مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه می توانیم بیشتر عمر کنیم و زندگی پر برکت و خوبی داشته باشیم؟

چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم

چگونه عمر طولانی داشته باشیم؟

غذاهای مفید برای سلامتی و طول عمر

اگر می خواهی سالم و سرزنده باشی با یک مجله صد سال زندگی کن و سلامت باش دلگرم کننده با ما همراه باشید و این غذا را مرتب بخورید.

راه های مناسب برای افزایش طول عمر

آیا می دانید راز طول عمر چیست؟

امید به زندگی در بین ایرانیان ۵۸ تا ۶۸ سال و در بین ایرانیان ۷۱ تا ۶۱ سال است. این در حالی است که تنها 5 درصد مردم ایران یعنی یک میلیون و 844 هزار و 967 مرد و 2 میلیون و 55 هزار و 846 زن، بالای 65 سال سن دارند. سازمان بهداشت جهانی بالاترین میزان مرگ و میر را در میان مردم کشورهای در حال توسعه دارد؟

این یافته بین 77 تا 81 سال و در بین افراد در کشورهای در حال توسعه بین 35 تا 60 سال سن دارد. جالب اینجاست که اکثر افراد بالای 100 سال سن دارند که تست های پزشکی مختلفی را پشت سر گذاشته اند و سنشان ثابت شده است، از ایالات متحده و ژاپن، تنها با برنامه ریزی صحیح و تغییر سبک زندگی می توان عمر را با کیفیت و طول افزایش داد.

راه های مناسب برای افزایش طول عمر

غذا و آنچه باید و نباید در طول زندگی خود انجام دهید

سیر به دلیل وجود ماده ای به نام آلیسین دارای خواص ضد باکتریایی است. بوی سیر نیز به دلیل وجود این ماده است. سیر همچنین خاصیت چربی سوزی دارد و اثر کاهنده فشار خون دارد. فلاونوئیدهای موجود در این ماده غذایی نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های دستگاه گوارش و بیماری های قلبی عروقی و کاهش کلسترول خون دارند.

بیشتر بخوانید  تأثیر فست فود بر موفقیت تحصیلی کودکان

سیگار کشیدن به تنهایی برای کوتاه شدن عمر کافی است، افراد سیگاری نه تنها خود را در معرض بیماری های خطرناک قرار می دهند بلکه سایر افراد را نیز به خطر می اندازند. متأسفانه امروزه مشخص شده است که سیگار نشان دهنده بلوغ شماست یا حتی برخی فکر می کنند که هنگام سیگار کشیدن جلوه خاصی می دهد، در حالی که این دور از واقعیت است.

  • تا 2 سال دیگر زندگی کنم

شکلات بخور تحقیقات نشان می دهد که شکلات تلخ و غلیظ برای قلب مفید است.

  • تا 3 سال دیگر زندگی کنم

مذهبی باشید و دوستان زیادی داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که بازدید منظم از زیارتگاه ها و اماکن مذهبی باعث کاهش استرس می شود. روابط دوستانه و اجتماعی نیز همین تأثیر را نشان می دهد.

  • 3-6 سال بیشتر زندگی کنید

کمتر گوشت بخورید مصرف سبزیجات یا صرفاً کاهش مقدار گوشت در رژیم غذایی می تواند با کاهش غلظت چربی در بدن باعث افزایش طول عمر شود، زیرا به نوبه خود مصرف میوه و سبزیجات را افزایش می دهد.

  • 3-7 سال بیشتر زندگی کنید

یک زندگی فعال داشته باشید. دانشمندان تایید می کنند که تحرک، ورزش و ورزش تاثیر مثبتی بر قلب دارند و از افراد چاق پیشگیری نمی کنند.

  • تا 5 سال دیگر زندگی کنم

تحصیلکرده و فرهیخته باشید. دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافته اند که زنان با تحصیلات دانشگاهی به طور متوسط ​​پنج سال بیشتر از زنان بدون مدرک زندگی می کنند.

  • برای زندگی 5-7 سال دیگر

مثبت فکر کن. مطالعات نشان داده است که خطر مرگ زودرس برای افراد مبتلا به زوال عقل 55 درصد کمتر است.

  • 8-10 سال بیشتر زندگی کنید
بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل تیوپروپازات

من سیگاری نیستم. افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند به طور متوسط ​​10 سال بیشتر از سیگاری ها عمر می کنند. اگر مردان در سن 35 سالگی سیگار را ترک کنند، می توانند به طور متوسط ​​1-10 سال طول عمر خود را افزایش دهند.

  • تا 10 سال دیگر زندگی کنم

موفق باشید. افراد شاد به طور متوسط ​​10 سال بیشتر از دیگران عمر می کنند.

همه پزشکان معتقد بودند که باید هر روز آسپرین مصرف کنیم. مصرف این قرص برای پیشگیری از بیماری ها به خصوص برای کسانی است که در معرض خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی هستند مصرف این دارو را توصیه می کنیم. آسپرین برای بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، آلزایمر، پارکینسون، آسم و پیشگیری از حمله قلبی بسیار مفید است.

نکته: مراقب تداخل دارویی با سایر داروهایی که مصرف می کنید باشید و حتما با پزشک خود مشورت کنید.

  • از چربی های اشباع شده اجتناب کنید

برای افزایش طول لثه باید تا حد امکان از چربی های امگا 3 استفاده کنید. این نوع میوه بهترین و سالم ترین نوع چربی است و کلسترول را کاهش می دهد. باید سعی کنید از چربی های ترانس (به هیچ وجه) استفاده نکنید. این نوع چربی بدترین نوع چربی است که می تواند باعث افزایش کلسترول و چربی در خون شود.

راه های مناسب برای افزایش طول عمر

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *