چگونه در و پنجره های فلزی قدیمی را رنگ آمیزی کنیم؟


یکی از مراحل ساخت، رنگ آمیزی و رنگ آمیزی درب و پنجره های ساختمان می باشد. رنگ آمیزی درب و پنجره یکی از مهمترین قسمت های نقاشی ساختمان است. از آنجایی که در و پنجره ها بسیار محبوب هستند، کیفیت رنگ آمیزی و نوع رنگ آن باید قابل قبول باشد.
در هر ساختمان با توجه به متراژ، موقعیت ساختمان و … چندین در و پنجره وجود دارد. هنگام شروع ساخت حتما باید به این دو قسمت توجه بیشتری داشته باشید. مثلاً پنجره ها، درها و پنجره ها را باید طوری رنگ کرد که پنجره ها و دیوارهای اطراف کثیف نشوند.
بنابراین انتخاب بهترین رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان، مرحله مهمی در رنگ آمیزی درب و پنجره های آهنی یا فلزی است. بنابراین رنگ آمیزی اصولی در و پنجره در کنار سایر قسمت های ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.


آیا تصاویر روی در و پنجره ها مانند بقیه ساختمان است؟

شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به ظرافت زیادی نیاز دارد. توصیه ما برای آموزش رنگ آمیزی در و پنجره این است که به سراغ نقاشی بروید که در این زمینه مهارت کافی دارد. کوچکترین بی احتیاطی منجر به ریزش امواج، برجستگی و … می شود. قطعات رنگ شده و در نتیجه ظاهر زیبای خود را از دست می دهد. در این میان رنگ آمیزی درب و پنجره ها دشوارتر بوده و دقت بیشتری را می طلبد.


در و پنجره ها را رنگ کنید

اصولاً رنگ آمیزی قسمت های مختلف یک ساختمان متفاوت است. این تفاوت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد:

شکل قطعات متفاوت است و ممکن است به ابزارهای مختلفی (مانند برس، تفنگ یا غلتک) نیاز داشته باشد.
جنس سطوحی که باید رنگ آمیزی شوند متفاوت است. به عنوان مثال جنس و نوع رنگ درب و پنجره های فلزی با درب های چوبی یکسان نیست.
استفاده متفاوت از قطعات ساختمانی مستلزم استفاده از رنگ ساختمانی با دوام و چسبندگی مناسب است. مثلا رنگ نرده و پله ها باید نظارت شود اما در مورد سقف فرقی نمی کند.
به طور کلی سطوحی که در فضای باز هستند و در معرض نور خورشید و باران هستند نیاز به رنگ های متفاوت با مقاومت بالا و روش های مختلف رنگ آمیزی دارند. به عنوان مثال، کاملاً واضح است که رنگ درهای پاسیو را نمی توان از رنگ پلاستیکی مناسب برای دیوار اتاق ساخت.
پس برای خرید بهترین رنگ برای در و پنجره ابتدا باید مشخص کنید که در و پنجره های خانه را کجا و در چه شرایط آب و هوایی رنگ آمیزی کنید.

بیشتر بخوانید  مدل های شیک و جالب تزیینات جا حلقه ای سفره عقد

یک نقاش ماهر باید بداند که نقاشی ساختمان مختص هر قسمت است و باید به آن توجه کرد. همانطور که اشاره کردیم شرایط رنگ آمیزی سقف و ترمیم ترک های سقف گچی مانند رنگ آمیزی دیوارها نیست. یا رنگ مناسب پنجره و درب فلزی با رنگ سقف یکی نیست.
از طرفی رنگ آمیزی قسمت های مختلف ساختمان علاوه بر نیاز به مهارت، نیاز به تجهیزات و ابزار اختصاصی شما دارد. برای رنگ آمیزی دیوارها نمی توانید در و پنجره ها را با قلم موی پهن رنگ کنید.

رنگ پنجره آهنی

برای رنگ آمیزی درها و پنجره ها کاغذ دیواری تهیه کنید به طور کلی، رنگ آمیزی ساختمان در نزدیکی درها و پنجره ها باید ظریف تر باشد. کوچکترین رنگی که روی شیشه یا درها می افتد به سختی تمیز می شود. بنابراین نقاش ماهر برای پیگیری این بخش باید مراحل زیر را دنبال کند:

ابتدا تمام قسمت های در و پنجره را با روزنامه بپوشانید تا رنگ روی آنها نریزد.
بهتر است ابتدا دیوارهای اطراف را رنگ آمیزی کنید و سپس به رنگ آمیزی درها و پنجره ها بپردازید.
هنگام رنگ آمیزی پنجره ها و درها، حتما شیشه و دستگیره ها را با روزنامه بپوشانید.


پنجره قدیمی را رنگ کنید


آموزش نقاشی درب و قاب در اتاق

در نظر داشته باشید که هر چه رنگ آمیزی پنجره ها تمیزتر و دقیق تر باشد نمای ساختمان زیباتر می شود و دردسر کمتری برای نظافت ساختمان بعد از رنگ آمیزی می شود.

استفاده از ترکیب مناسب رنگ ها در رنگ آمیزی در و پنجره یکی از مهمترین نکات در رنگ آمیزی در و پنجره این است که از چه رنگی برای درب و پنجره استفاده خواهید کرد. مردم معمولاً دوست دارند رنگ پنجره ها با دیوارهای خانه یکی باشد و برای رنگ آمیزی درهای ساختمان از رنگی متضاد با رنگ ساختمان و البته یکدست با آن استفاده کنند. اما برخی از افراد رنگ های مختلف پنجره ها و دیوارها را نیز دوست دارند. یک ترکیب محبوب رنگ پنجره طلایی-سفید است.

به طور کلی، قبل از شروع رنگ آمیزی در و پنجره های آهنی، ابتدا ترکیب رنگ های مختلف را بررسی کنید. نقاشان حرفه ای ساختمان معمولا کاتالوگی دارند که می تواند به مشتری کمک کند. بنابراین اکیداً توصیه می شود برای رنگ آمیزی در و پنجره ها به سراغ رنگ های زشت که کاملاً بر خلاف دیوار است نروید زیرا روانشناسی رنگ ها روی افراد تأثیر منفی می گذارد.

بیشتر بخوانید  ۱۷ کاربرد شگفت انگیز بخارشوی که تاکنون نمیدانستید!


از ابزار مناسب برای رنگ آمیزی در و پنجره استفاده کنید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، رنگ آمیزی درب و پنجره نیاز به ظرافت زیادی دارد، بنابراین ابزار و وسایلی که برای این منظور استفاده می شود باید ظرافت بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، اول، شما نمی توانید درها و پنجره ها را با قلم مو یا غلطک بزرگ و پهن رنگ کنید.
برای این منظور بهتر است از یک برس نازک استفاده کنید. از طرفی در رنگ آمیزی باید دقت زیادی به خرج داد زیرا در رنگ آمیزی در و پنجره تنها کمی بی دقتی می تواند منجر به اشتباه در دست و آسیب به کل کار شود.


قلم مو مناسب برای رنگ آمیزی پنجره ها

برای رنگ آمیزی و رنگ آمیزی در و پنجره، رنگ آمیزی با اسپری، غلطک و قلم مو بسیار مهم و کاربردی است. دانستن استفاده از ابزار برای رنگ آمیزی ساختمان ها یک اصل مهم برای رسیدن به نتیجه مطلوب با این روش بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون است.

بهترین رنگ برای درب و پنجره

شاید سوال شما این باشد که چگونه بهترین رنگ را برای در و پنجره انتخاب کنیم؟ بهترین رنگ برای رنگ آمیزی درب ها رنگی است که اگرچه زیبا و هماهنگ با سایر قسمت های ساختمان است اما به سرعت کثیف نمی شود. این امر به ویژه در مورد درهای توالت و حمام بسیار مهم است. دست های مرطوبی که روی در قرار می گیرند یا روی آن اسپری می شوند، لمس دست های کثیف با درب توالت و …. آنها باعث می شوند لکه ها به سرعت روی درب دیده شوند.


رنگ مناسب برای درب و پنجره

اگر رنگ درب روشن است، باید آن را روزانه تمیز کنید. همین امر در مورد رنگ آمیزی پنجره ها نیز صدق می کند. با توجه به اینکه دوده از پنجره ها وارد ساختمان می شود، اگر رنگ پنجره روشن باشد، خیلی زود تیره می شود و به سختی تمیز می شود. پس در انتخاب بهترین رنگ برای در و پنجره به موقعیت و کاربری محیط توجه کنید.

بیشتر بخوانید  ۷ منطقه از منزل که هنگام خانه تکانی نباید فراموش کرد!


رنگ برای رنگ آمیزی در و پنجره مهم است. درب های ساختمان به خصوص حمام و سرویس بهداشتی بسیار در معرض رطوبت هستند بنابراین باید از رنگ هایی استفاده کنید که هم ضد آب باشند و هم در اثر رطوبت پوسیده نشوند. رنگ ضد آب برای عایق کاری مهم است، اجازه نمی دهد چوب پوسیده شود و محیطی را برای رشد میکروبی فراهم می کند. همین امر در مورد رنگ آمیزی پنجره ها نیز صدق می کند.

بارندگی در فصل زمستان بر پنجره های ساختمان تأثیر می گذارد و می تواند باعث محو شدن رنگ ها شود که منجر به خراب شدن قاب پنجره می شود. به طور کلی توصیه می کنیم هنگام رنگ آمیزی در و پنجره به دنبال رنگ های قابل شستشو و ضد زنگ باشید. اگر نقاش سازنده ای ماهر و صادق باشد، در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. قبل از رنگ آمیزی کل در و پنجره را تمیز کنید تا سطح مورد نظر ناهموار و بد به نظر نرسد.

بنابراین رنگ مناسب در و پنجره، رنگی است که متناسب با اجزای اطراف، از ماده ای مناسب برای استفاده در محیط ساخته شده باشد. به عنوان مثال، رنگ مناسب برای در و پنجره های فلزی یا آهنی، رنگ روغنی براق است که نسبت به رنگ مات، عیوب را شسته و بهتر می پوشاند.

نحوه رنگ آمیزی چارچوب در آهنی

برای رنگ آمیزی چارچوب در، باید قبل از نصب از فولاد ضد زنگ ساخته شود. پس از نصب اسکلت فلزی در اتاق خانه باید سمباده و بتونه کاری شود تا قبل از مرحله نهایی رنگ آمیزی سطحی کاملا صاف داشته باشد.
برای انتخاب رنگ قاب می توانید دو حالت مختلف را انتخاب کنید. اول اینکه رنگ در و چهارچوب یکسان است که در این حالت مبلمان اتاق و چهارچوب را در مرکز توجه قرار می دهند زیرا رنگی متضاد با سایر عناصر دکوراسیون منزل دارند.
گزینه دیگر این است که رنگ در را با چهارچوب تضاد کنید، مانند سفید یا کرم با آبی تیره. این بار درب اتاق هویت مستقلی خواهد داشت و نظر بیننده را به خود جلب می کند.


دیدگاهتان را بنویسید