مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه تب کودک خودرا پایین بیاوریم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


زمانی که حرارت بدن، بالاتر از حد نرمال خود می رسد، در اصطلاح میگوییم آن شخص تب کرده است. (درجه حرارت طبیعی بدن هنگامیکه از طریق دهان اندازه گرفته شود حدود 37 درجه سانتیگراد است و درجه حرارتی که از طریق مقعد اندازه گیری می شود حدود 38 درجه سانتیگراد می باشد).شاید نوعی بیماری در بدن وجود دارد که یکی از علائم آن تب باشد. اما همه ی انواع تب ها را نمی توان علائم بیماری دانست. در بعضی موارد، بدلیل مواجه شدن با شرایط آب و هوایی متفاوت ، تب بوجود می آید. اگرچه تبِ خیلی بالا که باعث بیحالی و ناراحتی شده است، می بایست درمان شود.

در اینجا چند راه درمان تب را به شما پیشنهاد می دهیم که بتوانید بدون استفاده از دارو، تب کودک دلبندتان را پایین بیاورید.

چگونه تب کودک خودرا پایین بیاوریم• به کمک یک تکه پارچه یا ابر خیس کودک خود را شستشو دهید( پاشوره کنید). در این روش مجبور هستید که از آب نیمه ولرم استفاده کنید. استفاده از آب سرد به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که باعث میشود کودک لرز کند. زمانییکه کودک را به کمک ابر خیس شستشو می دهید قسمت هایی از بدن، مثل پیشانی، پشت زانوها، گردن و زیر بغل های کودک که حرارت بیشتر است را بیشتر مد نظر قرار دهید. این روش در پایین آوردن درجه حرارت تب می تواند موثر باشد.

مصرف مایعات به شدت توصیه می شود، چرا که تب باعث تبخیر آب بدن می شود. بهترین مایع، همان آب است چرا که نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار به هیچ وجه توصیه نمی شود.می توان از سوپ هم برای جبران آب از دست رفته ی بدن کودک استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  بهترین و سریع ترین راه درمان بی قراری و گریه نوزاد

سعی کنید لباس های نازک و سبک به کودک بپوشانید، چرا که نفس کشیدن راحت تر می شود، گرمای بدن آزادانه از بدن خارج می شود و خیلی زودتر بدن به حرارت معمول خود می رسد. اگر کودک احساس سرما کرد میتوانید از یک پتوی خیلی سبک برای گرم کردن کودک استفاده کنید.

سعی کنید به کودکتان استراحت مطلق بدهید و تا زمان پایین آمدن تب ، رفتنش به مدرسه را فراموش کنید.نیازی نیست کودک به طور مداوم در رختخواب بماند، می تواند با کارهایی که قدرت بدنی زیادی احتیاج ندارد خود را سرگرم کند.

• درجه حرارت اتاق خیلی مهم است. سعی کنید درجه حرارت اتاق کودکتان را معمولی نگه دارید یعنی نه زیاد گرم و نه زیاد سرد.چرا که درجه حرارت اتاق بر درجه حرارت بدن اثر خواهد گذاشت.

نیازی به داشتن رژیم غذایی سبک و یا استفاده از غذاهای خاص نیست. اصرار به کودک برای خوردن نکنید. اگرکودکتان میل به غذا ندارد اجبار در کار نیست و یا برعکس اجازه دهید کودک هر چه دوست دارد بخورد .

روش های بسیاری برای کاهش درجه حرارت بالای بدن وجود دارد. با این وجود اگر پس از گذشت چند روز متوالی، تب کودکتان پایین نیامد توصیه ما این است که حتما به پزشک متخصص کودک مراجعه کنید.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادرپور)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *