مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه با سکوت مردان کنار بیاییم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دلیل نیاز به سکوت در مردان

بیشتر خانم ها از سکوت آقایان گلایه می کنند و ابراز نارضایتی می کنند، اما باید در نظر داشت که این رفتار در بین آقایان تا حدودی عادی است و نباید دلیلی برای نگرانی یا دوست نداشتن آقایان از خود دانست.
گاهی زنان در حین گفتن سخنی به همسرشان، هرچند مهم است، اما در پاسخ با سکوت و تردید او مواجه می شوند و این رفتار را غفلت می دانند، اما درست است که مردان گاهی باید سکوت کنند.
مردان گاهی مجبورند در سکوت در مورد موضوعات مورد علاقه خود مراقبه کنند زیرا روند تفکر درونی در آنها به گونه ای است که تا رسیدن به نتیجه مطلوب با اطرافیان و حتی با همسر خود صحبت نمی کنند.

چه چیزی می تواند نشانه سکوت مرد باشد؟

خانم ها باید اجازه دهند همسرشان گاهی با آنها خلوت کند و به مسائلی فکر کند. برای اینکه بتوانید به راحتی با این موضوع کنار بیایید ابتدا باید تفاوت روانی زن و مرد را بپذیرید، مردها دوست ندارند از سوی زنان مورد بازخواست قرار گیرند، پس منتظر باشید تا او داوطلبانه به دنیای بیرون بگوید که به شما بگوید.
هرگز همسر خود را با شخص دیگری مقایسه نکنید و او را همانطور که هست بپذیرید. تبدیل به یک رابطه کلامی با شما می شود.


دلایل سکوت مردان

همیشه همسرتان را تحسین کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بیان کنید همچنین با مخفی نگه داشتن حرف های او و گوش دادن به حرف های او می توانید اعتماد او را برای مشورت با خود جلب کنید.
با ایجاد فضایی سرشار از عشق و آرامش، همسرتان را به صحبت تشویق کنید و از هرگونه گناه و تحقیر همسرتان بپرهیزید، زیرا این کار باعث قطع ارتباط کلامی با شما می شود. همیشه از همسرتان تعریف کنید و در مورد قدرت اخلاقی او صحبت کنید. همچنین با مخفی نگه داشتن حرف های او و گوش دادن به حرف هایش می توانید اعتماد او را برای مشورت با شما جلب کنید.

بیشتر بخوانید  رفتارهای خشونت آمیز وهمسر آزاری

چهار دلیل برای صحبت نکردن مردان

باید به مشکل خود فکر کرد و راه حلی منطقی برای آن پیدا کرد.
وقتی برای سوال یا مشکلی پاسخی وجود ندارد، هرگز آن را اعلام نمی کند و به تنهایی به غار خود می رود تا پاسخ را بیابد.
او ناراحت و تحت فشار است. در این مواقع او خواهان آرامش است تا دوباره کنترل اوضاع خود را به دست گیرد. او نمی خواهد دوباره حریص شود یا کاری را انجام دهد که پشیمان است.
آدم باید خودش را پیدا کند.


نشانه سکوت مرد چیست؟

چگونه با سکوت مردان کنار بیاییم؟

اگر با سکوت شوهرتان مواجه شدید، خیلی عجله نکنید و فوراً ناراحت نشوید. اول آرام باش به هیچ وجه او را مجبور به صحبت نکنید. چون قراره بدترش کنی فرض کنید مشکلی وجود دارد و می خواهد با سکوتش آن را حل کند. چه مشکلی را می خواهد در سکوت حل کند؟ با صحبت کردن با او چه مشکلی را حل خواهید کرد؟ رفتار شما چه تاثیری بر او دارد و رفتار او چه تاثیری بر شما دارد؟

در واقع تلاش شما باید حل مشکل باشد، اما آیا حرص شما چیزی را حل می کند؟ آیا همسرتان مهربان خواهد بود؟ بهتر است در این شرایط آرامش خود را حفظ کنید و استراحت کنید. این بار داستان را کمی خواب آلود می کند و هر دو آرام می شوید. در این مرحله خوب فکر کنید. شاید راه های بهتری پیدا شود. مثلاً در نامه ای از همسرتان بخواهید که دلیل سکوتش را توضیح دهد و چه چیزی می خواهد به شما بگوید.

بیشتر بخوانید  شاد باشید و شاد زندگی کنید

باید بخوانید:

چگونه ساکت نباشیم؟

چگونه ساکت نباشیم؟

دلیل سکوت چیست؟ دلایل زیادی برای ساکت و خجالتی بودن وجود دارد و این می تواند باعث شود که فرد در هنگام برقراری ارتباط با دیگران دچار اضطراب و نگرانی بیش از حد شود.

الگوی تغییر رفتار

متأسفانه، این دیدگاه اغلب باعث می‌شود که وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می‌رسد، غرق شویم. اگر قبل از اینکه به دیگری انگ بزنیم باید به خودمان نگاه کنیم. شاید مرد شما به خاطر رفتار شما ساکت باشد. ابتدا رفتار خود را بررسی کنید. اگر چیزی قرار است تغییر کند، یک نفر یا هر دو نیست. در عوض، ما باید رفتار خود را تغییر دهیم. شاید مدام به او می گویید که مشکل در رابطه ما «تو» است. در صورتی که عامل ایجاد مشکل رفتار است.

هر چه بیشتر سعی کنید همدیگر را تغییر دهید، این رفتار ریشه‌دارتر می‌شود. اگر دقت کنید، اصرار شما برای شکستن سکوت همسرتان با شکست مواجه می شود و ممکن است در آینده بیشتر شود. مردم اغلب نمی خواهند الگوی رفتاری مخرب خود را ببینند. در این شرایط هر دوی شما باید برای حل مشکلات ارتباطی گام بردارید. غرور اینجا تجارت را خراب می کند.

صبور باش

در برابر سکوت مرد صبور باش بگذارید جو آرام شود و مدام از او سوال نکنید. حتی بهتر است احساسات خود را نسبت به او ابراز کنید و بگویید از سکوت او ناراحت هستید، اما در این لحظه ترجیح می دهید داستان را ادامه ندهید. به این ترتیب آنها متوجه ناراحتی شما می شوند و ممکن است زودتر صحبت کنند و دلیل رفتارشان را توضیح دهند.

بیشتر بخوانید  از چه سنی کودکمان را به مهدکودک بفرستیم؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *