مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه لخته های خون را از مغز پاک کنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نوآوری-جدید-لخته-مغز-خون

محققان انگلیسی روش جدیدی را برای از بین بردن لخته های خون از مغز قربانیان سکته ابداع کرده اند که تعداد افرادی که به طور کامل بهبود می یابند دو برابر می شود. ابداع روشی جدید برای از بین بردن لخته های خون از مغز به گزارش ایرنا از سلامت: لخته های خونی که جریان خون به مغز را مسدود می کنند، شایع ترین علت سکته مغزی هستند. و هر چه لخته بیشتر در مغز بماند، خطر آسیب غیرقابل برگشت مغزی بیشتر می شود.


درمان جدید که توسط محققان بیمارستان‌های دانشگاه میدلند شمالی در بریتانیا ایجاد شده است، شامل قرار دادن یک “استنت” کوچک در رگ برای بیرون کشیدن لخته خون است..
در این روش جدید، یک استنت از طریق یک شکاف در ناحیه کشاله ران از طریق یک لوله نازک یا ثنایا وارد ورید می شود..


سپس پزشک از فناوری اشعه ایکس برای هدایت استنت به لخته خون در مغز استفاده می کند که لخته خون را به دام می اندازد و آن را از مغز خارج می کند..


اگر این روش ظرف شش ساعت پس از سکته مغزی انجام شود، جریان خون کامل برقرار می شود و خطر آسیب کاهش می یابد..


مطالعه بر روی 500 بیمار که این درمان را دریافت کرده بودند نشان داد که ناتوانی آنها به شدت کاهش یافته است و هر سومی که این درمان را دریافت می کند به تحرک کامل بازگشته است، در حالی که معمولاً از هر 5 نفری که درمان موجود پس از سکته را دریافت می کنند، یک نفر با تحرک کامل بازمی گردد..

بیشتر بخوانید  ۱۱ خاصیت شگفت انگیز کاهو


روش جدید حذف لخته خون از مغز – سلامت نیوز: محققان انگلیسی روش جدیدی برای حذف خون پیدا کردند – نوآوری – جدید – حذف – انعقاد – سردرد – تحرک – بیمار – درمان – کاهش – تحرک کامل – مطالعه – سکته مغزی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *