چگونه مسافت پیموده شده واقعی خودرو را تعیین کنیم؟


چگونه مسافت پیموده شده واقعی خودرو را تعیین کنیم؟

دیدارنیوز – بسیاری از تولیدکنندگان باتری قادر به انجام این کار هستند و در ازای دریافت مقدار کمی (کمتر از 500 هزار تن) این کار را نمی کنند و برای برخی از آنها حتی یک منبع درآمد مداوم است. در نتیجه این کاهش بهره وری ، علاوه بر اینکه مشتری اتومبیل را گرانتر از آنچه که در واقع است خریداری می کند ، هزینه های نگهداری خودرو نیز بالاتر از حد انتظار است. البته این فعالیت غیرقانونی نه تنها در ایران ، بلکه در آلمان و شهر مونیخ حدود 30٪ از اتومبیل ها گسترده است و در بلژیک این تعداد حدود 8.6٪ از اتومبیل های دست دوم است!

روش های مختلفی برای تشخیص عملکرد وسیله نقلیه وجود دارد ، مانند بررسی ECU ، بررسی دفترچه ثبت فروشنده ، شکل ظاهری خودرو و باید توجه داشت که تعیین دقیق میزان کارکرد آن عملاً غیرممکن است. وسیله نقلیه

حتی برای وسایل نقلیه ECU ، که برخی از آنها توسط Diag قابل تشخیص هستند ، روش هایی وجود دارد که بدون لرزش آب و عدم توجه دیاگ ، عملکرد ماشین را تغییر می دهد.

ظاهر کلی خودرو وضعیت کارکرد آن را نشان می دهد. بسته به تجربه شما در خرید و فروش خودرو ، می توانید میزان فرسودگی پدال گاز و فرمان یا وضعیت رادیاتور و درب خودرو را بررسی کنید.

البته همه این موارد به راحتی توسط یک کارگزار متخصص جایگزین می شوند. برای بررسی دو موردی که معمولاً توسط دلالان جایگزین نمی شوند ، از یک متخصص استفاده کنید:

– رادیاتور اتومبیل برای اتومبیل های با کارایی بالا
– دیسک ترمز برای خودروهای کم عملکرد

بیشتر بخوانید  تخفیف‌های ویژه بیمه ایران برای دارندگان بیمه های زندگی

فواصل رادیاتور اتومبیل به مرور زمان در اثر برخورد هوا ، حشرات ، گرد و غبار و … کمی افزایش می یابد و هرچه این فواصل بیشتر باشد ، عملکرد خودرو بالاتر می رود. اگر رادیاتور خودرو را بررسی کردید و فواصل غیر منطقی را مشاهده کردید ، باید احتمال جعلی بودن مسافت پیموده شده اتومبیل را زیاد کنید. لازم به ذکر است از آنجا که رادیاتور اتومبیل تقریباً هر 150،000 کیلومتر تعویض می شود ، تعویض زود هنگام آن نیز جای سوال دارد و باید هنگام خرید خودرو به آن توجه شود.

بررسی دیسک ترمز بیشتر برای خودروهایی با کارایی پایین مفید است. دیسکی که حدود 60 تا 70 هزار کیلومتر کار کرده باشد دارای لبه های تیز خواهد بود ، اما برای مسافت پیموده شده کم مانند 20 ، 30 و 40 هزار کیلومتر ، لبه تیز دیسک کاملا غیر معمول است و نشان می دهد که مسافت پیموده شده خودرو دستکاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید