مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه فرق عطر اصل و تقلبی را متوجه بشویم؟ (نکات تشخیص عطر اصلی)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ادکلن اصلی را از فیک تشخیص دهید اگرچه کمی دشوار است، اما غیرممکن نیست. در این مقاله تفاوت ادکلن اصل و تقلبی او به طور کامل توضیح خواهد داد.

یکی از دغدغه های اصلی خریداران ادکلن تشخیص ادکلن اصل از فیک است. استفاده از این گونه ادکلن ها علاوه بر کیفیت پایین و ماندگاری پایین ادکلن های تقلبی باعث آسیب به لباس و یا حتی تحریک پوست می شود. با این حال بد نیست بدانید که تنها ماندگاری طولانی ادکلن تضمین کننده اصل بودن آن نیست. در این مقاله به بررسی مناسب ترین روش تشخیص ادکلن واقعی از تقلبی می پردازیم.

نحوه تشخیص ادکلن اصل و تقلبی

چگونه ادکلن اصلی را از تقلبی تشخیص دهید عوامل متعددی در مطالعه خلاصه شد. اولین قدم برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، بررسی جعبه و بسته بندی ادکلن است. در بسیاری از موارد جزئیات روی بسته بندی ادکلن فیک به درستی رعایت نمی شود. همچنین توجه به شیشه ادکلن و بررسی کیفیت ادکلن از مواردی است که در خرید عطر و تشخیص عطر اصل و تقلبی باید به آن توجه کرد.

تفاوت عطر اصل و تقلبی

تفاوت ادکلن اصل و تقلبی

تفاوت ادکلن اصل و تقلبی در ظاهر جعبه، بسته بندی و بطری عطر مشهود است. در بسیاری از موارد نوع بسته بندی و طراحی شیشه ادکلن و عطر تقلبی با نمونه اصلی و اصلی آن کاملا متفاوت است. در این صورت اگر فرد قبلا بسته بندی ادکلن اصلی را دیده باشد به راحتی متوجه می شود تفاوت ادکلن اصل و تقلبی بودن. اما در موارد دیگر، برخی از شرکت ها آنقدر ماهرانه عطر و ادکلن را بازسازی می کنند که تشخیص اصل از تقلبی برای مشتریان بسیار دشوار می شود. در زیر به بررسی بهترین روش های تشخیص ادکلن اصل و تقلبی می پردازیم.

11 روش بهترین روش تشخیص ادکلن واقعی از تقلبی

راه های زیادی برای تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی وجود دارد. در اینجا به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

1. به بسته بندی عطر دقت کنید

حتی در هنگام خرید از فروشگاه های معتبر به این موارد توجه کنید زیرا گاهی دیده شده است که فروشگاه های بزرگ و معتبری که ادعای نمایندگی دارند کالاهای تقلبی را با قیمت اصلی بین ادکلن عرضه می کنند.

بله، حتی فروشگاه های عطر و ادکلن بسیار بزرگ، دانسته یا ندانسته ادکلن های تقلبی می فروشند و با این فرض که مشتری به فروشگاه خود شک نکند، این کار را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید  میدان گازی پازان ، نویدبخش توسعه پایدار مناطق فقیرنشین در قسمت جنوبی فارس است

بسیاری از خرده فروشان نمی توانند ادکلن اصلی را تشخیص دهند و متاسفانه ناآگاهانه از مکان های نامعتبر خرید می کنند ادکلن تقلبی بدون اینکه بدانند خرید و فروش می کنند!

لطفا توجه داشته باشید که ادکلن های اصلی به 4 دسته تقسیم می شوند.

الف) عطر اورجینال شرکت

عطرهای اصلی شرکتی هستند یعنی شرکت خاصی پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام به واردات ادکلن از ارگان های ذیصلاح می کند و همه باید دارای هولوگرام و برچسب وزارت بهداشت و نشان اصالت باشند. روی این برچسب ها نام و مشخصات عطر درج شده و در پاسخ به کد مناسب از طریق پیامک نام ادکلن مورد نظر را دریافت می کنید. این یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص ادکلن اصلی است. اما مشکلی که برخی از مصرف کنندگان با ادکلن های شرکتی دارند این است که این عطرها به دلیل گمرکی و مالیات با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی به فروش می رسند و بسیاری از ادکلن ها مانند روسری اصلا در ایران شرکت ندارند.

تفاوت عطر اصل و تقلبی

ب) اصل غیر شرکتی ادکلن

این ادکلن ها اصولا از نمایندگی های بزرگ خارج از کشور خریداری می شوند و به صورت مسافری و یا قاچاق وارد کشور می شوند و به دلیل عدم پرداخت عوارض گمرکی و مالیات ارزانتر از عطرهای شرکتی هستند. تنها عیب این ادکلن ها این است که تشخیص اصالت آن برای خریدار بسیار سخت است.

2. دور جعبه را بخیه و چسب بزنید

اگر در قسمت بیرونی یا داخل جعبه عطر چسب زیادی دیدید و یا دور آن نوارهای غیرعادی وجود داشت، عطر تقلبی است. درزها و لبه های تا شده جعبه عطر اصلی معمولاً عالی و بسیار مرتب هستند.

3. مقوا داخل جعبه

مقوای داخل جعبه عطر همیشه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای طرحی است که شیشه عطر را کاملاً ثابت نگه می دارد. این کارت در اصل سفید است.

5. اطلاعات روی جعبه

یکی دیگر از تفاوت های ادکلن اصل و تقلبی، برچسب روی بسته بندی آن است. به عنوان مثال روی جعبه ادکلن اروپایی علامت دایره ای وجود دارد که نشان دهنده استفاده از مواد قابل بازیافت در بسته بندی ادکلن است. توجه داشته باشید که فلش سمت راست باید همیشه تیره تر از فلش چپ باشد. در صورتی که این ویژگی در طراحی رعایت نشود، ادکلن غیر اصلی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید  محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر پیشنهادی ارشاد کیست؟

همچنین بهتر است قبل از خرید ادکلن به وب سایت سازنده ادکلن مراجعه کرده و بسته بندی آن را به دقت بررسی کنید. هر گونه تفاوت در بسته بندی نشان دهنده تقلبی بودن ادکلن خواهد بود. در نظر داشته باشید که اگر روی بسته بندی ادکلن اشتباه املایی یا دستوری وجود داشته باشد، آن ادکلن قطعا تقلبی است.

6. فرم طرح شیشه ادکلن

شکل و طرح شیشه ادکلن باید دقیقاً همان چیزی باشد که در سایت ادکلن نشان داده شده است. همچنین، به خاطر داشته باشید که بطری های ادکلن تقلبی اساسا خشن هستند. در صورتی که شیشه ادکلن اصلی کاملا صاف و بدون حباب باشد.

6. در یک بطری عطر

در نظر داشته باشید که تفاوت عطر اصل و تقلبی با توجه به نوع طرح روی شیشه ادکلن نیز می تواند متفاوت باشد. به طور کلی دسته اصلی ادکلن همیشه متقارن است اما دسته تقلبی ادکلن اصلاً متقارن نیست.

تفاوت عطر اصل و تقلبی

7. شماره سریال و شماره کنترل

ادکلن های اورجینال هر سه شماره را بر روی بسته بندی خود دارند و مشتری با استفاده از این شماره ها می تواند اصالت ادکلن ها را کنترل کند.

8. کیفیت ادکلن را بررسی کنید

عطرهای معتبر همیشه شفاف و کم رنگ هستند. از طرف دیگر عطرهای تقلبی رنگ های زنده ای دارند. علاوه بر این، ادکلن های اصلی همیشه دارای چندین سطح رایحه هستند که به آن نت می گویند. نت آغازین عطری است که با بوی عطر به سرعت استشمام می شود و ماندگاری آن 30 دقیقه است. نت میانی حدود نیم ساعت بعد استشمام می شود و رایحه آن بین 2 تا 4 ساعت باقی می ماند. نت آخر در اصل بویی است که تا پایان روز روی پوست و لباس شما باقی می ماند. اما در ادکلن های تقلبی فقط نت آخر استفاده می شود.

9. رایحه ماندگار

ماندگاری ادکلن یکی دیگر از راه های تشخیص ادکلن واقعی از تقلبی است. به طور متوسط، ادکلن اصلی بوی خود را از باز شدن تا 9 ماه حفظ می کند. اما ادکلن های غیر اصل و تقلبی بعد از چند هفته تا چند ماه بوی خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید  تلاوت صفحه 143 قرآن / نبوت ، مکان ویژه بندگان خاص + فیلم ، متن و مفاهیم

10. قیمت ادکلن

قیمت ادکلن اصل همیشه در مقایسه با نوع تقلبی آن بسیار بالاتر است. تفاوت ادکلن اصل و تقلبی را می توان از روی قیمت تشخیص داد. تولیدکنندگان ادکلن های تقلبی همواره با تولید محصولاتی مشابه نمونه اصلی و کاهش قیمت در تلاش هستند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند. بهتر است همیشه قبل از خرید قیمت ادکلن اصل را در وب سایت رسمی محصول بررسی کنید.

11. بوی عطر

اصلی ترین و آخرین گزینه برای شناسایی ادکلن، اسانس این عطر است. یعنی اگر جعبه عطر دقیقاً همان شیشه ادکلن اصلی و کاملاً تمیز و مشابه آن است، برای اطمینان کامل باید عطر مورد نظر را تست کنید تا از اصل یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید.

ادکلن های تقلبی معمولاً بوی خوبی نسبت به ادکلن های اصلی ندارند و هر چه بیشتر روی بدن یا لباس بمانند بو بدتر می شود در حالی که هر چه ادکلن های اصلی بیشتر بمانند بوی بهتری خواهند داشت. در بسیاری از موارد بوی ادکلن تقلبی مانند بوی گل رز یا الکل است.

تفاوت عطر اصل و تقلبی

چگونه اصالت ادکلن را از بارکد تشخیص دهیم؟

تشخیص بارکد بهترین راه برای تشخیص اصالت ادکلن است. بارکد اصلی ادکلن زیر جعبه است. این بارکد محل و تاریخ تولید عطر را نشان می دهد. برای استفاده از این روش کافیست نرم افزار اسکنر را روی گوشی خود نصب کنید. حال با اسکن بارکد می توانید از اصالت ادکلن مطلع شوید. در صورت اصل بودن ادکلن نام سازنده و مشخصات ادکلن روی گوشی شما نمایش داده می شود.

از کدام فروشگاه ها خرید کنیم و از کدام فروشگاه ها نخریم؟

از فروشندگان و افرادی که مغازه یا فروشگاه ندارند به دنبال ادکلن اصل نباشید.
از سایت هایی که مکان یا فروشگاه یا مکان خاصی برای ردیابی یا مراجعه به محصول ندارند خرید نکنید و تنها راه ارتباطی شماره موبایل یا شبکه های اجتماعی است.
از سایت های فاقد علامت اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت و معدن خرید نکنید.
از فروشگاه های معتبری که فقط در زمینه عطر و ادکلن و زیر مجموعه آنها فعال هستند خرید کنید و فقط از سایت های معتبری که دارای فروشگاه ها و فروشگاه هایی هستند که فروش مستقیم دارند و نشان اعتماد را دریافت کرده اند خرید کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *