مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امروزه انتخاب های زیادی برای کفپوش وجود دارد. از پارکت و سرامیک گرفته تا فرش و موکت. اما فرش به خصوص فرش دستباف ایرانی در خانه های ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. بنابراین حتی با وجود فرش، پارکت و سایر پوشش های کف، فرش هنوز کاربرد خود را از دست نداده است. اما یک فرش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و برای انتخاب بهترین فرش برای دکوراسیون منزل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ اگر قصد است خرید فرش 1500 شانه یا فرش ۷۰۰ پرز دارید یا به فکر خرید فرش کاشان یا فرش ایرانی هستید اما نمی دانید چگونه فرش را وارد خانه خود کنید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم. با ما بمان

در انتخاب بهترین فرش برای دکوراسیون باید به ویژگی های مهم فرش توجه کرد

نوع فرش

اگر می خواهید فرش 1500 شانه بخرید یا فرش 700 شانه یا در هنگام خرید فرش کاشان باید بدانید که فرش دارای مواد مختلفی مانند اکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا تری سیبی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در بین این مواد، فرش های اکریلیک بادوام ترین و بهترین هستند. فرش های پلی پروپیلن دارای طیف گسترده ای از رنگ ها هستند و پلی استرها دارای انتخاب بیشتری از طرح ها و رنگ ها هستند.

در بافت فرش دستباف از پشم یا ابریشم استفاده می شود. از نظر قیمت و ظرافت، ابریشم بعد از پشم در رتبه اول قرار دارد. معمولاً هر چه فرش بهتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. فرش ارزان قطعا کیفیت پایین تری دارد و پس از مدتی شکل خود را از دست می دهد. به همین دلیل توصیه می شود فرشی را انتخاب کنید که با محیطی که می خواهید فرش را در آن پهن کنید و میزان ردپایی که فرش می تواند داشته باشد، انتخاب کنید.

فرش های ظریف و ظریف بیشتر برای اتاق خواب ها و مکان هایی با رفت و آمد کمتر مناسب هستند. برای مناطق پرتردد، مدل‌های ضخیم‌تر و بادوام‌تر عمر طولانی‌تری خواهند داشت. فرش های بادوام تری برای راهرو و اتاق نشیمن و فرش های ابریشمی برای اتاق خواب انتخاب کنید.

از طرفی شستشوی فرش بسته به جنس آن متفاوت است. فرش های اکریلیک شستشوی راحت تری دارند و این فرش ها زیبایی و دوام خود را در برابر آب و نور خورشید از دست نمی دهند. این باعث می شود که آنها برای خانه های شلوغ یا خانواده های دارای فرزند انتخاب بهتری باشند.

فرشی با پرز کمتر برای اتاق کودک خود انتخاب کنید. موهایی که در کنار فرش می ریزند می توانند باعث ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی در فرزندان شما شوند.

تاثیر طراحی فرش منزل

هنگام خرید فرش 1500 یا 700، متوجه می‌شوید که فرش‌ها طرح‌های مختلفی دارند که می‌تواند هنگام خرید شما را سردرگم کند. بهتر است فرش هایی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  لحظه هولناک حمله خرس های گرسنه به یک زن در خیابان / تصاویر -

اگر خانه خود را به سبک مدرن تزیین کرده اید، هنگام انتخاب فرش، سبک های مدرن را انتخاب کنید. فرش های مدرن ساده تر از سبک های کلاسیک هستند. اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید به سراغ فرش هایی با طرح های سنتی و یکپارچه بروید. فرش های سنتی به خانه شما گرما و نشاط می بخشند.

اگر مبلمانی با طرح های رنگارنگ و شلوغ برای منزل خود انتخاب کرده اید و یا کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ انتخاب کرده اید، بهتر است در انتخاب طرح فرش طرح های ساده تری را انتخاب کنید.

اگر ذهن خلاقی دارید، می توانید یک فرش سبک کلاسیک را با مبلمان مدرن ست کنید و تضاد فوق العاده ای ایجاد کنید. در انتخاب طرح فرش باید ابعاد آن را در نظر بگیرید و با توجه به فضا فرش را انتخاب کنید. فرش هایی با طرح های کوچک و متراکم برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. برای اینکه اتاقتان بزرگتر به نظر برسد، از فرش هایی با طرح مرکزی بزرگ استفاده کنید. می توانید طرح های شاد و کودکانه را برای اتاق کودک انتخاب کنید. اما اگر اتاق خواب فرزندتان کوچک است، بهتر است طرح شلوغ و رنگ های بیشتری را انتخاب نکنید.

تاثیر رنگ در انتخاب فرش

برای انتخاب بهترین فرش برای دکوراسیون منزل، جلوه رنگ را جدی بگیرید. برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن و خنثی مانند بژ، خاکستری، سفید و … استفاده کنید. زیرا این رنگ ها فضای اتاق را بزرگتر از ابعاد معمولی می کنند و تطبیق آن با سایر لوازم منزل راحتتر خواهد بود و اگر اتاق بزرگی دارید از رنگ های گرم استفاده کنید.

چگونه بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

آنها معمولا از رنگ های گرم برای اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده می کنند تا به ساکنان احساس سرزندگی و سرزندگی بدهند. برای اتاق غذاخوری بهتر است از فرش هایی با طیف رنگ بیسکویتی و برای اتاق نشیمن از فرش هایی با تم خنثی استفاده کنید.

برای انتخاب فرش برای اتاق خواب، رنگ های روشن و خنثی مانند سبز و سفید را برای داشتن حس آرامش انتخاب کنید. هنگام انتخاب فرش یا فرش به رنگ کف آن دقت کنید. اگر کف اتاق یا راهرو با سرامیک و فرش تیره پوشیده شده باشد، بهترین انتخاب، فرش های رنگ روشن است. اگر فرش در معرض گرد و غبار است، بهتر است زمینه ای از گردو، بادام و بادام هندی انتخاب کنید تا گرد و غبار آن به وضوح دیده نشود.

رنگ هایی را انتخاب کنید که پس از مدت کوتاهی از آن ها خسته نشوید و بتوانید تا سال ها همیشه آن ها را در خانه خود داشته باشید. بهتر است ترکیبی از رنگ های دیگر در آنها باشد تا باعث خستگی و یکنواختی نشوند. به عنوان مثال، تمام فرش های تقلبی قرمز یا خاکستری پس از مدتی شما را عاشق می کنند.

بیشتر بخوانید  جان دادن تلخ بوفالو در چنگال شیر نر / فیلم -

به سایز فرش دقت کنید

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش اندازه فرش با توجه به ظاهر منزل شما می باشد. اندازه فرش در اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که بتوان اولین پایه های مبل را روی فرش قرار داد. یعنی وقتی روی مبل می نشینید، پاهایتان روی فرش است. قرار دادن فرش یا موکت در اندازه کوچک زیبایی دکوراسیون را از بین می برد. اگر فرش زیر میز ناهارخوری قرار می گیرد، بهتر است تمام میز و صندلی ها روی فرش باشد.

فرش اتاق خواب باید طوری انتخاب شود که وقتی از رختخواب بیرون می آیید، پاهایتان روی فرش باشد. شما همچنین می توانید از چندین فرش با اندازه های مختلف استفاده کنید، اما برای این کار باید به قوانین مختلفی توجه کنید. استفاده از چندین فرش با طرح ها و رنگ های مختلف در قسمت های مختلف اتاق می تواند زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشد، اما زمانی که از فرش در یک اتاق استفاده می کنید، باید دقت کنید که هر دو فرش یک اندازه باشند و به اندازه کافی هماهنگ باشند.

فرش های گرد و بیضی نیز زیبایی بدیعی به خانه و اتاق می بخشد. این نوع فرش ها به خصوص برای مبلمان طرح گرد انتخاب بهتری هستند. اندازه فرش باید به گونه ای انتخاب شود که کل اتاق را نپوشاند و پس از پهن کردن آن در اتاق فاصله ای بین لبه های فرش و دیوار نباشد. با این فاصله، حتی مساحت اتاق بزرگتر از اندازه واقعی آن به نظر می رسد.

بهترین زمان برای انتخاب فرش

قبل از انتخاب سایر اجزای دکوراسیون منزل، بهتر است فرش را انتخاب کنید و سپس مبلمان، پرده و سایر وسایل را بر اساس همان فرش انتخاب کنید. پس از انتخاب فرش، سبک دکوراسیون را با توجه به مدل، رنگ و نوع آن مشخص کنید. برای انتخاب فرش به جنس آن دقت کنید. مثلاً می خواهید فرش دستبافت یا ابریشم یا ماشینی و … داشته باشید. سپس طرح و رنگ فرش را با توجه به سایر عناصر فضا مانند کف در نظر بگیرید. شما می توانید با توجه به فضایی که در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا آشپزخانه دارید، سایز فرش را انتخاب کنید.

نوع فرش را انتخاب کنید

انتخاب فرش باید متناسب با بودجه ای باشد که برای خرید فرش 1500 یا 700 در نظر می گیرید. البته توجه داشته باشید که فرش جزء مهمی از خانه شماست و قیمتی که برای آن در نظر می گیرید مناسب و صحیح است. اولین نکته برای انتخاب فرش توجه به محل استفاده از فرش است. فرش اتاق نشیمن باید محکم تر از فرش اتاق خواب باشد. چون پاهای بیشتری دارد. فرش آشپزخانه نیز باید مقاومت بیشتری در برابر لکه و شستشو داشته باشد زیرا احتمال شستشوی آن بیشتر است.

چگونه بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

خرید فرش از سایت ملک شاه

اگر قصد خرید قالی را دارید می توانید در سایت ملک شاه انواع قالیچه های دستبافت و ماشینی را مشاهده کنید. سایت ملک شاه به شما این امکان را داده است که انواع فرش ها را در کاتالوگ های مختلف مشاهده کنید و فرش مورد علاقه خود را در بین آنها بیابید. این سایت امکان خرید آنلاین و خرید نقدی و اقساطی را ارائه می دهد و شما این امکان را دارید که تمامی مراحل خرید را به صورت آنلاین طی کنید. سایت ملک شاه فرش ها را به صورت رایگان به آدرس شما ارسال می کند و در هر خرید فرش به شما 8 سال گارانتی می دهد. اگر قصد دارید خرید فرش کاشان طرح های مختلفی دارید حتما از محصولات ملک شاه دیدن کنید.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا ۱۴ دی ۱۴۰۰؛ ۳۴ ایرانی دیگر قربانی کرونا شدند / شناسایی ۱۷۰۶ مبتلای جدید

سوالات متداول

در انتخاب فرش مناسب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

جنس، رنگ، طرح و اندازه مهم ترین مواردی هستند که به آنها توجه می کنید و کیفیت انتخاب شما را افزایش می دهند.

چگونه بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

در انتخاب نوع فرش مناسب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

پوشش کف باید با توجه به هدف اتاق انتخاب شود. هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق باید به میزان رفت و آمد در آن مکان توجه ویژه ای داشت. معمولاً از فرش‌های ضخیم و بادوام در مکان‌های پرتردد و از فرش‌های نازک‌تر، تزئینی‌تر و شاید گران‌تر در مکان‌های کم تردد استفاده می‌شود.

چند نوع فرش وجود دارد؟

فرش ها معمولا با الیاف طبیعی یا مصنوعی بافته می شوند.

چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم؟

الیاف طبیعی مقاومت بیشتری دارند اما در مقایسه با الیاف مصنوعی قیمت آنها بالاتر است.

چگونه رنگ فرش را انتخاب کنیم؟

رنگ فرش باید با توجه به رنگ مبلمان و پرده انتخاب شود. برای ایجاد هماهنگی مناسب بین فرش، مبل و پرده، بهتر است ابتدا فرش را انتخاب کنید و سپس مبل و پرده را بر اساس آن خریداری کنید. یا مبل انتخاب کنید و بر اساس آن فرش بخرید. رنگ های گرم برای اتاق نشیمن و آشپزخانه انتخاب بهتری هستند. رنگ های سرد مانند آبی و سبز نیز برای اتاق خواب مناسب هستند. رنگ های خنثی در هر فضایی استفاده می شوند و به راحتی ترکیب می شوند.

چگونه سایز فرش را انتخاب کنیم؟

یکی از اصول اساسی در طراحی فرش، انتخاب ابعاد مناسب فرش با توجه به اندازه اتاق است. ابعاد فرش باید طوری انتخاب شود که بین 40 تا 50 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. اگر فضای کوچکی دارید می توانید این فاصله را تا 20 سانتی متر کاهش دهید.

آیا باید فقط یک فرش برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید؟

هیچ قانون یا محدودیتی وجود ندارد. می توانید به تعداد دلخواه از فرش و حتی جداکننده اتاق استفاده کنید. اگر اتاق نشیمن کوچک است، یک فرش برای شما کافی است.

<п>اعلامیه چگونه بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنیم؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *