چگونه می توان از یک چهارم موارد Covid-19 جلوگیری کرد؟



ایسنا / خراسان رضوی محققان دریافته اند افرادی که رژیم غذایی با کیفیت بالایی دارند کمتر به بیماری شدید کووید -19 مبتلا می شوند ، در حالی که افرادی که رژیم غذایی ضعیفی دارند کمتر به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می شوند.

طبق اخبار ، داده های حدود 600000 برنامه تحقیقاتی Coved ZOE مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، که مطالعه ای در مورد مصرف مواد غذایی در فوریه 2020 است. بر اساس تجزیه و تحلیل علائم یا نتایج آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) گزارش شده در برنامه ، 31815 نفر (19٪) به طور قطع به ویروس آلوده شدند.

در افرادی که رژیم های غذایی با بالاترین کیفیت دارند ، حدود 10 درصد پیشرفت بیماری کوید نسبت به رژیم های غذایی با کیفیت پایین کمتر است و 40 درصد کمتر در معرض بیماری شدید قرار دارند.

این اولین مطالعه بزرگ در مورد رژیم غذایی و Qovid-19 است و اولین مطالعه ای است که نشان می دهد یک رژیم غذایی سالم باعث کاهش بیماری می شود.

به جای بررسی غذاهای خاص یا مواد مغذی ، این مطالعه الگوهای غذایی گسترده تری را منعکس می کند که رژیم واقعی را منعکس می کند. این مطالعه “ارزیابی کیفیت رژیم غذایی” را ارائه داده است که کیفیت کلی رژیم غذایی هر فرد را نشان می دهد.

رژیم های غذایی با کیفیت بالا شامل غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و آجیل و همچنین ماهی های روغنی ، چربی های سالم مانند روغن زیتون ، غذاهای فرآوری شده کمتر و کربوهیدرات های تصفیه شده هستند.

بیشتر بخوانید  پل خان مروشت مرمت می‌شود

نتایج غذایی با کیفیت بالا نیز با میکروبیوم روده سالم و متنوع تری در ارتباط است ، به همین دلیل رژیم های با درجه بالاتر “رژیم های مناسب روده” نامیده می شوند.

سطح پایین کیفیت رژیم غذایی با رژیم های غذایی حاوی غذاهای فرآوری شده و مقادیر کمی از غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات در ارتباط است.

تأثیر رژیم غذایی توسط عوامل اقتصادی تشدید می شود ، و افرادی که در محله های کم درآمد زندگی می کنند دارای کمترین رژیم غذایی هستند و حدود 25 درصد بیشتر از افراد در جوامع متمول که غذا می خورند در معرض خطر Covid-19 قرار دارند.

بر اساس این نتایج ، محققان تخمین زدند که می توان از یک چهارم Covid-19 بدون این تفاوت ها در کیفیت رژیم غذایی و وضعیت اقتصادی اجتماعی جلوگیری کرد.

پروفسور تیم اسپکتور ، دانشمند ارشد ZOE و استاد دانشگاه گفت: “شما نیازی به گیاهخواری ندارید ، اما داشتن انواع گیاهان در رژیم غذایی راهی عالی برای افزایش میکروبیوم روده ، بهبود ایمنی و سلامت کلی شماست.” اپیدمیولوژی ژنتیکی در کالج کینگ. لندن. “خطر بالقوه Covid-19 را کاهش دهید.”

یافته های این مطالعه از قبل در medRxiv Online منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید