مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه از چابهار به کیش برویم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام خدمت جدید _ مسافرتی: برای بسیاری از مسافران چابهار این سوال مطرح است که چگونه از چابهار به کیش بروند و چگونه این مسیر را طی کنند؟

ممکن است با خود بگویید چرا کسی چنین سوالی دارد؟ آیا مسافران می خواهند از چابهار به کیش بروند؟ این سوالات به طور کلی درست است و کمبود مسافر از چابهار به کیش، راه اندازی مسیر مستقیم دریایی در این مسیر را غیراقتصادی کرده است، اما این بدان معنا نیست که هیچ مسافری حاضر به رفتن از چابهار به کیش نیست.

چابهار، این بندر در ساحل دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی ایران محسوب می شود. این بندر قابلیت میزبانی از کشتی های اقیانوس پیما را دارد.

چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک خود نزدیکترین دسترسی را به آبهای آزاد کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی دارد و منافع استراتژیک زیادی برای ایران دارد. اما این اهمیت استراتژیک تنها یکی از دلایل اهمیت چابهار است. این بندر اقتصادی و اقیانوسی یکی از جذاب ترین نقاط جنوب ایران به شمار می رود.

چگونه از چابهار به کیش برویم؟

تالاب پاکی، تالاب لیپار، ساحل شبتاب، کوه های مینیاتوری، جزیره شیطان، قلعه ها، گورستان ها و خرابه های تاریخی و مسجد جامع تیس تنها بخشی از جاذبه های گردشگری چابهار هستند.

اما همه جاذبه های چابهار به این محدود نمی شود. یکی از جاذبه های چابهار بازارهای جذاب آن است که شامل بازارهای سنتی از ته لنجی تا مراکز تجاری می شود.

آشنایی با نحوه رفت و آمد از چابهار به کیش

در نزدیکی چابهار جزیره جذاب کیش قرار دارد، یکی دیگر از جزایر جذاب ایران که به دلیل پتانسیل گردشگری می توان آن را تفریحی ترین جزیره ایران نامید. کیش در قلب خلیج فارس واقع شده و با داشتن امکاناتی مانند ورزش های آبی، پارک های آبی، رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید جذاب یکی از مقاصد مهم گردشگری ایرانیان بوده است.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

چگونه از چابهار به کیش برویم؟

بنابراین گردشگرانی که به چابهار سفر می کنند دوست دارند بدانند چگونه از چابهار به کیش بروند. همانطور که می دانید کیش یک جزیره است و باید از طریق هوایی یا دریایی سفر کنید.

برای سفر هوایی می توانید به دو شهر بندرعباس یا اهواز بروید و از آنجا با هواپیما به کیش سفر کنید. قیمت بلیط هواپیما بندرعباس – کیش در روزهای مختلف بین 690 تا 700 هزار تومان و قیمت بلیط هواپیما اهواز کیش بین 1 میلیون و 100 هزار و 1 میلیون و 200 هزار تومان است. قیمت بسته به روز پرواز و شرکت هواپیمایی متفاوت است.

توجه داشته باشید که پرواز به کیش محدود است و ظرفیت به سرعت پر می شود، بنابراین اگر قصد دارید چنین پروازی داشته باشید، از یک هفته تا ده روز قبل به دنبال بلیط باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که هنگام پرواز در معرض محدودیت‌های معمولی چمدان‌های دستی هستید.

جاده چابهار به کیش به اینجا ختم نمی شود و برای رفتن به کیش می توانید از سه اسکله استفاده کنید. اسکله بندرلنگه نزدیک چابهار است اما دورترین اسکله به کیش است و معمولاً به یک سفر دریایی 2 ساعته نیاز دارد. بندر کرک کمی دورتر است اما از این بندر تا کیش یک ساعت طول می کشد. بندر آفتاب که آخرین گزینه و دورترین گزینه از سایر بنادر به چابهار است، نیم ساعت دیگر شما را به کیش می رساند. اگر به جای شناور معمولی از شناور خودرو استفاده کنید، زمان سفر دو برابر می شود.

اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه با خانواده و خودروی شخصی هستید، رانندگی و سفر دریایی کمی بهتر از پرواز از چابهار است که از نظر اقتصادی منطقی نیست. البته پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از چابهار به کیش سفر نکنید زیرا زحمت و قیمت با لذت سفر تناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید  اقدام عجیب میمون وحشی برای دزدیدن کودک در پارک + حمله وحشتناک / فیلم

<п>اعلامیه چگونه از چابهار به کیش برویم؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *