چگونه سر دوش رسوبی را در 5 مرحله ساده تمیز کنیم؟


به گزارش سلام نو، تمیز کردن سر دوش ممکن است در لیست کارهای شما نباشد، اما می توانید دفعه بعد که حمام خود را تمیز می کنید، آن را در اولویت قرار دهید. رسوبات معدنی که در طول زمان تشکیل می شوند فشار آب را کاهش می دهند و در عین حال به عنوان بستری برای رشد باکتری ها عمل می کنند. برای حفظ سلامت پوست، باید سر دوش خود را حداقل یک بار در ماه تمیز کنید.

چگونه سر دوش رسوب می گیرد و مسدود می شود؟

چگونه سر دوش رسوبی را در 5 مرحله ساده تمیز کنیم؟

فاضلاب حمام شما مسدود شده است و برای نگهداری مناسب باید مرتبا تمیز شود. به طور مشابه، سر دوش رسوب ایجاد می کند که عملکرد مناسب را مهار می کند و می تواند باعث مشکلات پوستی شود. گرفتگی سر دوش به دلیل تجمع رسوبات معدنی از آبی است که به آن سرازیر می شود و اگر هر روز یک دوش طولانی با آب گرم بگیرید، احتمال تجمع رسوب و کثیفی در داخل سر دوش بیشتر است.

هر چه بیشتر دوش بگیرید و آب گرمتر باشد، سر دوش سریعتر جمع می شود. مواد فلزی موجود در سر دوش هنگام قرار گرفتن در معرض گرما، به ویژه هنگامی که در هر بار استفاده برای مدت طولانی در معرض گرما قرار می گیرند، احتمال زنگ زدگی بیشتری دارند.

یکی دیگر از دلایلی که کثیفی در سر دوش گیر می کند به دلیل عادات بد تمیز کردن سر دوش است، جایی که سر دوش را به درستی تمیز نمی کنید یا از آخرین باری که آن را تمیز کرده اید زمان زیادی می گذرد. هنگامی که سر دوش خود را به اندازه کافی تمیز نمی کنید، به دلیل تجمع رسوبات کلسیم، کثیفی و سایر انواع زباله، احتمال گرفتگی سر دوش بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید  سازمان هواپیمایی ادعای «نمکی» را رد کرد

علاوه بر این، سر دوش کثیف حتی می‌تواند سلامت پوست و موی شما را به دلیل باکتری‌ها، آب سخت و کپک‌ها به خطر بیاندازد که همگی در سر دوش شما کمین کرده‌اند و می‌توانند منجر به عفونت‌های پوستی و بثورات پوستی شوند، مگر اینکه به درستی رسوب زدایی شوند.

اگرچه گرفتگی سر دوش می تواند خسته کننده باشد، ذرات رسوب کوچک هستند و بنابراین به راحتی تجزیه و تمیز می شوند، البته به شرطی که از محلول مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید از گرفتگی و تجمع زباله در سر دوش خود جلوگیری کنید (و همچنین از مشکلات پوستی جلوگیری کنید)، باید سر دوش خود را مرتب تمیز کنید. اما ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. مراحل زیر را برای تمیز کردن سر دوش دنبال کنید.

راهنمای گام به گام تمیز کردن سر دوش

چگونه سر دوش رسوبی را در 5 مرحله ساده تمیز کنیم؟

آنچه شما نیاز دارید:

  • پیچ گوشتی
  • سرکه تقطیر شده
  • کیسه پلاستیکی
  • نوار لاستیکی
  • برس تمیز کننده پلاستیک
  1. ابتدا سر دوش را با پیچ گوشتی یا آچار باز کرده و از روی هولدر بردارید.
  2. سرکه را در یک کیسه پلاستیکی بریزید که به اندازه کافی در اطراف سر دوش قرار گیرد.
  3. با استفاده از کش، کیسه را دور سر دوش محکم کنید تا سر دوش کاملاً در سرکه فرو برود. سر دوش را حداقل یک ساعت در سرکه بگذارید و در صورت نیاز به تمیز کردن عمیق یک شب. سرکه باید رسوبات معدنی را به طور طبیعی و به مرور زمان از بین ببرد.
  4. بعد از اینکه زمان گذاشتید تا سر دوش خیس بخورد و محلول سرکه باقی مانده و سایر زباله ها را از بین ببرد، کیسه سرکه را بردارید و مواد شل را با یک برس پلاستیکی (یا یک مسواک زاپاس) تمیز کنید. به شستشو و آبکشی ادامه دهید تا تمام زباله های گیر کرده در سر دوش پاک شوند.
  5. آب را روشن کنید و کمی آب بریزید تا سر دوش تمیز شود و باقی مانده سرکه از بین برود.
بیشتر بخوانید  کودک دلگانی در کمتر از 48 ساعت از چنگال آدم‌ربایان رها شد- اخبار سیستان و بلوچستان - اخبار استانها تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید