چه کسانی می توانند از تامین اجتماعی “هدیه ازدواج” دریافت کنند؟ + مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام



به گزارش سلام نو به نقل از فرارا، بر اساس ماده 85 قانون تامین اجتماعی، مقرری ازدواج به عنوان یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به عنوان هدیه به بیمه شدگان اجباری واجد شرایطی که برای اولین بار تشکیل خانواده می دهند، پرداخت می شود. زمان. .

بیمه شدگان تامین اجتماعی در زمان ازدواج اول هدیه ازدواج معادل «یک ماه حقوق منهای حق بیمه» دریافت می کنند و در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده باشند، این هدیه به هر دو نفر به صورت رایگان پرداخت می شود. صورتحساب

مبلغ کمک هزینه ازدواج معادل مجموع مزد و مزایایی است که ظرف دو سال قبل از تاریخ عقد مشمول کسر حق بیمه می شود تقسیم بر 24 و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد باشد. روز ازدواج مبلغ پرداختی به حداقل دستمزد سال ازدواج افزایش می یابد.

چه کسانی می توانند از تامین اجتماعی هدیه عروسی دریافت کنند؟

یکی از شرایط مهم اخذ این کمک هزینه، وجود سوابق لازم است. به این ترتیب بیمه شده در مدت پنج سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز کار کرده و حق بیمه این مدت توسط کارفرما پرداخت شده است.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج از سوی سازمان تامین اجتماعی این است که رابطه شغلی بیمه شده با کارفرما در روز عقد به پایان نرسیده و ازدواج دائمی و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

ضمناً بیمه شدگان تأمین اجتماعی که در سنوات گذشته ازدواج کرده و در زمان عقد دارای شرایط تعیین شده بوده ولی از مزایای مذکور برخوردار نبوده اند نیز می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید  فال کائنات امروز | قدرت کائنات در دستان شماست! | از این سفر معنوی غافل نشوید + تفسیر دقیق

برای دریافت هدیه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی چه مدارکی لازم است؟

بیمه شدگان می توانند با ورود به این سامانه به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را برای دریافت کمک همسر ثبت کنند.

چک لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش درخواست هدیه ازدواج:

  • اصل قرارداد و کپی از تمام صفحات آن
  • اصل و کپی صفحه اول و دوم شناسنامه عروس و داماد متقاضی هدیه عروسی
  • تعهد کتبی زوجین در رابطه با ازدواج اول
  • دفترچه بیمه سلامت تامین اجتماعی. در دفترچه بیمه مدت و مدت بیمه برای زوجین جهت اخذ حمایت مالی برای ازدواج مشخص خواهد شد.

در نهایت پس از تهیه مدارک لازم باید نحوه ثبت نام و مراحل انجام آن را بدانید.

چگونه می توانم برای کمک های اجتماعی ازدواج ثبت نام کنم؟

سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینترنت اکثر موارد، خدمات گسترده ای را در بستر آنلاین خدمات آفلاین خود نیز ارائه کرده است. این بستر اینترنتی تمامی خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی را در یک پورتال جامع تلفیق کرده است.

اگر می خواهید به صورت آفلاین از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنید، باید پس از ثبت نام در این سایت با طی مراحل احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنید. نام کاربری در سایت تامین اجتماعی با کد ملی شما یکسان خواهد بود. اگر قبلا از خدمات این سامانه مانند دریافت سوابق تامین اجتماعی استفاده کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد نخواهید داشت.

مراحل اخذ کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی

  • پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی برای دریافت هدیه ازدواج از این سازمان مراحل زیر را طی کنید:
  • با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه تامین اجتماعی شوید.
  • پس از ثبت نام، بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت هدیه عروسی هستید در بالای صفحه در بخش پوشش کوتاه مدت بیمه شده یا خیر.
  • با وارد شدن به این قسمت تاریخ عروسی را وارد کنید. این سیستم در مورد شرط 720 روز خدمت در مدت 5 سال قبل از ازدواج شما استعلام می کند.
  • روی برگه پشتیبانی کوتاه مدت کلیک کنید و فرم ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی را پر کنید. (در هنگام ثبت درخواست، توضیحات راهنما در بالای هر فرم در نظر گرفته می شود. برای رفع هرگونه ابهام، توصیه می شود این راهنما را با دقت مطالعه کنید.)
  • در این صفحه می توانید اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره بیمه، آخرین شعبه فعال و شماره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.
  • فیلدهای جزئیات ازدواج و جزئیات همسر را پر کنید و دکمه «واجد شرایط و درخواست» را تأیید کنید.
  • در صورتی که اطلاعات ازدواج با موفقیت ثبت شده باشد، کادرهای مدارک مورد نیاز باز می شود. اسنادی را که قبلاً در این مقاله ذکر شد در فیلدهای مربوطه بارگذاری کنید.
بیشتر بخوانید  کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان

پس از بررسی نهایی، پس از مدت کوتاهی کمتر از یک هفته، هدیه همسر تامین اجتماعی به حساب بانکی شما واریز می شود.

اگر می خواهید از مبلغ هدیه ازدواج قبل از واریز به حساب بانکی مطلع شوید، برای محاسبه میزان سود ازدواج به قسمت بیمه شدگان، امور فنی بیمه گذار مراجعه کنید. با درج تاریخ ازدواج، میزان این حمایت مالی اعلام می شود.

شماره حساب شما برای واریز مزایای ازدواج تامین اجتماعی الزامی است. پس وارد قسمت بیمه شده، خدمات ثبت نام، اعلام شماره حساب بانکی شوید. با ارائه این اطلاعات مجوز ثبت درخواست شما در سامانه صادر می شود.

بر اساس گزارش اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان بیمه‌های اجتماعی، تعداد درخواست‌های هدیه ازدواج در یک هزار و 400 مورد نزدیک به یکصد هزار مورد بوده که از این تعداد تنها هزار و 484 درخواست به صورت حضوری و حدود 91 هزار و 500 درخواست بوده است. به صورت حضوری ارسال می شود. به صورت غیر حضوری ارائه می شود و بنابراین 98 درصد مطالبات به صورت غیر حضوری بدون مراجعه بیمه شده به شعب سازمان انجام می شود.

کل مبلغ پرداختی در سال گذشته از محل هدایای ازدواج معادل 322 میلیارد تومان بوده و بیشترین و کمترین مبلغ پرداختی در سال 1400 بابت هدیه ازدواج به ترتیب مربوط به تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و خراسان شمالی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید