريشن ( سايش پوست ) دو روش ديگر براي درمان پوست چروكيده ميباشد.

ماساژ

هـنـگام استـفـاده از كـرمـهاي مـرطوب كننده دستان خود را بصورت حركات مدور به ملايمت از چانه تا ميان پيـشـاني بالا آورده و سپـس دستـانـتـان را به دو سوي صورتتان به پايين سر دهيد. اين كار را 12 مرتبه تكرار كنيد.

براي جلوگيري از چين و چروك و خطوط صورت اطراف دهان، خنـده اغـراق آميـزي كـرده و سپس دندانهايتان را مـحـكـم به هم بفشاريد. اين كار را 24 مرتبه تكرار كنيد.
براي جلوگيري از چين و چـروك گـردن دستهـايـتان را از زير چانه بطرف پايين و بالا ماساژ بدهيد اين كار را 12 مرتبه تكرار كنيد.

نور خورشيد علت شماره يك چين وچروك، تـغيـيرات رنگـدانـه ها و سـرطـان پوست مي باشد. تا حد امكان از در معرض قرار گرفتن مقابل نور خورشيد پرهيز كنيد. هـرگاه از خانه خارج ميگرديد حتما از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد.

تذکر: براي جلوگيري از ايجاد چين و چروک در صورت و حفظ نرمي و لطافت پوست، بهتر است براي پاک کردن آرايش صورت از آب سرد استفاده نماييد.

از بین بردن چین و چروک صورت در ۷ روز با مواد طبیعی

روش های متنوعی برای از بین بردن چروک صورت وجود دارد:

1) مصرف کرم های مرطوب کننده تا حدودی می توانند چروک های ریز را به طور موقت از بین ببرد.

2 ) میزان و مدت تماس با آفتاب هرچه کمتر باشد، عوارض آن کمتر است.

3) اجتناب از دخانیات: مصرف سیگار باعث ایجاد خطوط عمیقی در لب فوقانی و تحتانی و کناره های چشم می شود.

4) اجتناب از ایجاد کشش های غیرضروری در پوست: تشدید غیرضروری حالات صورت باعث کشیدگی پوست می شود. با دیدن افراد در حالت مکالمه به راحتی می توان پی برد که چگونه خطوط بیان حالات عاطفی در صورت تشکیل می شود. این مورد شاید بی اهمیت به نظر برسد اما در درازمدت تأثیر آن زیاد است وقتی گاهی می توان خصوصیات اخلاقی و گذشته شخصیتی فرد را روی این خطوط تشخیص داد.

5) مصرفی کافی (البته نه افراط گونه و بیش از حد) ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E که به عنوان مواد آنتی اکسیدان شناخته می شوند و احتمال تأثیر آنها با از بین بردن رادیکال های آزاد که یکی از علل تخریب کُلاژن و الاستین هستند – در بسیاری از مطالعات مطرح شده است.

6) مصرف هورمون های جایگزین در خانم های یائسه: هورمون استروژن که هورمون اصلی زنانه است نقش ثابت شده ای در ایجاد جوانی، شادابی و طراوات پوست دارد در زنان یائسه میزان این هورمون پائین می آید و به مصرف هورمون های جایگزین ( تحت نظر مستقیم پزشک متخصص زنان ) می توان بسیاری از مشکلات این سنین را مرتفع ساخت.

7) ایجاد سبک و روش زندگی سالم تر از نظر هیجانات و احساسات.

8) انجام پیلینگ: چه به صورت تدریجـی با مصـرف کـرم های حـاوی AHA با درصـدهای پائین و چه به صـورت پیلینگ در مطــب با داروهای پیلینگ با درصــد بالا. با این روش ها تحریک پوست برای کُلاژن سازی صورت می گیرد.

9) انجام لیزر با انواع گوناگون لیزر ( تحریک کُلاژن سازی)

10) جدیدترین روش برای از بین بردن چروک صورت، تزریق آمپول رقیق شده و غیرسمی شده ســم میکــروب بوتیلیسم ( BOTOX ) در داخــل عـضلات پوســت صـورت است.

با این روش، عضلات صورت را فلج یا ضعیف می کنند که باعث از بین رفتن چروک صورت می شود. این روش موقتی است و البته چروک را واقعاً از بین نمی برد بلکه آن را ظاهراً محو می کند و بسته به نوع پوست افراد از 3 ماه تا 9 ماه طول می کشد. با تکرار تزریق، این فاصله زمانی افزایش می یابد.

از بین بردن چین و چروک صورت در ۷ روز با مواد طبیعی

ماسک هاي ضد چروک عبارتند از :

سفيده تخم مرغ را کاملا زده و مانند ماسک هاي ديگر براي رفع چين و چروک صورت و زه کشي آن استفاده کنيد. پوست ميوه به را 15 روز در الکل، خيس کرده و سپس اين عصاره را همراه با آب بر روي صورت مالش داده تا چين و چروک هاي آن را از بين ببرد.

ابتدا دانه هاي رازيانه را آسياب کرده و به صورت پودر نرمي درآوريد. يک قاشق مرباخوري از آن را با يک فنجان آب جوش به مدت 1 ساعت در قوري خيس کنيد. سپس به آرامي به مدت 3 دقيقه حرارت دهيد. در قوري را با پارچه کاملا بپوشانيد تا دم بکشد، آن را صاف کنيد و با 1 قاشق مرباخوري عسل مخلوط کنيد. براي تهيه ماسک صورت دم کرده فوق را با مقدار مساوي ماست مخلوط کرده و به صورت و دست ها بماليد. مدت زمان 15 الي 20 دقيقه براي اثر ماسک کافي است.

جو را به مدت يک روز در آب ولرم خيس کرده آن را صاف کنيد و اين آب صاف شده را با سفيده تخم مرغ که کاملا زده شده و کف نموده، مخلوط کرده و مقداري صمغ عربي به آن اضافه نماييد. اين ماسک را به مدت 30 دقيقه بر روي صورت قرار داده و بعد صورت را با آب سرد شست و شو دهيد. اين ماسک به علت داشتن سفيده تخم مرغ و جود براي درمان چين و چروک پوست بسيار مفيد است.

هويج چون سرشار از ويتامين “A” مي باشد، باعث ترميم و رشد سلول هاي پوستي مي گردد و از اين رو در از بين بردن چين و چروک پوست بسيار موثر مي باشد. براي تهيه اين ماسک هويج را رنده کرده و در روي پوست قرار مي دهيد يا اين که مي توانيد از آب هويج با کمک پنبه بر روي پوست، استفاده نماييد.

سبوس غلات را در مقدار اندکي شير خيس نموده و پس از گذشت 8 ساعت اين مخلوط را روي حرارت براي مدت 40 دقيقه قرار دهيد و بعد به آن سرکه سيب را اضافه کرده و بگذاريد تا سرد شود ،حالا مقداري از اين ماسک را به صورت زده و با دست ماساژ دهيد، بعد از گذشت حدود 20 دقيقه صورت را با آب ولرم بشوييد. مقداري گلبرگ گل گندم را در مقداري آب جوش دم کنيد و بگذاريد تا 15 دقيقه بماند، سپس آن را صاف کرده و به صورت خود بماليد. اين عمل به طور موثري از پيدايش چين و چروک جلوگيري مي کند.

مقداري سيب ريز شده را در مقداري شير بپزيد. پس از پختن، سيب ها را له کرده و به صورت ولرم بر روي پوست خود قرار دهيد. اين عمل براي مبارزه با چين و چروک بسيار مفيد مي باشد. مقدار آب پياز سوسن را با هم وزن خود عسل و 2 قاشق موم سفيد آب شده، مخلوط نماييد .اين ماسک را به مدت 20 دقيقه بر روي صورت خود قرار داده سپس با آب ولرم آنرا بشوييد.

تنتوري از پوست به را تهيه کرده و آنرا با آب مخلوط کنيد و به پوست خود بماليد . ماساژ پوست با جوشانده پياز، موجب از بين رفتن چين و چروک مي گردد. ماليدن روغن بادام تلخ بر پوست چين و چروک و ترک خوردگي پوست را از بين مي برد . ماساژ پوست با رب انگور چين و چروک صورت را از بين مي برد.

از بین بردن چین و چروک صورت در ۷ روز با مواد طبیعی

يکي از ماسک هاي مهم در از بين بردن چين و چروک عبارت است از:

آب پياز دو قسمت ، شيره سوسن سفيد يک قسمت ، عسل دو قسمت ، موم سفيد يک قسمت، شير يک قسمت اين مواد را کمي حرارت دهيد تا موم، آب شود و پس از سرد شدن شب ها پيش از خواب بر روي پوست بماليد چربي اضافي اش را پاک کرده و صبح روز بعد صورت را بشوييد.

روغن کرچک نيز در راه مبارزه با چين و چروک بسيار موثر است. مخلوط عسل و سفيده تخم مرغ و قرار دادن آن به مدت 15 دقيقه بر روي پوست و سپس شستن پوست با آب نيمه گرم نيز ماسک خوبي براي از بين بردن چين و چروک پوست است .

سفيده تخم مرغ را خوب به هم بزنيد و با گلاب مخلوط نماييد و بعد روغن بادام و زاج سفيد را به آن اضافه کنيد. اين ماسک را به مدت 30 دقيقه بر روي پوست قرار دهيد.براي رفع چروک هاي پوستي مي توان از کمپرس برگ هاي تازه قان، چند بار در روز استفاده کرد.

از بین بردن چین و چروک صورت در ۷ روز با مواد طبیعی

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  راز حداکثر زیبایی با ارایش

دیدگاهتان را بنویسید