چگونه بو را در خانه حفظ کنیم؟


چگونه محیط خانه را خوشبو کنیم؟


  • روغن های معطر در بخور معطر

این محصول نسبت به دیگر انواع عطرها کاربرد بیشتری دارد. اسانس های معطر معمولاً در ترکیب با بخاری های مخصوص خود استفاده می شود. ماندگاری بالا، تنوع رایحه و قیمت مناسب از مزایای آن است.
برای از بین بردن بوی غذای باقی مانده در آشپزخانه، کافی است چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را در یک قابلمه آب جوش بریزید و اجازه دهید تبخیر شود. همچنین می توان از آن برای بو کردن شمع های قدیمی، گل های خشک و سطوح دیگر استفاده کرد.


  • وسایل برقی: بوی خوبی از پریز می آید

این نوع دئودورانت مانند یک دستگاه دافع پشه با وصل شدن به پریز برق شروع به گرم شدن می کند و از این طریق مایع معطر یا ژل موجود در مخزن آن به تدریج تبخیر می شود. از مزایای آن می توان به قابلیت شارژ مجدد مخزن و مصرف انرژی بسیار پایین اشاره کرد.

به طور خودکار خانه خود را تازه کنید



اسپری خوشبو کننده هوای منزل

رایج ترین نوع خوشبو کننده هوا اسپری هایی هستند که می توانند برای از بین بردن بو یا ضد عفونی هوا استفاده شوند. تنوع رایحه، پوشش دهی گسترده و جلوه سریع از جمله مزایایی است که اسپری را به محبوب ترین نوع عطر تبدیل می کند.
این اسپری ها در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار موجود می باشند. برخی از دستگاه های اتوماتیک مجهز به حسگرهای حساس به نور هستند که بوهای نامطبوع را با حداقل مصرف انرژی از بین می برند. همچنین می توان آنها را در 3 حالت شب، روز و روز تنظیم کرد.
این دستگاه ها معمولاً با برق یا باتری کار می کنند، دارای ریموت کنترل و تایمر هستند. می توانید عطر مورد علاقه خود را در یک کاسه بریزید و تعداد اسپری ها را تنظیم کنید و به دستگاه زمان بدهید.


دئودورانت اضطراب

بخور: بخور به طور سنتی از صمغ چوب معطر، پوست درخت، دانه ها، ریشه، علف و گل ها تهیه می شود. عودهای مخروطی و شاخه ای امروزه بیشتر دیده می شود.
این ماده جدای از بوی مطبوع، خاصیت معجزه آسایی نیز دارد و از نظر گیاه درمانی، عودهای گیاهی بیشتر به دلیل خاصیت استفاده می شود تا ایجاد بوی مطبوع در فضا. عود در کاهش استرس، آرامش، رفع خستگی و از بین بردن انرژی های منفی موثر است.
برای سوزاندن بخور بهتر است از دستگاه بخور استفاده کنید. امروزه عودهای زیادی تولید شده است. می توانید آنها را در اشکال و اشیاء مختلف از سرامیک، چوب، سفال و فلز بسازید.


ژله های معطر: خوشبوترین ژله ها

این ژل ها معمولا در ظروف کوچک رنگی فروخته می شوند و کاربردهای متفاوتی دارند. می توان از آنها در آشپزخانه، ماشین، حمام و غیره استفاده کرد. برخی از آنها دارای دریچه ای هستند که از طریق آن می توان میزان عطر را کم یا زیاد کرد.


شمع های معطر: می سوزد تا بوی خوبی بدهد

یکی دیگر از عطرهای رایج شمع است. آنها در اشکال مختلف، رایحه ها و قیمت های مناسب عرضه می شوند. فقط آنها را روشن کنید تا فضا معطر و رمانتیک شود! برخی از این شمع ها در هنگام خاموش شدن نیز محیط را معطر می کنند. علاوه بر این، روشن کردن شمع به آرامش ذهن کمک می کند.


پاتپوری: امن و زیبا

Potpourri به انواع گل ها، گیاهان، درختان و سایر وسایل تزئینی اطلاق می شود که قبلا بو داده اند. همچنین می توانید با ریختن چند قطره اسانس گهگاهی بوی آنها را زنده کنید. پوتپوری یکی از قدیمی ترین و مطمئن ترین انواع عطر است و زیبایی خاصی به محیط اطراف می بخشد.


بوی خانه از مواد کاملا طبیعی ساخته شده است


خوشبو کننده های هوای مدرن: وقتی کامپیوتر شما بوی خوبی می دهد

با پیشرفت تکنولوژی، تولیدکنندگان همچنان به تولید انواع جدیدی از عطرها ادامه می دهند. به تازگی نوعی دیسک به بازار عرضه شده است که با قرار دادن آن در دستگاه پخش عطر شروع به پخش عطر می کند.
علاوه بر این، نوعی فلش مموری USB ساخته شد که با استفاده از اسانس مخصوص و اتصال به کامپیوتر محیط را خوشبو می کند. این عطرها بسیار جدید هستند و در حال حاضر در بازار ایران دیده نمی شوند.


چوب معطر: ماندگاری زیبا

چوب های متعدد بامبو که در کنار هم در یک لیوان روغن معطر قرار گرفته اند، نه تنها محیط را معطر می کنند، بلکه جلوه بسیار زیبایی نیز دارند. چوب های بامبو به تدریج روغن را جذب کرده و عطر مطبوعی از خود متصاعد می کنند.
این محصول بسته به حجم روغن از یک تا هفت ماه پس از باز شدن ماندگاری دارد. از ویژگی های آن می توان به عدم اشتعال، ایمنی، زیبایی و طول عمر اشاره کرد.

راه هایی برای حفظ بوی حمام و توالت


حمام را خوشبو کنید ; یکی از مشکلاتی که تقریباً همه با آن مواجه هستند بوی نامطبوع توالت و حمام است. از آنجایی که این مناطق عمدتاً مرطوب هستند، داشتن بوی نامطبوع برای آنها کاملاً طبیعی است. این اصلا خوشایند نیست و گاهی اوقات مشکل ساز می شود.
جالب است بدانید که روش های پیشگیری و از بین بردن بوی نامطبوع آنقدر ساده است که هیچ بهانه ای برای انجام ندادن آنها نخواهید داشت. می توانید با ترفندهای بسیار ساده از شر بوی نامطبوع این نواحی مرطوب و عموماً بدبو خلاص شوید و هرگز اجازه ندهید بوی بد وارد آن ها شود.
در برخی از این روش ها از اقلامی استفاده می شود که در همه خانه ها وجود دارد و به همین دلیل هزینه و مشکل خاصی برای شما نخواهد داشت.


  • به طور منظم منطقه را از آلودگی ها تمیز کنید

اولین کاری که برای داشتن حمام یا توالت خوشبو باید انجام دهید تمیز کردن فضا است. فضای آلوده هر چقدر هم که با بوهای گوناگون استشمام شده باشد باز هم طبیعتی آلوده و بدبو خواهد داشت که اصلا خوشایند نیست.
حمام ها می توانند بوی نامطبوعی داشته باشند زیرا دائماً در معرض رطوبت هستند. توالت های کثیف نیز به این راحتی از شر بوها خلاص نمی شوند، به همین دلیل است که اولین قدم شما داشتن یک توالت معطر برای تمیز نگه داشتن آن است.
اگر حمام یا توالت شما به طور مرتب تمیز شود، نیازی به دئودورانت زیادی نخواهد داشت. بهتر است حمام را هفته ای یک بار تمیز کنید.


خوشبو کننده هوا


  • از تهویه مناسب در اتاق استفاده کنید

یکی دیگر از چیزهای داشتن یک سرویس بهداشتی خوشبو، برخورداری از تهویه مناسب است. تهویه سرویس بهداشتی و حمام یکی از مهم ترین مواردی است که برای خوشبو شدن فضای آن ها باید در نظر گرفته شود. یک فضای با تهویه مناسب را می توان به راحتی با هوای تازه پر کرد و بوی نامطبوعی ایجاد کرد.
در این زمینه ویندوز بهترین گزینه است. یک پنجره می تواند جایگزین هوای بدبو شود و هوای تازه را جایگزین آن کند. هواداران نیز از جمله مواردی هستند که می توانند در این زمینه موثر باشند.
فراموش نکنید که هر روز پنجره های سرویس بهداشتی و حمام را باز کنید و اجازه دهید هوای آزاد محیط را از بوهای مرطوب و سایر بوها پاک کند. همچنین در صورت وجود پنکه برای جلوگیری از بوی نامطبوع باید مدام از آن استفاده کنید.


  • کمی خوشبو کننده به هوا اسپری کنید

اگر با رعایت دو نکته قبلی مشکل بوی بد حمام حل نشد باید از روش های دیگری استفاده کنید. اسپری های معطر یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن بوی بد دهان هستند.
روش استفاده از این اسپری ها به قدری آسان است که می توان گفت ساده ترین راه حل، داشتن فضایی معطر است. اسپری های معطر می توانند هوا را برای مدت طولانی معطر نگه دارند. این اسپری ها همچنین این قابلیت را دارند که بوی بد را به سرعت از بین ببرند، کاری که ممکن است کارهای دیگر نتوانند انجام دهند.
اسپری ها می توانند ماهیت شیمیایی داشته باشند، اما هنوز از نظر فواید چندان مهم به نظر نمی رسند.


  • از روغن های طبیعی استفاده کنید

طبیعت و مواهب آن یکی از بهترین گزینه هایی است که تقریبا همه می توانند از آن استفاده کنند. حفظ بوی حمام نیز از این قاعده مستثنی نیست. گیاهان زیادی وجود دارند که می توانند بوی بد حمام را با عطر فوق العاده خود جایگزین کنند.
این روغن های طبیعی را می توان به راحتی توسط عطاری ها تهیه و استفاده کرد. برای استفاده از دئودورانت های روغن طبیعی، باید آنها را گرم کنید. روغن های ضروری وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند.
حتی اگر مشعل هایی با اسانس در دسترس ندارید، می توانید آنها را گرم کرده و حمام را معطر کنید. برای ماندگاری این روغن ها باید آنها را تجدید کنید.


روی قسمت بدبو کمی جوش شیرین بریزید

جوش شیرین نیز یکی از موادی است که می تواند بوی بد را از بین ببرد. این ماده از دیرباز به عنوان یک ضد بو شناخته شده است و هنوز هم در رفع بوی بد و جلوگیری از ظاهر آن کاربرد دارد.
از جوش شیرین می توان برای از بین بردن بوی بد چاه ها یا سایر قسمت های بدبو استفاده کرد. برای تقویت اثر جوش شیرین می توانید آن را با نمک و کمی آب جوش مخلوط کرده و در محل مورد نظر بریزید.
خواهید دید که پس از مدت کوتاهی بوی نامطبوع محل مورد نظر کاملا از بین می رود. با تکرار این کار می توانید با ایجاد بوی بد از این امر جلوگیری کنید تا هرگز مجبور به استفاده از دئودورانت نشوید.


چگونه محیط خانه را خوشبو کنیم


  • از برش های لیمو استفاده کنید

لیمو یکی از میوه هایی است که به خاطر عطر مطبوعش شناخته شده است. این میوه می تواند به شما کمک کند تا بوی حمام و سرویس بهداشتی را به عنوان یکی از رایحه های طبیعی حفظ کنید.
می توانید با قرار دادن برش های لیمو در گوشه های فضا برای این منظور از آنها استفاده کنید. این قطعات معمولا بوی هوا را برای یک تا چند روز حفظ می کنند و سپس باید با قطعات جدید جایگزین شوند.
روش دیگر استفاده از بوی لیمو برای طراوت فضا، جوشاندن عصاره آن و قرار دادن آن در فضا است که می تواند تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد. در صورت تمایل می توانید از رزماری یا گیاهان دیگر نیز برای تهیه عصاره مورد نظر استفاده کنید.


  • گیاهان معطر را در فضا قرار دهید

یکی از ساده ترین راه ها برای خوشبو نگه داشتن حمام استفاده از گیاهانی است که به طور طبیعی معطر هستند. این روش ممکن است یکی از موثرترین گزینه ها برای شما باشد، زیرا نیازی به تغییر یا تمدید آن نخواهید داشت.
گیاه معطری که در فضا قرار می دهید می تواند فضا را برای مدت طولانی معطر نگه دارد و شما را از نگرانی در مورد تجدید قوا نجات دهد. تنها کاری که باید در مورد این عطرهای طبیعی و فوق العاده انجام دهید این است که هر از چند گاهی به آن ها آب بدهید.


بیشتر بخوانید  آموزش تصویری دوخت جاکلیدی چرمی

دیدگاهتان را بنویسید