چگونه از کولر گازی اتومبیل استفاده کنیم؟


هوا گرم است و ما باید از کولر گازی اتومبیل استفاده کنیم ، بنابراین باید نکات مربوط به سلامتی و کارایی کولر خودرو را بدانیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رادیو ، گرم شدن کره زمین و گرمای طاقت فرسایی که این روزها به ما وارد شده هشداری است که سالها پیش با آن روبرو شدیم و متأسفانه مورد توجه قرار نگرفتیم. در این شرایط ، نیاز به استفاده از سیستم های خنک کننده در خانه و اتومبیل بیشتر احساس می شود که اگر این کار را نکنیم ، بیش از حد گرم می شویم. به همین دلیل باید برنامه ریزی کنیم که از سیستم تهویه مطبوع اتومبیل به بهترین شکل استفاده کنیم تا ضمن خنک سازی کابین خودرو ، به سلامتی ما و موتور آسیب نرساند.

در اینجا چند نکته برای سلامت شما و اتومبیل شما آورده شده است:

داشبورد اتومبیل ، صندلی ها ، اجزای تهویه مطبوع و به طور کلی همه وسایل ماشین از پلاستیک ساخته شده اند که ماده ای سمی و سرطان زا به نام بنزن را در محیط بسته تولید می کند. وقتی در ماشین می نشینید ، کولر را روشن می کنید ، گاز سمی مستقیماً وارد ریه های شما می شود. بنابراین برای سالم ماندن هنگام سوار شدن در ماشین ، قبل از روشن كردن كولر ، شیشه ها را پایین بیاورید تا هوای گرم از ماشین خارج شود.

جالب است بدانید که بنزن علاوه بر ایجاد سرطان ، باعث کم خونی و گلبول های سفید خون پایین می شود و خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود و به کلیه ها و کبد آسیب برساند.

بیشتر بخوانید  آیا افزایش مجدد قیمت روغن و برنج اشکالی ندارد؟

سطح مجاز بنزن در خانه برابر با 50 میلی گرم در هر 9 صد متر مربع است. میزان بنزن در اتومبیل پارک شده در فضای بسته و شیشه های بسته حاوی 400 تا 800 میلی گرم بنزن است که هشت برابر حد مجاز است. اتومبیلی که در زیر آفتاب پارک شده و دمای آن بالاتر از 16 درجه سانتیگراد است ، سطح بنزن بین 2000 تا 4000 میلی گرم است که 40 برابر بالاتر از حد مجاز است. (امروزه به دلیل افزایش دما به بالای 40 درجه سانتیگراد ، این مقدار قطعاً چند برابر خواهد شد).

در ابتدای فصل تابستان مطمئن شوید که کولر گازی ایمن است و فشار گاز شما را کنترل می کند ، زیرا کولر گازی اتومبیل مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها است ، بنابراین از تمیز بودن فیلتر کولر گازی اطمینان حاصل کنید.

تا آنجا که ممکن است اتومبیل خود را در زیر آفتاب پارک نکنید.

هنگام سوار شدن در ماشین ابتدا شیشه ها را پایین آورده و کولر را بدون تهویه هوا روشن کنید.

وقتی کولر در حال کار است – مخصوصاً در اتومبیل های کمتر از شش سیلندر – قدرت خودرو اندکی کاهش می یابد. در این شرایط از رانندگی با سرعت بالا خصوصاً در مسافت های طولانی خودداری کنید و بی جهت پدال گاز را فشار ندهید.

هنگام رانندگی در ترافیک سنگین یا شیب های تند ، تهویه مطبوع را برای چند دقیقه خاموش کنید یا از سیستم پایین تر استفاده کنید.

بسته شدن پنجره ها فشار کمتری به کولر وارد می کند و مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  گفتگوی تلفنی رئیسی با رئیس جمهور ترکمنستان

بهترین حالت تنظیم کولر گازی اتوماتیک در حالت اتوماتیک است و باید دریچه های تهویه مطبوع تنظیم شود تا کولر مستقیماً منفجر نشود.

هنگام مسافرت در هوای آلوده به دلیل آلودگی هوا بهتر است کولر در گردش داخلی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید