چگونه خز طبیعی را از خز مصنوعی تشخیص بدهیم ؟



روش های تشخیص خز طبیعی از خز مصنوعی


روش هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان فهمید آیا خز واقعی است یا تقلبی؟ در اینجا به شما می گوییم چطور به عنوان مشتری خز مصنوعی غیر قابل تشخیص را از خز طبیعی بشناسیم.


تحقیقی در فروشگاه های بریتانیا نشان داده است که فروش خزهای جعلی رایج شده است، اما منشا آن ها در الیاف مصنوعی نیست، بلکه خز حیوانات واقعی است.


“خز مصنوعی” لباس های خزدار فروخته شده توسط شرکت Boots از پوست سمور تهیه می شود؛ جا کلیدی های پوم پوم و دست کش ها نیز از خز خرگوش ساخته می شود.


اما این فروشگاه ها دارای سیاست زیرکانه نه به خز طبیعی (no-fur) هستند و این بسیار ناامید کننده است که متوجه می شویم که خز حیوانات واقعی در این مکان ها به عنوان خز مصنوعی به فروش می رسد.


برای تشخیص خز طبیعی از خز مصنوعی با دلگرم همراه باشید.


راههای تشخیص خز طبیعی


اگر شما هم علاقۀ زیادی به مجموعۀ پالتوهای خزدار زنانه دارید، بهتر است اول بدانید خز طبیعی با خز مصنوعی چه تفاوتی دارد و بتوانید آن‌ها را از هم تمیز دهید.


پالتوهای خزدار زنانه که خز طبیعی دارند، بسیار گران‌قیمت‌اند و هر کسی قدرت خرید آن را ندارد. فکرش را بکنید شما پوست یک حیوان را تن کرده‌اید! خز مصنوعی از الیاف مصنوعی تشکیل شده و در نساجی بافته می‌شوند.


قبل از خرید پالتوهای خزدار زنانه، به برچسب داخل لباس دقت کنید. شرکت تولید‌کننده و نوع خز در پالتوهایی که خز طبیعی هستند، درج شده است. برندهای محدودی خز طبیعی تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی 9 پرنده ای که میل به همجنس گرایی دارد


اگر فروشنده به شما پالتوهای خزدار زنانه را با قیمتی متوسط و مناسب معرفی کرد، بدانید خز مصنوعی در آن به کار رفته است. قیمت محصولات خز طبیعی بسیار بالاست.


تشخیص خز اصل : بر اساس قیمت قضاوت نکنید


اشتباه است که فکر کنید خز واقعی خیلی گران قیمت است. بخش عمده ای از مرکز های فروش خز در انگلستان در شکل جا کلیدی های پوم پوم تا پالتوهای خز، همه با قیمت های پایین فریبنده ای ارائه می شوند.


وضعیت نامطلوب و شرایط بدی که تولید کنندگان خز، حیوانات را در آن نگهداری می کنند، باعث می شود که تولید خز طبیعی از خز مصنوعی نیز ارزانتر تمام شود


separator line


تشخیص خز طبیعی : خز را لمس کنید


همه لباس‌های خز برند و لیبل ندارند مثلا ممکن است یک پالتوی پوست قدیمی از مادربزرگ خود ارث برده باشید برای این که مطمئن شوید که خز آن طبیعی است باید از ویژگی‌های ظاهری آن به نتیجه برسید.


خز را لمس کنید، خز طبیعی بسیار نرم است و مانند موی طبیعی از میان انگشتان سر می‌خورد مثل وقتی که موهای یک گربه را نوازش می‌کنید.


اما خز مصنوعی کمی حالت زبری دارد و چون از جنس پلاستیک است در رطوبت حالت چسبندگی پیدا می‌کند مثل لمس یک خرس عروسکی. البته برخی برندها خزهای مصنوعی بسیار باکیفیتی تهیه می‌کنند که کاملا شبیه خز طبیعی است و ممکن است شما را به اشتباه بیندازد.


separator line


تشخیص خز طبیعی : به نوک موها نگاه کنید


نوک موها در خز واقعی باریک تر است و انتهای مشخص دارد، در حالی که خزهای مصنوعی در انتها دارای نوک باریک نیستند و به صورت صاف، قطع شده است.

بیشتر بخوانید  لیست درمانگاه های شهرکرد + آدرس و تلفن


separator line


تشخیص خز طبیعی : به پایه مو نگاه کنید


مو را بکنید تا ببینید چطور چسبیده است. خز حیوانات به دلیل اینکه به پوست چسبیده شده است دارای پشتی چرمی است، در حالی که خزهای مصنوعی دارای پشت بافت گونه هستند.


separator line


تشخیص خز طبیعی : سوزاندن آن


احتمالاً هیچ کس این تست را در فروشگاه انجام نمی دهد، اما شما می توانید این آزمایش را روی خزی که در منزل دارید، پیاده کنید.


چند مو را جدا کنید و آن را آتش بزنید. پوست خز واقعی حیوانات به طور سطحی می سوزد و پودر می شود اما خز مصنوعی ذوب می شود و حالت چسبندگی پیدا می کند و به شکل توپ های پلاستیکی سفتی در می آید و احتمالاً بوی پلاستیک نیز می دهد.


separator line


تشخیص خز طبیعی : یک سوزن داخل خز فرو کنید


یک سوزن ته گرد به داخل پوست و خز فرو کنید، اگر سوزن به راحتی در آن فرو رفت قطعا خز مورد نظر مصنوعی است اما اگر به سادگی فرو نرفت و در میان آن گیر کرد به احتمال زیاد آن خز، طبیعی است چون پایه خز تقریبا مانند چرم است و با پارچه که پایه خز مصنوعی است تفاوت دارد.


separator line


تشخیص خز طبیعی : مراقب خرید آنلاین باشید


مقررات اتحادیه اروپا اعلام کرده است که محصولات نساجی حاوی خز، باید دارای برچسب بخش های غیر نساجی با منشا حیوانات باشند. با این حال، HSI می گوید که در محصولات آنلاین نیازی به توضیح آن نیست.

بیشتر بخوانید  روز دختر در سال 1401 دقیقاً چه تاریخی است و چه روزی است؟


separator line


تشخیص خز طبیعی : پشت خز را نگاه کنید


اگر این امکان وجود دارد که پشت خز را ببینید و یا از میان موهای خز پایه آن را مشاهده کنید می‌توانید اصل بودن خز و پوست را تشخیص دهید.


اگر پایه خز بافت داشته باشد و مانند پارچه دارای تار و پود باشد شک نداشته باشید که این خز مصنوعی است اما اگر این قسمت حالتی پوستی داشت و دارای بافتی نامنظم بود به احتمال زیاد خز اصل است.


separator line


برخی از خزهای مصنوعی می تواند ظاهر خیلی خوب و متقاعد کننده ای داشته باشند، یا شاید واقعاً هم طبیعی باشند. اگر کسی هنوز هم در مورد تشخیص خز واقعی از مصنوعی شک دارد، بهتر است از خرید آن خودداری کند


منبع : paklean.com


دیدگاهتان را بنویسید