چگونه رنگ موی تیره را در خانه از روی مو پاک کنیم؟


شاید بعد از رنگ کردن موهایتان با منظره ناخوشایند بد رنگ و نافرمانی از رنگ موی جدید مواجه شده باشید. در چنین لحظاتی، برخی ممکن است دچار ناامیدی شوند که چرا از این نوع رنگ مو استفاده کرده‌اند و به دلیل اینکه به آنچه انتظار داشتند نرسیده‌اند، دچار افسردگی شده‌اند. چه باید کرد آیا راه حلی برای خلاص شدن از شر افرادی که چنین رنگ موهای ناخواسته ای دارند وجود دارد؟
خوشبختانه چندین راه طبیعی وجود دارد که می توانید از شر این رنگ مو خلاص شوید.
شرط اصلی استفاده از این روش ها این است که بلافاصله پس از رنگ کردن موهایتان، زمانی که آن را دوست ندارید، این اعمال را روی موهای رنگ شده انجام دهید. پس وقت خود را برای این موضوع تلف نکنید. زیرا یکی از مهم ترین موارد برای حذف رنگ های نیمه دائمی یا دائمی استفاده فوری از این روش های طبیعی است.

بسیاری از افراد موهای خود را سفید می کنند تا موهای خود را از بین ببرند یا زیباتر کنند. برخی به دلیل هزینه و کمبود وقت این کار را در خانه انجام می دهند و دیده می شد که مردم به آنچه فکر می کردند نمی رسند و از کار خود پشیمان می شوند. لازم به ذکر است که برخی از مواد طبیعی علاوه بر آنچه از آنها انتظار داریم می توانند پاک کننده های قدرتمندی نیز باشند. در این مقاله شما را با 4 نوع پاک کننده طبیعی و قدرتمند آشنا می کنیم که با استفاده از آنها می توان رنگ موهای ناخواسته را از بین برد. برای اینکه اثر سفید کننده مواد طبیعی موثر باشد، باید کمی عجله کنید.


رنگ مو شفاف


بهترین راه: شامپو مو را به مقدار مساوی با جوش شیرین (جوش شیرین) مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید.


سریعترین راه: چند قطره مایع ظرفشویی را به شامپوی معمولی اضافه کنید و سر خود را با آن بشویید. بنابراین در نزدیکی ریشه مو به خوبی آغشته می شود.


روش ویتامین C: چند تکه ویتامین C را خرد کرده و در ظرفی با آب داغ بریزید. سپس مخلوط را به خوبی روی موها بمالید و پس از یک ساعت سر خود را به خوبی بشویید.


شستشو با سرکه: کمی سرکه را با آب رقیق کنید، سپس آن را روی سر خود بریزید، سپس موهای خود را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید سرکه روی موهای شما تاثیر بگذارد.

4 راه آسان برای از بین بردن رنگ مو از روی مو


1. رنگ مو را با شامپوهای ضد شوره پاک کنید

بیشتر بخوانید  این می تواند باعث سوء هاضمه و مشکلات پوستی شود

شامپوهای ضد شوره را می توانید در هر فروشگاه یا داروخانه ای خریداری کنید. این شامپوها به وضوح برای مبارزه با شوره سر طراحی شده اند. برخی از شامپوهای موجود در بازار قوی تر از بقیه هستند. با کمی پرس و جو از فروشنده یا دوست خود می توانید بهترین شامپوهای ضد شوره را خریداری کنید. شامپو شوره سر کمی شکننده تر از شامپوی طبیعی است. افراد مبتلا به شوره سر بیش از حد معمول پوست سر خود را از دست می دهند که به نوبه خود باعث ایجاد شوره سر می شود. بنابراین شامپوهای ضد شوره با فرمول قوی خود می توانند شوره سر را کاهش داده یا از بین ببرند.


2. برای از بین بردن رنگ مو از جوش شیرین استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که هنگام خرید جوش شیرین به جای جوش شیرین آن را نمی فروشند. یادتان باشد بیکینگ پودر برای این کار مناسب نیست، اما جوش شیرین با خاصیت سفید کنندگی و پاک کنندگی برای این کار مناسب است. جوش شیرین نمی تواند موهای شما را سفید کند، اما می تواند موهای شما را روشن تر کند و مواد زائد را از موهای شما پاک کند. اگر جوش شیرین ندارید حتما از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. این شامپو بلافاصله پس از رنگ شدن پس از شستشو با شامپوی ضد شوره قادر است آن را از بین ببرد. به خصوص اگر رنگ موی استفاده شده نیمه دائمی باشد.


رنگ مو را حذف کنید


3. شامپو و جوش شیرین را در قسمت های مساوی مخلوط کنید

می توانید از یک ظرف پلاستیکی یا فلزی کوچک برای مخلوط کردن شامپو و جوش شیرین استفاده کنید. فراموش نکنید که مقدار شامپو و جوش شیرین را با توجه به حجم موهایتان مخلوط کنید. لازم نیست مقدار جوش شیرین و شامپو یکسان باشد. بعد از این مرحله مواد مخلوط شده را در کف دست قرار دهید.


4. مخلوط را روی موهای خود بمالید

هنگامی که بخشی از مخلوط را روی کف دست خود ریختید، آن را به موهای خود بمالید. بنابراین تمام موهای شما در مخلوط آغشته می شود. سپس بعد از چند دقیقه مواد را به خوبی روی موها بشویید.


5. شستشوی اولیه مو را جدی بگیرید

رنگ مو معمولا در هنگام شستشو پاک می شود. می توانید چندین بار از این روش استفاده کنید و سپس موهای خود را به خوبی بشویید. فراموش نکنید که بلافاصله بعد از رنگ کردن موهایتان، در صورتی که دوست ندارید، کارهای بالا را انجام دهید تا خیلی راحت از شر رنگ مورد نظر خلاص شوید. با گذشت زمان، حذف رنگ سخت تر می شود.

بیشتر بخوانید  برای جوان ماندن به صدای پوستتان گوش دهید!

از مایع ظرفشویی استفاده کنید


1. چهار یا پنج قطره مایع ظرفشویی را با شامپوی معمولی مخلوط کنید

برای این کار می توانید چهار تا پنج قطره مایع ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی خود مخلوط کنید.


2. قبل از استفاده از مخلوط موها را مرطوب کنید

می توانید مخلوطی از مایع ظرفشویی و شامپو را روی پوست سر که از قبل مرطوب شده است بمالید. بگذارید مخلوط به مدت چند دقیقه به کل مو خیس بخورد.


3. موهای خود را کاملا بشویید

مایع ظرفشویی موها را خشک و شکننده می کند. بنابراین پس از شستشوی کامل سر، این خشکی را با روغن های طبیعی برطرف کنید. فقط مطمئن شوید که موهایتان را خوب بشویید. احتمالاً لازم است این تکنیک را چندین بار تکرار کنید. به یاد داشته باشید که برخی از افراد در پوست خود ممکن است به چنین موادی حساس باشند. مراقب باشید و بیش از دو تا سه بار از این روش استفاده نکنید زیرا مایع ظرفشویی قدرت پاک کنندگی بالایی دارد.


4. پس از هر بار استفاده از مخلوط مایع ظرفشویی و شامپو موهای خود را به طور کامل بررسی کنید.

نتایج دکلره شدن موها ممکن است عالی نباشد، اما پس از استفاده از این روش، پس از دو تا سه روز کاهش قابل توجهی در رنگ مو روی موهای خود احساس خواهید کرد.


چگونه موهای تیره را روشن کنیم؟


5. حتما بعد از هر بار استفاده از این مواد به موهایتان روغن بزنید

پس از پایان شستن پوست سر، موهای خود را به خوبی خشک کنید و سپس روغن های طبیعی (ترجیحا کمی ولرم) را به موهای خود بمالید تا خشکی آن برطرف شود و آسیب کمتری به موهایتان وارد شود. این اجازه می دهد تا رطوبت کافی به موهای شما برسد. حتی می توانید از سشوار استفاده کنید تا هوای کافی برای حالت دادن به موهایتان از داخل ایجاد شود.

حذف رنگ ویتامین C


1. چند قرص ویتامین C تهیه کنید

اگر موهایتان را رنگ تیره کرده باشید و تنها چند روز از رنگ کردن موهایتان گذشته باشد، ویتامین C می تواند موثر باشد. ابتدا قرص ویتامین C را له کرده و در ظرفی با آب داغ بریزید و با قاشق در آب خوب له کنید و هم بزنید تا مخلوط آماده شود. اگر محتویات ظرف با میزان موهای موجود در مو مطابقت نداشت، می توانید از ویتامین های مشکی بیشتری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر موهای شما بیش از سه روز رنگ شده باشد، ویتامین C دیگر اثری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  از بین بردن جای زخم بخیه و جراحی

باید بخوانید:


2. محلول ویتامین C را روی موهای خیس بمالید و یک ساعت صبر کنید

قبل از استفاده از ویتامین C به موهایتان مطمئن شوید که موهایتان به اندازه کافی مرطوب و مرطوب شده است. وقتی موهای شما خیس است، محتوای ویتامین C بهتر نفوذ می کند. در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از محتویات روی مو، باید سر خود را با کلاه یا کیسه پلاستیکی به خوبی بپوشانید و اجازه دهید مواد کاملا به داخل مو نفوذ کند، بهترین زمان برای آن ۱ ساعت است.


3. موها و پوست سر خود را کاملا بشویید

سعی کنید بعد از یک ساعت آغشته شدن به ویتامین C موهای خود را به خوبی بشویید. استفاده چندین بار از این روش می تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد. سعی کنید تا چند ماه دیگر موهای خود را رنگ نکنید، زیرا این کار می تواند به بافت مو آسیب برساند.


رنگ مو را از روی سر خود بشویید

رنگ را با سرکه پاک کنید


1. با مخلوط کردن سرکه با آب گرم محلولی درست کنید

هنگام استفاده از سرکه، حتما از سرکه سفید استفاده کنید. برای این کار از سرکه سیب استفاده نکنید، زیرا اسید این میوه به اندازه کافی قوی نیست. بنابراین، حذف رنگ مو خوب نیست. تولید کنندگان رنگ مو معمولا اکثر رنگ های مو را در برابر مواد قلیایی مانند شامپوها و صابون ها که عمدتا قلیایی هستند، مقاوم می کنند. ماهیت اسیدی جوش های سرسفید می تواند رنگ مو را خراب کند.


2. محلول سرکه را روی موها بپاشید

برای این کار ابتدا سر خود را روی سینک یا وان قرار دهید. سپس مخلوط آب و سرکه را داخل کاسه بریزید تا تمام موهایتان با این محلول آغشته شود. بنابراین موهای شما کاملاً با این محلول اشباع شده است.


3. موهای خود را بپوشانید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید

از کلاه یا پوشش پلاستیکی برای جلوگیری از رطوبت در مو استفاده کنید. سعی کنید 15 تا 20 دقیقه در این حالت بمانید تا موهای شما به اندازه کافی به این محلول آغشته شود.


4. موهای خود را با یک شامپو خوب بشویید

وقتی موهای خود را می شویید، رنگ آب را به وضوح خواهید دید. سعی کنید در هنگام شستشو دقت کنید تا تمام قسمت های سر به خوبی شسته شود. در صورت لزوم این کار را چندین بار تکرار کنید.

نکته: این روش های طبیعی در مواردی که زمان زیادی از رنگ کردن مو نمی گذرد موثرتر خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید