مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسی مدال فداکاری ارتش را دریافت کرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بر اساس مصوبه “شورای عالی علائم” در ارتش ، به برکت رشادت و حکومت جهاد در صحنه ها و لحظات سرنوشت ساز پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و فداکاری در ترویج ایران پر افتخار اسلامی ، نشانه ای از فداکاری به شهید ارتش اسلامی؛ مسعود عاشوری به دلیل ایستادن محکم در خط مقدم دفاع از استقلال ، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایزه گرفت.

شهید مسعود عاشوری در مرداد 1333 در یکی از روستاهای اراک چشم به جهان گشود. این شهید والامقام با دریافت دیپلم در سال 1973 در دانشگاه افسران پذیرفته شد. وی پس از فارغ التحصیلی برای دوره مقدماتی آموزش زره پوش به مرکز آموزش زرهی شیراز منتقل شد و در این مدت در لشکر 92 خدمت کرد.

در سالهای اول انقلاب ، شهید آشوری و طبق روحیه والا و خداجویانه خود ، سخت ترین کارها را برای بازسازی منطقه نظامی خود انجام داد. وی مسئولیت عقیدتی سیاسی و انجمن اسلامی پادگان را بر عهده داشت ، علاوه بر وظایف نظامی ، کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان را نیز آموزش می داد.

با شروع جنگ ، وی و دیگر همرزمانش برای رویارویی با متجاوزان عراقی به دشت آزادگان اعزام شدند و سرانجام در اول اکتبر 1980 بر اثر اصابت ترکش کشته شد.

نماد ایثار ، توسط رهبر معظم ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نمادی از ایثار و از خود گذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه نظامی امام علی (ع) برای محافظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور است. کشور و جمهوری اسلامی ایران. آنها ایستادند و از خود دفاع کردند.

بیشتر بخوانید  چیستان | آن كدام درنده است كه آدم سرش را می‌خورد؟

27219

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *