مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسی در بحث آلودگی هوا و گرد و غبار تصمیم به تعطیلی تهران می گیرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار در تهران در 12 سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: احتمالا در روزهای آینده با چنین پدیده ای مواجه خواهیم شد.

پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ریاست پرویز سروری نایب رئیس شورا صبح امروز آغاز شد و در آن گزارش وضعیت شهر تهران در خصوص آلودگی هوا و گرد و غبار مورد بررسی قرار گرفت.

سیدمحمدمهدی میرزایی کومی، رئیس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به گزارشی از آلودگی هوای تهران طی چند روز گذشته و مهمانان ناخوانده از کشورهای همسایه، گفت: در این زمینه گزارش های دقیقی از سوی اداره کل هواشناسی تهران جمع آوری شده است. کمیته اضطرار آلودگی هوا

وی افزود: در 12 سال گذشته در تهران شاهد چنین پدیده ای نبوده ایم. البته ما در تابستان سال 1388 نمونه مشابهی را تجربه کردیم و پس از آن ادارات و مدارس تهران برای چند روز تعطیل شدند، اما از آن زمان تاکنون چنین اتفاقی را تجربه نکرده ایم.»

میرزایی کمی با بیان اینکه «احتمالاً در روزهای آینده در تهران با چنین مشکلاتی (گرد و غبار و طوفان) مواجه خواهیم شد، افزود: نشان داده شده است.

رئیس شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران هیچ تعهدی در بحث آلودگی هوا و گرد و غبار ندارد، گفت: ظرفیت های خود در این زمینه و اطلاع رسانی و سایر اقدامات انجام شده اما در نهایت تصمیم گرفته شد. تعطیلی آن روزها بر عهده شهرداری تهران نیست.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید از سقوط پژو 405 به رودخانه ارس

وی ادامه داد: کمیته اضطرار آلودگی هوا به دو صورت تشکیل جلسه می دهد. طبق اعلام سازمان هواشناسی که ثبات جوی وجود دارد و دیگری درخواست وزارت بهداشت برای تشکیل جلسه کمیته اورژانس هوایی است.

میرزایی کمی تصریح کرد: بر اساس ضوابط و مقررات سازمان هواشناسی باید از 96 ساعت قبل شرایط جوی را پیش بینی کند، اما متاسفانه در اکثر جلسات کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوا شاهد هستیم که وضعیت در حال رو به رشد است. توضیح داد.”

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *