چگونه دانشگاه آزاد به کاهش بیکاری کمک می کند؟ / از تأسیس مدارس عالی تا تأسیس مراکز مدیریت کار


سید محمد بطحایی ، معاون آموزش عمومی و مهارت ها دانشگاه آزاد اسلامی رئیس سازمان سما در گفت وگو با فارس با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات کشور بحث اشتغال م andثر و تأثیر آن بر تولید است گفت: از جمله عواملی که می تواند اشتغال را افزایش دهد در قالب گسترش و پاسخگویی پایدار و م ofثر اکثریت افراد جویای کار به معنای مهارتهای آموزشی و افزایش صحیحتر شایستگی نیروی کار است.

وی با تأکید بر اینکه امسال برای دومین سال متوالی بارها واژه تولید به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است ، افزود: توجه دقیق حضرتعالی به این کلید واژه مهم در توسعه جامعه یک هشدار جدی به همه مدیران و سازمانها. “این مسئله تولید است ، اما متأسفانه به دلایل مختلف تلاش جدی برای داشتن نتایج عملی و عملیاتی در این زمینه ندیده ایم و نرخ بیکاری هنوز خصوصاً در جوانان تحصیل کرده بسیار بالا است.

بطحایی ادامه داد: من نباید به اثرات اقتصادی این بیکاری و تأثیر بسیار مخرب آن بر تولید ناخالص داخلی و مشکل حمایت از خانواده اشاره کنم. اما با وجود همه این تأثیرات مخرب ، من فکر می کنم پیامدهای اجتماعی و حتی روانی و شخصی مسئله بیکاری بسیار آزار دهنده تر از ابعاد اقتصادی آن است ، که باید در جاهای دیگر و مصاحبه های دیگر به تفصیل در مورد آنها بحث شود.

وی افزود: “من كلمه صلاحیت را ذكر كردم كه بعضاً با صلاحیت مترادف دانسته می شود. همان موضوعی که مهمترین م componentلفه اشتغال م effectiveثر به ویژه اشتغال پایدار است. متأسفانه ، باید بگویم که ، به نظر من ، دلیل اصلی عدم دستیابی به اهداف اشتغال و در نتیجه عقب ماندگی در زمینه تولید ملی ، مسئله شایستگی و غفلت است.

بیشتر بخوانید  خبر فوری درباره کاهش خدمت سربازی از زبان رئیس ستادکل نیروهای مسلح

معاون آموزش همگانی و مهارت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولین قدم و اولین گام برای ارتقا compet شایستگی و بهبود عملکرد شغلی ، که تأکید می کنم ، م componentلفه اصلی اشتغال است ، مسئله آموزش مهارت است. و گسترش منابع انسانی در استفاده از دانش آنها در عمل ، این زمینه و یک کارگاه آموزشی است. این موضوعی است که سیاستمداران و رهبران تجارت عمداً یا از پرداختن به آن غفلت می کنند.

وی به ارائه دانشگاه آزاد در این زمینه اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از گسترده ترین مراکز علمی و آموزشی کشور با آسیب شناسی هوشمندانه این مشکل مزمن وارد این حوزه شده است ؛ در همین حال ، رویکرد عملی و دیدگاه های آقای طهرانچی از زمان تصدی وی در دانشگاه آزاد اسلامی ، انگیزه مضاعفی به این موضوع بخشیده است. به همین دلیل ، من از اصطلاح عمل گرایی استفاده می کنم ، که فراتر از مباحث نظری و مفهومی در آموزش و ارتقا منابع انسانی برای اولین بار در کشور است – و نه تنها در دانشگاه آزاد اسلامی – جهت گیری های آموزشی و توسعه مهارت ها در آموزش عالی سیستم از دانشگاه آزاد.

بطحایی توضیح داد: “دبیرستان های مهارت و رشته های کاربردی آنها ایجاد شده و دانشکده های فنی و حرفه ای که به تدریج به مراکز دانشگاهی منتهی به کسب درجه تبدیل می شوند ، به دانشکده های مهارت و کار مأموریت محور تبدیل می شوند.” در این دوره ، به ویژه با پیگیری و حمایت آقای تهرانچی ، تعدادی از مذاکرات و تفاهم نامه ها با مراکز م effectiveثر در آموزش ، به ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، و با حمایت تخصصی و تخصصی آنها ، مراکزی از جمله همانطور که مشاوره و مدیریت شغلی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید  ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله هوایی به جنوب سوریه

وی افزود: امروز همزمان با انجام این مصاحبه ، حدود 50 م educationسسه آموزش عالی در مناطقی با صلاحیت های عالی راه اندازی یا راه اندازی شده اند كه منجر به اشتغال می شود و امروز خوشبختانه دانشكده های فنی و حرفه ای رشته ها و برنامه های درسی خود را تغییر داده و متناسب كرده اند. “آنها با نیازهای بازار کار ایجاد شده اند.

معاون آموزش همگانی و مهارت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه امروز بسیاری از مذاکرات و تفاهم نامه ها با مقامات و شرکت های بزرگ تولیدی جهت استفاده از ظرفیت آموزش مهارت های دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است ، نیروی متخصص نیاز به مهارت در جدیدترین علوم “کسب مهارت و فن آوری های پیشرفته.

وی افزود: امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید و مسیر تحول که برای مهارت آموزی باز است ، به ویژه با حمایت رئیس دانشگاه و شورای وی ، بتواند گام های جدی در زمینه تولید و حذف بردارد از موانع و مشکلات. “

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید