چگونه قند خون را بدون دارو تنظیم کنیم؟



از آنجایی که میزان قند خون بسته به غذایی که می‌خوریم متفاوت است، یکی از راه‌هایی که می‌توانیم آن را کنترل کنیم، نظارت بر آنچه می‌خوریم و چند بار در روز است. خوردن هر سه تا پنج ساعت یکبار و ترکیب مناسب پروتئین، چربی، فیبر و کربوهیدرات در رژیم غذایی می تواند به متعادل نگه داشتن سطح گلوکز کمک کند.

ورزش یک راه عالی دیگر برای مدیریت سطح گلوکز است زیرا انرژی مورد نیاز برای فعالیت بدنی از قند خون می آید. فعالیت بدنی منظم تولید انسولین را افزایش می دهد، هورمونی که قند خون را متعادل می کند و به سلول های شما کمک می کند گلوکز را برای انرژی جذب کنند.

سرما درمانی یکی از بهترین راه ها برای مدیریت سطح گلوکز است زیرا بدن ما در معرض دمای پایین چربی قهوه ای تولید می کند. بدن ما همیشه در تلاش است تا حالت هموستاز را حفظ کند، و این به ویژه زمانی که دمای داخلی بدن را تنظیم می کنیم، صادق است. وقتی در معرض سرما قرار می گیریم، بدن ما با جذب چربی و قند در خون واکنش نشان می دهد تا چربی قهوه ای تولید کند و دوباره گرم شود.

خوشبختانه برای بهره مندی از مزایای سرما درمانی مجبور نیستید ساعت ها بیرون بروید و در برف غلت بزنید یا شب را در حمام یخ بگذرانید، اما قرار گرفتن در معرض سرما به مدت 30 ثانیه تا حداکثر 10 دقیقه برای کاهش وزن کافی است. قند خون خود را به مدت یک دقیقه با آب سرد اسپری کنید یا در 30 ثانیه آخر حمام کردن، دوش خود را به آب سرد تغییر دهید. حتی اگر هوا به اندازه کافی سرد است بیرون بروید.

بیشتر بخوانید  بیندی کوفته، ترکیبی خوشمزه و لذیذ | طرز تهیه بیندی کوفته +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید