چگونه با مرگ حیوان خانگی خود کنار بیاییم


چگونه با مرگ حیوان خانگی خود کنار بیاییم

بسیاری از ما وقتی صحبت از نقاشی درباره خود می شود، نگرش آرامی داریم. این احساس بیش از 90 درصد از تمام افرادی را که در جهان از حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه نگهداری می کنند تأثیر می گذارد. اما بدی این حس این است که متاسفانه این حیوانات نسبت به انسان عمر کوتاه تری دارند و مرگ آنها می تواند عواقب روانی جبران ناپذیری مانند مرگ یکی از اعضای خانواده برای صاحب حیوان و خانواده داشته باشد.

حیوانات خانگی ما منبع غنی عشق بی قید و شرط و صمیمانه برای ما هستند. عشقی که انسان های دیگر به ندرت به ما نشان می دهند. و همین عشق و رستگاری که پس از مرگ این حیوانات دوست داشتنی از زندگی ما خارج می شود، خلاء روحی با احساس غم و اندوه بی پایان ایجاد می کند که متأسفانه دوستان و آشنایان آن را کاملاً درک نمی کنند. برای صاحبان حیوانات خانگی، از دست دادن یک حیوان خانگی یک رویداد غم انگیز در زندگی است.

چگونه با مرگ حیوان خانگی خود کنار بیاییم

پس از مرگ حیوان، احساس غم و اندوه ناشی از این اتفاق می تواند منجر به افسردگی و بی انگیزگی برای زندگی شود. برای عبور از این بحران روانی باید راه حل و راهبردی وجود داشته باشد. دکتر آلن ولفرت، متخصص و نویسنده کتاب وقتی حیوان خانگی شما می میرد. راه حل های زیر نحوه ابراز ناراحتی و به خاطر سپردن آن را نشان می دهد.

مراسمی برای او

یک مراسم یا گردهمایی اعضای خانواده و دوستانی که خاطراتی از حیوان خانگی شما دارند می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را ابراز نکنید و با شنیدن خاطرات و گفتن آن برای دوستانتان از غم و اندوه فقدان بکاهید. این یک راه زیبا برای خداحافظی با یک دوست وفادار در زندگی شما است.

بیشتر بخوانید  درمان جرب در حیوان خانگی (خرگوش | خوکچه هندی

یک استراحت کوتاه داشته باشید

درست است که درخواست مرخصی به دلیل اینکه سگ ما فرضاً مرده است باعث خنده همکاران ما می شود، اما می توانید از تعطیلات ماهانه خود برای رفتن به یک سفر کوتاه یک یا دو روزه برای بهبود تعادل از دست رفته استفاده کنید. کمی

به دوستان نزدیک خود اعتماد کنید

دو سوم کسانی که دوست شما هستند جملات بی ربطی می گویند که به جای بهتر شدن وضعیت شما را بدتر می کند. در آن مرحله، سعی کنید با دوستانی که موقعیت شما را درک می کنند یا قبلاً در موقعیت شما بوده اند ارتباط برقرار کنید.

مراقب وضعیت عمومی خود باشید

این اختلالات می توانند باعث از بین رفتن اشتها شوند و با کاهش سطح انرژی بدن، در برابر بیماری ها و ویروس های مختلف آسیب پذیرتر می شوید. سعی کنید کنترل بیشتری بر خود داشته باشید و با خوردن به موقع غذا و میوه ها بدن خود را تقویت کنید. حتما کمی بخوابید و خودتان را به خاطر اتفاقی که افتاده سرزنش نکنید.

یک دقیقه صبر کن

دیدن سگ و گربه از دوستان و آشنایان شما را وسوسه می کند تا تجربه جدیدی را شروع کنید. بهتر است این کار را تا زمانی به تعویق بیندازید که مطمئن شوید برای این تجربه کاملاً آماده هستید و با هیچ حیوان دیگری که داشته اید مقایسه نخواهید کرد.


دیدگاهتان را بنویسید