مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسانی می توانند برای یارانه جدید اقدام کنند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش همشهری آنلاین، ثبت نام برای ورود به فهرست یارانه ها محدود به گروه خاصی نبوده و متقاضیان می توانند علاوه بر دو روزی که آخرین شماره کد ملی برای آن مشخص شده است، بدون محدودیت دو روز دیگر نیز اقدام کنند. ، حتی یک فرصت دیگر وجود دارد و برای کسانی که در این دوره شکست خورده اند، بنابراین اگر مشکلی در سیستم ثبت نام وجود ندارد، اکنون فرصت برای آنها است.

ثبت نام بقایای یارانه از روز گذشته (27 اردیبهشت ماه) آغاز شده است، اما لازم به ذکر است که این ثبت نام فقط مربوط به کسانی نیست که یارانه جدید 300 تا 400 هزار تومانی را حذف یا ترک کرده و به آن اعتراض کرده اند، بلکه این یک امر است. فرصت نقل قول تکلیف قانون بودجه 1401 برای کلیه متقاضیان یارانه و حتی خانوارهایی است که از ابتدای پرداخت یارانه یعنی از سال 1389 در فهرست مشمولان یارانه نبوده و تا کنون یارانه دریافت نکرده اند و یا آنهایی که یارانه دریافت کرده اند. به هر دلیلی حذف شده اند یا در سال های گذشته باطل شده اند، می توانم ثبت نام کنم تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

ثبت نام یارانه را تضمین نمی کند

مشخص نیست چند نفر در ثبت نام جدید شرکت خواهند کرد، اما اگر جمعیت کشور را حدود 85 میلیون نفر ببینیم، با توجه به اینکه یارانه جدید 300 تا 400 هزار تومانی به حدود 72 میلیون نفر پرداخت شده است، حدود 13 میلیون نفر است. بیشتر و به عبارتی همه کسانی که یارانه دریافت نمی کنند می توانند درخواست دهند، اما این ثبت نام به معنای تایید و ورود تضمینی آنها به لیست دریافت کنندگان یارانه نیست، بلکه اطلاعات ثبت نامی که توسط سازمان هدف برای یارانه انجام می شود، خواهد بود. جهت تعیین دهک به وزارت رفاه اجتماعی ارسال می شود، در صورت احراز شرایط، خانوار مستقر و از اردیبهشت ماه سال جاری به تعداد کل مشمولان یارانه اضافه و یارانه معوق به تعداد کل مشمولان به نسبت یارانه مستقر می شود. دهکی که در آن قرار دارند.

بیشتر بخوانید  همسر آیت الله جنتی فوت کرد

سازمان هدف قول می دهد دوباره زمان بدهد

با توجه به زمان ثبت نام این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان در مرحله اول باید طبق کد ملی اقدام کنند. افرادی که آخرین شماره کد ملی را دارند برای روز قبل 27 اردیبهشت و امروز (28 اردیبهشت) فرصت دارند تا برای این دو روز اقدام کنند، اما در صورت عدم امکان ثبت نام برای این دو روز می توانند روز شنبه 31 اردیبهشت برای دریافت کد اقدام کنند. و هفته اول خرداد هفته بعد به صورت ملی برای ثبت نام اقدام کنید.

همچنین برای کسانی که آخرین کد ملی آنها فردی است آخرین مهلت ثبت نام دو روز دیگر پنج شنبه و جمعه مصادف با 29 و 30 اردیبهشت ماه می باشد.

اگر افرادی هستند که هنوز موفق به انجام مراحل ثبت نام در این مناسبت ها نشده اند، باید منتظر مهلت جدید باشند، زیرا ثبت نام پس از این مهلت ها متوقف نمی شود، بلکه تاریخ جدیدی اعلام می شود. سازمان هدفمندی یارانه ها این قول را داده است.

درخواست یارانه بدین صورت است که سرپرست خانوار برای اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود ابتدا کد دستوری #کد ملی *43857*4* را انتخاب و سپس با تماس با سایت mi.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کند. یارانه خانواده

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *