مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه به سرعت کیست تخمدان را درمان کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بهترین راه برای درمان کیست تخمدان

کیست های تخمدان یکی از رایج ترین مشکلات جنسی زنان است. طب سنتی چهار علت بیماری و دسته ای از غذاها دارد

جا را برای درمان سریع و طبیعی باز کنید کیست های تخمدان Uvodi.sa دلگرم کننده درمان های مناسب را دنبال کنید

با کیست تخمدان آشنا شوید

کیست های تخمدان

به سمت مراکشکنترل و پیشگیری (CDC) 14.8 درصد از زنان یائسه به این بیماری مبتلا هستند.اکثر کیست های تخمدان در طول سیکل قاعدگی ایجاد می شوند و یک بیماری نیستند. آنها معمولاً خوش خیم هستند و بدون دلیل ظاهری ایجاد می شوند. از طرفی می توانم خوش خیم یا سرطان زا بودن.

اکثر مردم از کیست تخمدان آگاه نیستند و معمولا مشکلی ندارند. با این حال، در برخی موارد می توانند علائمی مانند نفخ، درد مدفوع، بی نظمی قاعدگی، درد لگن قبل یا در طول سیکل قاعدگی، درد حین رابطه جنسی، درد در ناحیه کمر یا ران، فشار در راست روده یا مثانه، تهوع و استفراغ دارند. انواع خاصی از کیست های تخمدان نیز می توانند باروری را کاهش دهند. در بسیاری از موارد، کیست های تخمدان به طور خود به خود در عرض چند ماه ناپدید می شوند. با این حال، بسیاری از درمان‌های طبیعی می‌توانند به کاهش علائم و کاهش اندازه کیست در صورت ایجاد ناراحتی کمک کنند.

درمان کیست تخمدان

راه های درمان این نوع کیست بر اساس سن، وضعیت جسمانی، علائم، مشخصات سونوگرافی و آزمایش خون متفاوت است. و داروهای شیمیایی زیادی برای درمان وجود دارد و در برخی موارد نیاز به جراحی است. از آنجایی که اکثر کیست های تخمدان فیزیولوژیک هستند، با درمان دارویی استاندارد درمان می شوند و حتی اگر بیمار یک کیست فیزیولوژیک ساده داشته باشد و هیچ دارویی مصرف نکند، انتظار می رود کیست بعد از دو ماه کوچک شود، اما اگر بعد از این مدت کیست اندازه نباید تغییر یا افزایش یابد، باید علت اصلی را جستجو کرد و درمان مناسب را جستجو کرد. کیست تخمدان را می توان با جراحی باز یا لاپاراسکوپی نیز جراحی کرد و پزشک متخصص باید با توجه به شرایط بیمار، نوع کیست و آزمایشات بهترین روش را انتخاب کند. استفاده از گیاهان دارویی راه دیگری برای درمان کیست تخمدان است.

بیشتر بخوانید  ۱۰ روش ساده برای تقویت تمرکز

درمان کیست تخمدان با رازیانه

معمولا در درمان بیماری ها در طب سنتی به مزاج افراد توجه زیادی می شود و بر اساس اصلاح مزاج به درمان فرد می پردازند. برای درمان این نوع کیست می توان با حذف ناخالصی های غالب بسیاری از این کیست ها را به شرط رفع علت از بین برد. استفاده از برخی گیاهان مانند رازیانه، بذر کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه ابتدا رازیانه را با این گیاهان بجوشانید سپس جوشانده این گیاهان را داخل وان بریزید و در آن بنشینید تا رحم و تخمدان ها را تمیز کنید درمان کیست تخمدان با رازیانه دلیل اینکه این گیاه این گیاه سرشار از استروژن که یک هورمون زنانه است بسیار مفید است و برای بیش از 90 درصد خانم ها قابل تجویز است.این گیاه علاوه بر درمان اکثر انواع کیست های تخمدان برای درمان سایر بیماری ها و بیماری های زنان نیز مفید است. .

بهترین راه برای درمان کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان با رازیانه (مقدار و روش مصرف)

یکی از راه های درمان کیست تخمدان با رازیانه استفاده از عصاره رازیانه است برای این منظور می توانید بعد از هر وعده غذایی نصف فنجان عصاره رازیانه بنوشید.استفاده از چای رازیانه برای درمان کیست تخمدان بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چایخوری رازیانه له شده را داخل قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند). به طور کلی استفاده از رازیانه به عنوان نوشیدنی مفیدتر است و هزینه های استفاده از آن در مقایسه با عرق آن 10 برابر کمتر است. چای رازیانه را می توان صبح و عصر نیز استفاده کرد و برای شیرین کردن آن می توان به عسل نیز اضافه کرد.

بیشتر بخوانید  10 خاصیت درمانی شگفت انگیز قارچ یال شیر

غذای مفید و مضر برای کیست تخمدان در زنان

  • غذاهای غلیظ نخورید. پیتزا، زیتون، ملایم، سوپ رشته، پاستا، لازانیا، باقیمانده غذا، حلوا، شیرینی، موز، انبه و لوبیا آنها غذاهای غلیظ در نظر گرفته می شوند.
  • به هیچ وجه شیر، میوه یا تنقلات نخورید. زیرا در عین حال هضم آنها بسیار سخت است. بنابراین با شیر پسته یا شیر رژیم غذایی خود را تقویت نکنید.
  • پختن گوشت در دستگاه گوارش 12 ساعت طول می کشد. بنابراین اگر گوشت می خورید باید بیشتر صبر کنید.
  • به خوردن جعفری عادت کنید. نعناع را می توان دنبال کرد سرکه و شکر یا با سرکه و عسل از خودت پذیرایی کن.
  • غذاهای سرد و بلغمی نخورید. باید ماست، دوغ، خیار، گوجه فرنگی، برنج، ماهی، کدو تنبل، کاهو، کیوی، گیلاس، هلو و آلو آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید. اگر اصرار به مصرف این مواد دارید حتما با مصلح بخورید. ادویه های گرم و خشک برای غذاهای سرد مفید هستند. عسل، زعفران، زیره، زنجبیل، سیاه دانه، هل، دارچین، نعناع و زردآلو تا حد زیادی از آسیب این مواد می کاهد.
  • ماست یا سالاد را با غذا نخورید. نیم ساعت بعد از غذا فقط یکی از اینها را می توانید بخورید.
  • در کنار غذا می توانید سبزیجات، زیتون را با رب انار میل کنید

بهترین راه برای درمان کیست تخمدان

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید بهترین راه برای درمان کیست تخمدان

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد قرص سیالیس (cialis)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *