مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه میز آرایش خود را مرتب کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه میز آرایش مرتب داشته باشیم؟

در مورد چیدمان میز آرایش باید گفت. بهترین راه برای نظم دادن به میز آرایش خود این است که مطمئن شوید هر بار که از ابزارها و لوازم آرایش مختلف خود استفاده می کنیم، هر یک از وسایلی که استفاده می کنیم در جای خود قرار می گیرند.
به این ترتیب از بهم ریختگی و به هم ریختگی میز آرایش جلوگیری می کنیم. اما روش های مختلفی برای چیدمان و چیدمان میز آرایش وجود دارد. می توانید از آنها استفاده کنید و همیشه یک میز آرایش مدرن و مرتب داشته باشید.البته همه می دانید که لوازم آرایش شخصی نباید در دسترس همه باشد.


چرا چیدمان و چیدن لوازم آرایشی مهم است؟

از آنجایی که مصرف سرانه لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران 2.5 برابر میانگین جهانی است، توجه ویژه مردم به سلامت خود بسیار مهم است. لوازم آرایشی قدیمی می تواند باعث حساسیت پوستی و مشکلات جدی چشم و بینایی شود. از آنجایی که این دستگاه ها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است مصرف کننده متوجه تاریخ انقضا نشود. بنابراین، مرتب کردن کشوی لوازم آرایشی به شما کمک می کند اقلام منسوخ را شناسایی کرده و آنها را دور بیندازید. این کار سلامت پوست و چشم شما را تضمین می کند.


یک میز آرایش بچینید

از کشوهای میز آرایش استفاده کنید

اگر میز آرایش ما کشو داشته باشد، ویژگی مثبت و خوبی است. یکی از بهترین راه ها برای مرتب کردن میز آرایش این است که لوازم آرایشی و لوازم آرایشی خود را در این کشوها قرار دهید به این ترتیب قسمت زیادی از وسایل ما در کشوهای میز آرایش قرار می گیرد. این کار از بهم ریختگی، بهم ریختگی و بهم ریختگی جلوگیری می کند.
برای قرار دادن انواع ابزار و لوازم آرایشی در کشوهای میز آرایش می توان از جعبه های کوچک، ظروف و سایر لوازمی که برای دسته بندی وسایل استفاده می شود استفاده کرد. می توانید از این برای چیدمان کشوهای میز آرایش استفاده کنید.

تمام لوازم بهداشتی را خالی کنید

در مرحله اول باید کلیه لوازم آرایشی، بهداشتی، لوازم برقی شخصی، برس یا شانه، برس یا برس، عطر و ادکلن، وسایل تزئینی و سایر وسایل را از روی میز و داخل کشو خالی کرده و روی ملحفه یا پارچه قرار دهید. . بله فرش یا کف اتاق را کثیف نکنید. سپس یک سواب پنبه ای را کمی مرطوب کنید و گرد و غبار داخل کشو و روی میز را پاک کنید.
اگر پارچه روی میز باقی ماند، آن را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. اگر می خواهید کشوها را تمیز نگه دارید، می توانید کاغذ کمد را در کشو پهن کنید تا در هر شرایطی میز آرایش تمیز بماند. سپس آینه توالت یا میز آرایش را با شیشه پاک کن و روزنامه تمیز کنید. هرگز از پارچه های خشک و خشن برای پاک کردن آینه ها استفاده نکنید. زیرا ممکن است خط یا خش روی آن باشد.


میز آرایشم را مرتب کن

لوازم جانبی روی میز آرایش را دسته بندی کنید

برای سهولت در کار، ابتدا اکسسوری های روی میز آرایش را دسته بندی کنید. بهترین دسته لوازم جانبی میز آرایش به شرح زیر است:

لوازم آرایشی
برای قفل کردن
لوازم آرایشی
لوازم برقی شخصی
لوازم جانبی مانیکور، پدیکور و موچین
عطر و ادکلن و اسپری بدن
برس یا برس
لوازم جانبی مو
و اندازه لوازم آرایش

بیشتر بخوانید  معرفی انواع رادیاتور پره ای به همراه ویژگی و قیمت

لوازم آرایشی را دسته بندی کنید

لوازم آرایشی باید به دسته های کوچکتری تقسیم شوند. برای این منظور کرم پودر، پنکیک، کانتور، کانسیلر و رژگونه را در یک دسته، ریمل، خط چشم و خط چشم را در دسته ای دیگر، رژ لب ها را کنار هم و سایه ها را کنار هم قرار دهید. قبل از برگرداندن هر یک از لوازم آرایشی به میز آرایش به تاریخ انقضا آن توجه کنید. اگر هر کدام از آنها تاریخ مصرف گذشته است، حتما آن را دور بیندازید، زیرا لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث ایجاد حساسیت های چشمی یا پوستی، بیماری های پوستی یا حتی سرطان شود.

اگر می خواهید لوازم آرایش را روی میز بگذارید، می توانید از جعبه های لوازم آرایشی استفاده کنید. این جعبه ها دارای فضای مشخصی برای رژ لب و سایر محصولات آرایشی هستند. اما اگر نمی خواهید این جعبه ها را تهیه کنید، سعی کنید آنها را در یک ظرف کوچک یا سبد کنار میز خود قرار دهید. در غیر این صورت، حتما به طور مرتب لوازم آرایشی مرتبط را مونتاژ کنید.

اگر می خواهید لوازم آرایشی را در کشوی میز آرایش قرار دهید، جعبه یا سبد تهیه کنید و مرتب لوازم آرایش را در کنار هم قرار دهید. برای سهولت کار می توانید رژ لب، سایه چشم، لوازم آرایشی پوست و لوازم آرایش چشم را در جعبه های کوچک مخصوص قرار دهید. اگر می خواهید از جعبه کادویی استفاده کنید، ارتفاع جعبه باید کوتاه باشد تا فضای زیادی را اشغال نکند.

همچنین می توانید از مقوا برای تقسیم کشو به چند قسمت استفاده کنید. برای این کار کافیست چند تکه مقوا به اندازه عرض کشو و به اندازه طول کشو مقوا ببرید. کارتن ضربدری را در کشو قرار دهید. روی مقوای بالاتر چند برش بزنید تا مقوا کاملاً بریده نشود. سپس مقوا را که به اندازه یک کشو بود از محل برش روی مقوای ضربدری قرار دهید تا در جای خود ثابت بماند. در نهایت کشوی میز آرایش به چند قسمت تقسیم می شود که می توانید وسایل خود را در گروه های مختلف در کشو قرار دهید.
توصیه می کنیم لوازم آرایشی که هر روز استفاده می کنید را در کیف لوازم آرایش قرار دهید تا کشو یا میز آرایش شما بیش از حد شلوغ نشود و لوازم مورد نیاز همیشه همراهتان باشد. می توانید کیف لوازم آرایش را علاوه بر وسایل دیگر داخل کیف یا روی میز خود قرار دهید.

لاک ها را بچینید

فقط خانم ها تفاوت بین پولیش جگر، زرشکی، قرمز الکلی، قرمز روشن یا قرمز مات را می دانند! این را می توان از رنگ های مشابه لاک های آنها دید.لاک ها را می توان به روش های مختلفی چیدمان کرد. برای روش اول به یک جعبه کوچک مانند جعبه هدیه نیاز دارید. بنابراین تمام لاک ها را در جعبه قرار دهید. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه رنگ لاک داخل جعبه را تشخیص دهیم؟ برای این کار می توانید با گوش پاک کن یا هر چیز دیگری به گردن خود لاک بزنید تا وقتی از بالا به جعبه لاک ناخن نگاه می کنید سریعا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  مزایای لوسیون گیاهی تقویت مو مخصوص آقایان سینره


نکات شگفت انگیز برای مرتب کردن میز آرایش

برای روش دوم می توانید آنها را به ترتیب رنگ های روی میز بچینید. می توانید گوشه میز یا کشو نیز لاک بزنید که همچنان توصیه می کنیم برای تمیز نگه داشتن میز آرایش از جعبه، جعبه لوازم آرایش یا هر چیزی شبیه به یک سبد کوچک استفاده کنید.

لوازم آرایش را در یک کیسه لوازم آرایش قرار دهید

لوازم آرایش فقط مختص خانم ها نیست، در این مرحله آقایان نیز می توانند لوازم آرایش خود را سفارش دهند. محصولات بهداشتی شامل مرطوب کننده، ضد آفتاب، کرم دور چشم، لوسیون، افترشیو، کرم اصلاح، دئودورانت یا ضد تعریق و غیره می باشد.
اگر می خواهید میز آرایشی تان تمیز و مرتب باشد، توصیه می کنیم همه این لوازم آرایش را در یک کیسه آرایشی قرار دهید و فقط همان چیزی که بیشتر استفاده می شود مانند مرطوب کننده را روی میز بگذارید. در این صورت میز کار شما مزاحم نمی شود و فقط برای یافتن سرویس های بهداشتی لازم به کیف مخصوص مراجعه می کنید.

وسایل شخصی خود را از جعبه خارج کنید

جعبه هایی با وسایل شخصی مانند سشوار یا اتو مو ( اتو مو یا اتو مو ) فضای زیادی روی میز آرایش اشغال می کنند پس ابتدا این وسایل را از جعبه خارج کنید. با این حال، مجبور نیستید تیغ یا ریش تراش مو یا بدن را از جعبه خارج کنید. در این صورت حتما آنها را در داخل کشور قرار دهید. دور انداختن جعبه ها را فراموش نکنید زیرا بسیاری از این جعبه ها دارای گارانتی دستگاه هستند!
برای سازماندهی وسایل شخصی، به یک ظرف استوانه ای نیاز دارید. شما می توانید به راحتی این غذا را در بازار تهیه کنید و یا رنگ آمیزی، تزئین و در نهایت بازیافت و استفاده از ظروفی مانند سس ها را انجام دهید.در مرحله آخر می توانید از سشوار، اتو مو، اتو مو و سایر وسایل برقی استفاده کنید. خودتان را در این ظرف قرار دهید و روی میز بگذارید تا میز آرایش شما مرتب تر از همیشه باشد.

لوازم کوچک فلزی را در کشو قرار دهید

لوازم کوچک فلزی مانند مانیکور، پدیکور، قیچی ناخن، موچین یا قیچی ابرو اغلب به دلیل نداشتن فضای مشخص گم می شوند! اگر کیت مانیکور یا پدیکور شما بسته خاصی ندارد، می توانید آن را به روش های دیگری ویرایش کنید.
برای چیدمان لوازم فلزی کوچک می توانید از لیوان کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید. در این صورت این اکسسوری ها را به صورت وارونه قرار دهید تا قسمت تیز اکسسوری ها در پایین و داخل لیوان قرار گیرد.توصیه می کنیم برای زیباتر شدن میز آرایش خود این لوازم را در کشو قرار دهید. به این ترتیب میز شما مرتب می ماند و نیازی به صرف وقت برای یافتن هیچ یک از این لوازم فلزی نیست.

روی میز آرایش عطر، ادکلن و اسپری بدن قرار دهید

عطرها و ادکلن ها یا اسپری های بدن معمولا شیشه یا بسته بندی ظریفی دارند و با کوچکترین اشتباهی شکسته می شوند. همچنین اگر عطر و ادکلن را به صورت نامنظم در کشو قرار دهید در اثر برخورد با اجسام دیگر می توان آن را خالی کرد و تمام وسایلتان را خوشبو کرد!بهترین راه این است که به طور مرتب عطر و ادکلن و اسپری بدن خود را روی میز قرار دهید. . همچنین می توانید عطرهای مردانه و زنانه را با فاصله از یکدیگر قرار دهید تا عطرها به هم نریزند و هر کدام حال و هوای خاصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  کرم های ضد چروک حقیقت یا دروغ ؟


میز آرایشی

برس را بشویید

اگر تعداد برس ها، سایه ها، کانتورها، کانسیلرها یا کرم پودرهای رژگونه زیاد است، ابتدا هر کدام را با مایع ولرم و آب ولرم بشویید و سپس در مکانی تمیز و زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند. یک برس کثیف محل مناسبی برای رشد باکتری ها است. بنابراین، می تواند باعث ایجاد چرک یا آکنه شود. در این صورت حتما برس ها را هر هفته بشویید، اگر برس ها بسته بندی خاصی دارند در بسته بندی مخصوص یا کیسه ای در کشو قرار دهید. اما اگر برس ها فضای خاصی ندارند، می توانید از لیوان استفاده کنید و آنها را به طور مرتب روی میز آرایش قرار دهید.

لوازم مو را مرتب کنید

لوازم جانبی مو مانند هدبند، سنجاق سر، سنجاق سر و حتی بیگودی های پلاستیکی باید در فضایی تمیز نگهداری شوند، زیرا در تماس مستقیم با مو هستند. بنابراین، قبل از هر کاری، اگر لوازم جانبی موی شما کثیف است، آنها را بشویید یا موهایی که به آنها چسبیده است را بردارید.
توصیه می کنیم این لوازم را در یک کیف دربسته و تمیز قرار دهید تا فضای مخصوص خود را داشته باشید و از گرد و غبار دور بمانید. در نهایت یک کیف مخصوص در کشوی میز آرایش قرار دهید.

برای تزئین میز آرایش از لیوان های مسی استفاده کنید

یکی از جالب ترین روش های چیدمان میز آرایش، چیدمان تعداد زیادی از لوازم آرایشی و بهداشتی با کمک فنجان های مسی است که باعث مرتب شدن وسایلمان می شود. به این ترتیب ما یک میز آرایش مرتب، مرتب و خلوت داریم. لیوان های مسی یا فنجان های ساخته شده از همان مواد ابزار مناسبی برای چیدمان انواع وسایل آرایشی ما هستند. برای مثال می توانیم از برس های آرایشی و لوازم جانبی مشابه استفاده کنیم. پایه های داخل این لیوان ها این باعث می شود که برخی از لوازم آرایشی ما در فضای داخل این فنجان ها جا بیفتند. در نتیجه می توانیم فضای بیشتری در میز آرایش داشته باشیم. ما از آن برای سایر لوازم آرایشی خود استفاده می کنیم.

برای تزئین میز آرایش از قفسه های آویزان استفاده کنید

استفاده از اسکیت برد می تواند ایده خلاقانه ای برای قرار دادن لوازم آرایش و چیدمان میز آرایش باشد این ایده برای کسانی که در خانه هایی با فضای کمتر زندگی می کنند مناسب است. از این رو از نظر استفاده از فضا برای قرار دادن وسایل مختلف از جمله میز آرایش در اتاق خواب محدودیت دارند و با کمک وسایلی مانند اسکیت بردهای قدیمی و غیرقابل استفاده یا تخته های مشابه می توانیم قفسه های آویز بسازیم. می توانید آن ها را از سقف اتاق آویزان کنید یا روی دیوار قرار دهید.این قفسه های آویز برای انواع لوازم آرایشی قابل استفاده هستند. آنها بهترین گزینه برای اتاق های کوچک هستند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *