چگونه می توان با توکوفرول پوست بهتری داشت؟ خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


طبق یک گزارش تجاری خبرگزاری مهرداشتن پوستی شاداب و سالم برای بسیاری از افرادی که با انواع مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می کنند و هر روز با دیدن چین و چروک های ظریف صورت خود غمگین می شوند ، یک رویای شیرین است. اما آیا می دانید با استفاده منظم از توکوفرول می توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود را درمان کنید و از پوست تمیز و جوان لذت ببرید؟ برای آشنایی بیشتر با توکوفرول و تأثیر آن بر روی پوست با ما همراه باشید.

توکوفرول چیست؟

توکوفرول یا همان ویتامین E همانطور که همه می دانیم ، این یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی است و یکی از عناصر کمیاب است که نه تنها برای سلامت پوست و مو بلکه برای عملکرد صحیح تمام اعضای بدن نیز ضروری است. به عبارت دیگر ، توکوفرول زیر مجموعه ویتامین E است و بیش از صد سال است که وجود دارد. می توان گفت یکی از مهمترین دلایلی که ویتامین E را در گروه ویتامین های ضروری برای بدن قرار می دهد ، خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین است. همانطور که می دانید ، آنتی اکسیدان ها فواید بی شماری برای بدن ما دارند و همچنین نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ما دارند.

توکوفرول مورد نیاز بدن را از کجا می توان دریافت کرد؟

چگونه می توان با توکوفرول پوست بهتری داشت؟

با این حال ، امروزه مصرف مکمل ها بسیار رایج است. با این حال ، این بهترین راه برای دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن است. این اصل در مورد توکوفرول ها نیز صدق می کند و توصیه می شود به دنبال غذاهای غنی از توکوفرول بروید تا مقدار مورد نیاز بدن ما را دریافت کرده و از مزایای این ویتامین بهره مند شوید. مهمترین منابعی که می توانیم برای تأمین نیازهای بدن به این ویتامین در رژیم غذایی خود بگنجانیم:

بیشتر بخوانید  قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 25 آذر

روغن آفتابگردان

روغن زیتون

روغن جوانه گندم

گوجه فرنگی

انبه

اسفناج

کلم بروکلی

بادام ها

بادام زمینی

هتل

آووکادو

کیوی

توکوفرول ، معجزه زیبایی و جوانی

توکوفرول یا ویتامین E یکی از آن ویتامین هایی است که به طور مستقیم بر سلامت پوست و موی انسان تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، امروزه شاهد بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی هستیم که با این ویتامین غنی شده اند تا ظاهر مصرف کنندگان خود را بازگرداند. مهمترین تأثیرات ویتامین E بر روی پوست انسان موارد زیر است:

از پیری پوست جلوگیری کنید

پوست چروکیده یک کابوس تلخ است که بسیاری از مردم از آن فرار می کنند و بنابراین به دنبال گزینه هایی برای کاهش سرعت این روند هستند. توکوفرول دقیقاً گزینه جادویی و موثری است که می تواند روند پیری را کند کرده و پوست شما را برای سالها جوان و تازه نگه دارد. مهمترین علت پیری پوست ، رادیکالهای آزاد است. رادیکال هایی که در همه جا وجود دارند و اثرات مخربی روی پوست دارند. توکوفرول یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است که با این رادیکال ها مبارزه می کند و اثرات منفی آنها را خنثی می کند. خوب است بدانید که برای استفاده از خواص ضد پیری ویتامین E علاوه بر مصرف محلی آن ، می توانید منابع غنی از این ویتامین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کنترل پسوریازیس یا صدف

پسوریازیس که به صدف نیز معروف است ، یک بیماری خود ایمنی پوستی است و یک بیماری مزمن است. طبق تحقیقات ، مصرف ویتامین E می تواند تأثیر مستقیمی در کنترل این بیماری داشته باشد. البته باید این را هم بدانید که در مطالعات انجام شده ، ویتامین E همراه با چندین ویتامین دیگر مورد مطالعه قرار گرفت و هیچ مطالعه ای که فقط روی این ویتامین متمرکز باشد انجام نشده است.

بیشتر بخوانید  کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد | شاخص هم اکنون چند است ؟‌

مقابله با اثرات منفی نور خورشید

یکی دیگر از مزایای توکوفرول برای پوست این است که می تواند اثرات مضر نور خورشید را خنثی کند و از آسیب مکرر پوست جلوگیری کند. همانطور که می دانید ، اشعه های مضر و رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات مختلف پوستی است. ویتامین E به عنوان یک مانع محافظتی در برابر این عوامل عمل می کند و از پوست شما در برابر مشکلاتی مانند لکه ها یا پیری زودرس محافظت می کند.

علائم اگزما را بهبود ببخشید

اگزما یکی دیگر از مشکلات آزار دهنده است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند و از علائم مختلفی مانند خارش ، التهاب یا حتی تاول رنج می برند. طبق مطالعات انجام شده در سال 2015 ، مصرف مقادیر مشخصی از توکوفرول در روز می تواند علائم این بیماری را تسکین دهد. به همین دلیل متخصصان به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می کنند مواد حاوی توکوفرول را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

با توجه به فواید توکوفرول برای پوست ، استفاده منظم از این ویتامین یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای شاداب و سالم نگه داشتن پوست انجام دهید. روغن های آفتابگردان غنی شده با این ویتامین گزینه های بسیار خوبی هستند که می توانید برای رفع نیازهای روزمره و همچنین درمان مشکلات پوستی و جلوگیری از بروز مشکلات جدید از آنها استفاده کنید.

این اخبار تبلیغات است و خبرگزاری مهر درمورد مطالب آن نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید