چگونه از روی پوست و ناخن اومیکرون را تشخیص دهیم؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شما نیوز: به گفته کارشناسان بهداشتی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، افراد مبتلا به عفونت Omicron ممکن است پوست، لب ها یا بستر ناخن کم رنگ، خاکستری یا آبی داشته باشند. به نظر می رسد این علامت در نتیجه سطح پایین اکسیژن در بدن باشد.

به همین دلیل، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها این علائم را به عنوان علائم هشدار دهنده فوری عفونت کووید-19 توصیف می کند و به افراد توصیه می کند در صورت مشاهده چنین تغییر رنگی با پزشک عمومی خود مشورت کنند.

سایر علائم فوری گزارش شده توسط CDC شامل تنگی نفس، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، گیجی و ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن است.

علائم هشدار دهنده کلیدی Omicron آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه مداوم و گلودرد است. با این حال، علائم دیگری از جمله تعریق شبانه، حالت تهوع، خستگی، بدن درد و تب، بثورات پوستی و درد چشم گزارش شده است.

برای اکثر افراد، این علائم حدود پنج روز طول می کشد. بنابراین در صورت عدم بهبود علائم و نگرانی فرد می تواند به مراکز درمانی مراجعه کند.

خبر امیدوار کننده

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که Emicron می‌تواند از آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسیناسیون یا عفونت طبیعی کووید فرار کند، که نگرانی‌هایی را در مورد احتمال عفونت مجدد ایجاد می‌کند، اما تحقیقات محققان دانشگاه ملبورن و دانشگاه علم و صنعت هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که Amiker بعید است می تواند از دفاع از سلول های T جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  راستگویی و حسن خلق سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد

پروفسور متیو مک کی، استاد دانشگاه ملبورن و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «حتی اگر یک emicron یا سویه دیگری از این نوع بتواند به طور بالقوه از آنتی‌بادی‌ها فرار کند، باز هم می‌توان پاسخ سلول T قوی به عفونت را انتظار داشت.» حفاظت و کمک به پیشگیری از بیماری.

نگران کننده ترین ویژگی omicron فراوانی جهش در پروتئین اسپایک آن است که هدف اولیه واکسن کووید است. سنبله به ویروس اجازه اتصال و ورود به سلول های انسانی را می دهد. واکسن‌های فعلی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را القا می‌کنند تا این فرآیند را مسدود کنند. با این حال، این آنتی بادی ها در مقایسه با انواع قبلی مانند دلتا، در برابر آمیکرون موثر گزارش نشده است.

اما تحقیقات نشان می‌دهد که پاسخ‌های سلول T تولید شده توسط واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها همچنان در برابر امیکرون‌ها و همچنین سویه‌های دیگر محافظت می‌کنند و ما معتقدیم که این خبر مثبتی در مبارزه جهانی با امیکرون‌ها است.


دیدگاهتان را بنویسید