چگونه سود سهام عدالت را دریافت کنیم؟



بر اساس گزارش ها شمانیوز: دولت در هفته های اخیر وعده داده است که سود سهام عدالت تا پایان سال به مشمولان پرداخت خواهد شد. این وعده امروز محقق شد.

بر این اساس بیش از 49 میلیون سود قانونی به مردم واریز می شود و کسانی که 532 هزار تن سود سهام دارند، مبلغی معادل 550 تا 600 هزار تن سود از طریق 22 بانک به حساب آنها واریز می شود.

مجید عشقی; رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سود سهام عدالت در سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است، گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی 99 درصد سود سهامداران سهام عدالت را از شرکت های سرمایه گذاری دریافت کرد. . و سود سهامداران امروز (شنبه) در یک مرحله واریز شد.

به گفته مدیران سازمان بورس، سود توسط سهامدارانی که قبلا اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و یا در سایت سهام عدالت ثبت کرده اند، به روش های مستقیم و غیرمستقیم دریافت می کنند.

الزامات سود

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرده بود افرادی که هنوز سود سهام خود را دریافت نکرده اند باید شماره شبا معتبر ارائه دهند. دو راه برای اعلام شماره شبانه وجود دارد.

اولین راه برای اعلام شماره شبا ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام (sejam.ir) می باشد. راه دیگر وارد کردن شماره شبای معتبر در سایت سهام عدالت (sahamedalat.ir) است.

بیشتر بخوانید  کار مشترک وزارت اقتصاد و تولیدکنندگان بابت رفع موانع تولید

به این ترتیب سهامداران سهام عدالت می توانند با سامانه سجام یا سایت سهام عدالت تماس گرفته و شماره شبایی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اند را بررسی کنند. اگر شماره شبای ثبت شده مشکل داشته باشد قابل اصلاح و ویرایش است.

اعداد نامعتبر، بلوکه شده، راکد، مشترک (دو امضا)، ارز و بلندمدت از مهم ترین دلایلی است که پیش از این برخی از سهامداران قادر به دریافت سود نبودند.

عدالت شرکت سهامی

سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1999 در 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی است. شرکت های مورد تایید سود سهام در مجامع عمومی خود از طریق سپرده گذاری مرکزی و صندوق های تسویه سود تقسیم می کنند.

محمد باغستانی; مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی روز جمعه در گفت و گوی تلویزیونی گفت: از 36 شرکت بورسی حاضر در سبد مالکیت، 4 مجمع سود شناسایی نکردند و 3 شرکت نیز به عنوان سهام پاداش و حق تقدم و سهم از سود سهام دارند. برخی به صورت نقدی پرداخت کردند.

وی تاکید کرد: دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان هنوز سود عملیاتی خود را پرداخت نکرده اند. به این ترتیب 32 شرکت بورسی سود سهام خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کردند که فردا به حساب 49 میلیون استفاده کننده از سهام مالکیت واریز می شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی یادآور شد: هیچ سودی از شرکت های غیر بورسی به حساب سپرده واریز نشده است. ما وظیفه جمع آوری سود شرکت های بورسی و فرابورس را بر عهده داریم.

پرداخت سود سهام عدالت آغاز شد

بیشتر بخوانید  افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است - اخبار کهگیلویه و بویراحمد - استانهای تسنیم

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در نشست خبری امروز خود گفت: 43 میلیون و 665 هزار و 331 سهامدار عدالت داریم که یا در سجام ثبت نام کرده اند یا شماره شبای بانکی خود را به ما داده اند. با همکاری شبکه بانکی تا پایان امروز پرداخت می شود. صاحبان سهام حقوقی که دارای کد عادلانه باشند و شماره شبانه خود را ثبت کنند سود خواهند برد.

جزئیات و میزان سپرده سود سهام

برای پرتفوی 492 هزار تومان 5 میلیون و 399 هزار ریال، پرتفوی 532 هزار تومان 5 میلیون و 752 هزار و 944 ریال و برای پرتفوی یک میلیون تومان 10 میلیون و 813 هزار و 871 ریال پرداخت می شود.

این ارقام مربوط به سهامدارانی است که پرتفوی سرمایه خود را تغییر نداده اند و برای سایرین این ارقام کمتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید