مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه برای اربعین 98 ویزا بگیریم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ویزای اربعین 98

دلگرم کننده: کربلا یک شهر زیارتی واقع در عراق و همسایگی ایران است. عراق به دلیل وجود شهرهای زیارتی نجف و کربلا در بین مردم مسلمان به ویژه ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و افراد زیادی را برای زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به سوی خود می کشاند.

در حال حاضر مسافرانی که به این کشور زیارتی سفر می کنند باید ویزای اربعین را دریافت کنند.

نحوه دریافت ویزای اربعین 98

ویزای اربعین در دو نوع انفرادی و گروهی برای زائران صادر می شود. اگر فردی ویزای اربعین را فقط به نام خودش بخواهد و به تنهایی به این کشور زیارتی سفر کند باید یک ویزای کربلا بگیرد.

اما اگر متقاضی بخواهد به صورت گروهی با کاروان وارد کشور شود، باید ویزای گروهی اربعین را دریافت کند. ویزای انفرادی اربعین حداکثر 30 روز اعتبار دارد و متقاضی تنها 1 تا 30 روز می تواند در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای اربعین از نوع توریستی یکباره است به این معنی که در هنگام ورود و خروج به این کشور ویزای شما باطل می شود. لازم به ذکر است ویزای گروهی اربعین 3 ماه اعتبار دارد.

متقاضیان برای دریافت ویزای اربعین باید با مدارک لازم برای ویزای کربلا در سامانه سماح ثبت نام کنند. داوطلبان پس از ثبت نام در این سامانه باید برای ثبت نام اولیه با یکی از دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت تماس گرفته و ثبت نام خود را تایید کنند.

متقاضیان در صورت عدم دسترسی به اینترنت باید به آژانس زیارتی تهران یا دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت که ویزای کربلا را ارائه می دهند مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید  عکس مهدی هاشمی و همسر جدیدش ! حالا چرا این مدلی ؟

این دفاتر وظیفه تحویل مدارک متقاضیان به سفارت عراق را بر عهده دارند. پس از بررسی مدارک توسط سفارت عراق، صادرکننده ویزای کربلا در صورت کامل بودن مدارک و عدم وجود نواقص برای افراد ویزا صادر می کند.

سفارت ویزای صادر شده را به کارگزار تحویل می دهد و متقاضی باید برای دریافت ویزای اربعین خود با سازمان یا شرکت کارگزاری تماس بگیرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اربعین

هنگام درخواست برای سازمان کارگزاری مستقر در تهران، باید مدارک ویزای کربلا خود را همراه داشته باشید که شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت با کپی (حداقل 6 ماه اعتبار)
  • شناسنامه و کارت ملی همراه با کپی
  • دو عکس 3*4 با پس زمینه سفید جدید
  • مدارک استخدامی
  • گواهی و بیمه سلامت و سلامت

مدت زمان اخذ ویزای اربعین

پس از انجام تمامی مراحل و در صورت تکمیل بودن مدارک، ویزای اربعین حداکثر تا 4 روز کاری صادر می شود و می توانید با مراجعه به آژانس زیارتی تهران و یا شرکت های هواپیمایی برای ویزای کربلا اقدام کنید.

سفارت عراق در تهران

گردشگرانی که قصد سفر به عراق را دارند می توانند برای دریافت ویزای اربعین به سفارت عراق در تهران مراجعه کنند. متقاضیان می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:30 تا 15:00 برای ویزا اقدام کنند.

آدرس سفارت عراق نه تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفری، 1640

تلفن سفارت عراق : 02188938866

ایمیل سفارت : tehemb@irakmofamail.net

سایت اینترنتی: www.mofamission.gov.ik

بیشتر بخوانید:

مرزهای باز اربعین ۹۸ چیست؟

قیمت کاپوت خودرو در اربعین 98

جزئیات سفر در اربعین ۹۸ وجود ندارد

جزئیات شرایط خروج اتباع افغانستان برای شرکت در اربعین 98

بیشتر بخوانید  کیک تولد آدلا فردوسی پورا با 90 طرح برنامه

شرایط ثبت نام دانش آموزان پیاده روی اربعین 98

جزئیات شرایط نظام وظیفه برای حضور دانش آموزان در راهپیمایی اربعین 98


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *