چگونه افراد ذینفع می توانند وام 200 میلیون دلاری بدون ضامن دریافت کنند؟ + جزئیات



به گزارش سلام نوح، بررسی ها نشان می دهد که مبنای اصلی همه اخبار در خصوص اعطای این گونه تسهیلات، گزارش چند روز پیش ایسنا مبنی بر واگذاری مانده وام های بدون وثیقه است. در بخشی از این گزارش، عباس حسینی، معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی، وزیر اقتصاد و دارایی می گوید: بر اساس راهکارهای ابلاغی وزارت اقتصاد و بخشنامه بانک مرکزی، امکان تسهیل گری وجود دارد. . تا 200 میلیون تومان با گارانتی های مختلف.

معاون وزیر اقتصاد پس از این گفتگو فهرستی از وثیقه هایی که بانک ها برای پرداخت وام های خرد بدون ضامن می پذیرند را ارائه می کند. یکی از موارد این لیست همین حساب یارانه است. اما اصل لیست به شرح زیر است:

«اوراق بهادار تجاری مانند چک یا برات مشتری»، «اوراق بدهی از جمله اوراق بهادار دریافتی در بازار سرمایه و غیره»، «سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس از جمله سهام عدالت»، «واحدهای سرمایه گذاری وجوه قابل معامله در بورس اوراق بهادار» “چک” یا برات ضامن”، “دارایی عینی با ارزش مشترک مانند خودرو، سکه یا مصنوعات طلا”، “حساب یارانه اشخاص حقیقی”، “گواهی کسر حقوق توسط خریدار یا ضامن”، “گواهینامه”. تاجر پروانه دار» که در زمان «اعطای تسهیلات با فعالیت اقتصادی» است، «در مناطق روستایی ضمانتنامه روستائیانی که صلاحیت آنها به تایید شورای اسلامی روستا می رسد ممهور به مهر شورای اسلامی روستا». ، “سیم کارت دائمی ثبت شده در مالکیت کاربر”.

با این حساب، پرداخت وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن به خانوارهای یارانه ای جدید نیست، اصولا بانک ها می توانند با حمایت حساب یارانه، تسهیلات خرد بدون ضامن را به متقاضیان پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید  استاندار گیلان خواستار تعطیلی بازار و اماکن گردشگری شد

الزام بانک ها به بازپرداخت وام های خرد بدون ضامن یکی از اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم در سال 1400 بود، دقیقاً در زمانی که شخص رئیس جمهور دستوری صادر کرد و بانک ها را به همکاری دعوت کرد.

طرح بازپرداخت این وام بانکی بعدها در میان مردم به وام های 100 میلیون تومانی بدون ضامن معروف شد، غافل از اینکه حضورهای اخیر معاون وزیر اقتصاد مشخص کرد سقف نهایی می تواند به 200 میلیون تومان برسد.

در حال حاضر با تمام نامه‌های بانک مرکزی برای پرداخت اعتبارات خرد بدون ضامن، اکثر بانک‌ها روش پرداخت این تسهیلات را به شرح زیر تنظیم کرده‌اند:

کاندیداها یا کارمند هستند یا افرادی که در شرکت های خصوصی معتبر کار می کنند و مستمری بگیر هستند که در این صورت حقوق آنها فقط از همان شعب پرداخت می شود و می توانند تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.

در خصوص متقاضیان شاغل در بخش خصوصی و مشاغل کوچک، پس از اعتبارسنجی امکان بازپرداخت وام 50 میلیون تومانی بدون ضامن وجود دارد، اما داشتن ضامن با وام 100 میلیون تومانی الزامی است.

در نهایت پرداخت وام 200 میلیون تومانی به خانوارهای یارانه ای در دستور کار هیچ بانکی نیست.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که حساب یارانه اشخاص حقیقی به شرط قبولی بانک عامل می تواند به عنوان یکی از وثیقه های بانکی پذیرفته شده برای پرداخت این گونه امدادها محسوب شود. / اخبار تجارت

دیدگاهتان را بنویسید