مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه دکمه لباس را ببندیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نقاشی همه شما حداقل دو بار در روز دکمه های لباس خود را فشار می دهید! یک بار پوشیده شده و یک بار همزمان هنگام تعویض لباس.
آیا تا به حال به دکمه های لباس خود توجه کرده اید؟
دکمه پیراهن، دکمه شلوار و دکمه مانتو.
اما مهم ترین نکته تفاوت دکمه های لباس مردانه و زنانه است!



آیا می دانستید که دکمه های لباس مردانه در سمت راست لباس و دکمه های لباس مردانه در سمت چپ قرار دارند؟
از آنجایی که بیشتر افراد با دست راست کار می کنند، دکمه هایی را در سمت راست می دوزند تا افرادی که به اصطلاح راست دست هستند بتوانند به راحتی دکمه های لباس خود را باز و یا ببندند. البته این موضوع در مورد لباس مردانه کاملا صادق است، اما در مورد زنان چطور؟ چرا با وجود اینکه بیشتر خانم ها راست دست هستند، دکمه های لباسشان در سمت چپ دوخته می شود؟



برای پاسخ به این سوال باید به گذشته های دور برویم; زمانی که دکمه لباس برای اولین بار ساخته شد، کالایی لوکس و گرانبها محسوب می شد و تنها افراد ثروتمند جامعه توانایی خرید آن را داشتند. زنان نجیب و ثروتمند جامعه آن زمان هرگز لباس خود را حضوری نمی پوشیدند، بلکه خدمتکاری داشتند که این کار را برای آنها انجام می داد.

از آنجایی که خدمتکار را برای بستن یا باز کردن دکمه لباس خانمش جلوی او می گذاشتند، خانم های خیاط معمولا دکمه ای روی دکمه می گذاشتند تا خدمتکار به راحتی با دست راست آن ها را باز یا بسته کند! پس دکمه لباس زنانه در سمت چپ دوخته می شود، هرچند امروزه استفاده از دکمه رایج شده و دیگر نوکری وجود ندارد، اما این اصل همچنان پابرجاست و دکمه های لباس زن بر روی آن دوخته می شود. سمت چپ. در حالی که بستن دکمه سمت چپ اغلب برای خانم ها سخت است.

بیشتر بخوانید  لیست شعب و نمایندگی های بیمه معلم در کرمانشاه



البته برخی از برندهای معروف پوشاک این رویه را تغییر داده و دکمه های لباس زنانه را به سمت راست لباس منتقل کرده اند.
اما نکته جالبتر این است که امروزه برای دکمه زدن روی لباس، عاملی برای تشخیص لباس مردانه و زنانه شده است.
اکثر افرادی که به یک بوتیک سر می زنند و پیراهن ها یا تی شرت های رنگی را می بینند، مشکوک هستند که این نوع لباس برای مردان یا زنانه است، بنابراین بلافاصله به دکمه ها نگاه می کنند!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *