چه کسانی می توانند از تامین اجتماعی “هدیه ازدواج” دریافت کنند؟ + مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام


به گزارش سلام نو به نقل از فرارا، بر اساس ماده 85 قانون تامین اجتماعی، تامین ازدواج به عنوان یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری واجد شرایطی که تشکیل خانواده می دهند به عنوان هدیه پرداخت می شود. بار اول. زمان. .

بیمه شدگان تامین اجتماعی در زمان اولین ازدواج به مبلغ «یک حقوق ماهیانه منهای حق بیمه» هدیه ازدواج دریافت می کنند و در صورت بیمه شدن زن و شوهر، این هدیه به هر دو نفر به صورت رایگان پرداخت می شود. لایحه

مبلغ کمک هزینه ازدواج معادل مجموع مزد و مزایایی است که ظرف دو سال قبل از تاریخ عقد مشمول کسر حق بیمه می شود تقسیم بر 24 و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل مزد باشد. در روز ازدواج مبلغ پرداختی به حداقل حقوق سال ازدواج افزایش می یابد.

چه کسانی می توانند از تامین اجتماعی هدیه عروسی دریافت کنند؟

یکی از شرایط ضروری برای اخذ این کمک هزینه، وجود سوابق لازم است. به این ترتیب بیمه شده در پنج سال قبل از ازدواج حداقل 720 روز کار کرده و حق بیمه این مدت توسط کارفرما پرداخت می شود.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی این است که اشتغال بیمه شده نزد کارفرما در روز عقد به پایان نرسیده و ازدواج دائمی و ثبت شده در دفتر ازدواج باشد.

ضمناً بیمه شدگان تأمین اجتماعی که در سنوات قبل ازدواج کرده و در زمان عقد دارای شرایط ذکر شده بوده ولی از مزایای مذکور برخوردار نبوده اند نیز می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید  شعله‌کشیدن آتش در طبقه چهارم یک آپارتمان در رشت / فیلم -

برای دریافت هدیه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی چه مدارکی لازم است؟

بیمه شدگان می توانند با ورود به این سامانه به نشانی es.tamin.ir درخواست کمک همسر خود را ثبت کنند.

چک لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش درخواست هدیه ازدواج:

  • اصل قرارداد و کپی از تمام صفحات آن
  • اصل و کپی صفحه اول و دوم شناسنامه عروس و داماد متقاضی هدیه عروسی
  • تعهد کتبی زوجین در رابطه با ازدواج اول
  • دفترچه بیمه سلامت تامین اجتماعی. در دفترچه بیمه مدت و مدت بیمه زوجین برای دریافت کمک مالی برای ازدواج قید خواهد شد.

در نهایت پس از تهیه مدارک مورد نیاز باید نحوه ثبت نام و مراحل انجام آن را بدانید.

چگونه می توانم برای ازدواج درخواست کمک اجتماعی کنم؟

با توجه به اینترنت، سازمان تامین اجتماعی نیز خدمات گسترده ای را در بستر آنلاین خدمات آفلاین خود ارائه کرده است. این بستر آنلاین تمامی خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی را در یک پورتال جامع ادغام کرده است.

اگر مایل به استفاده آفلاین از خدمات تامین اجتماعی هستید، باید پس از ثبت نام در این سایت از طریق فرآیند احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنید. نام کاربری در سایت تامین اجتماعی با کد ملی شما یکسان خواهد بود. اگر قبلا از خدمات این سامانه مانند دریافت سوابق تامین اجتماعی استفاده کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد نخواهید داشت.

مراحل اخذ کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی

  • پس از ثبت نام در تامین اجتماعی مراحل زیر را برای دریافت هدیه عروسی از این سازمان طی کنید:
  • با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه تامین اجتماعی شوید.
  • پس از ثبت نام، واجد شرایط بودن هدیه عروسی خود را در بالای صفحه در قسمت بیمه کوتاه مدت بررسی کنید.
  • با وارد شدن به این قسمت تاریخ عروسی خود را وارد کنید. این سیستم در مورد شرط 720 روز خدمت در 5 سال قبل از ازدواج استعلام می کند.
  • روی برگه حمایت کوتاه مدت کلیک کنید و فرم ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی را پر کنید. (در هنگام ثبت درخواست، توضیحات راهنما در بالای هر فرم در نظر گرفته شده است. برای رفع هرگونه ابهام، توصیه می شود این راهنما را با دقت مطالعه کنید.)
  • در این صفحه می توانید اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره بیمه، آخرین شعبه فعال و شماره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.
  • فیلدهای “جزئیات ازدواج” و “جزئیات همسر” را پر کنید و دکمه “واجد شرایط و درخواست” را علامت بزنید.
  • در صورتی که اطلاعات ازدواج با موفقیت ثبت شده باشد، کادرهای مدارک مورد نیاز باز می شود. اسنادی را که قبلاً در این مقاله ذکر شد در فیلدهای مربوطه بارگذاری کنید.
بیشتر بخوانید  هشدار کلاهبرداری با ترفند دریافت سود سهام عدالت

پس از بررسی نهایی، هدیه همسر تامین اجتماعی شما در کمتر از یک هفته به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.

اگر می خواهید از مبلغ هدیه ازدواج قبل از واریز به حساب بانکی مطلع شوید، برای محاسبه میزان سود ازدواج به قسمت امور فنی بیمه شده مراجعه کنید. با درج تاریخ ازدواج، میزان این حمایت مالی اعلام می شود.

شماره حساب شما برای واریز مزایای تامین اجتماعی الزامی است. پس قسمت بیمه شده، خدمات ثبت نام، اعلام شماره حساب بانکی را وارد کنید. با ارائه این اطلاعات مجوز ثبت درخواست شما در سامانه صادر می شود.

بر اساس گزارش اداره آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، تعداد درخواست های هدیه ازدواج در یک هزار و 400 مورد نزدیک به 100 هزار مورد بوده که از این تعداد تنها هزار و 484 درخواست به صورت حضوری و 91 هزار و 500 درخواست نیز در سال 96 انجام شده است. شخص . حضوری ارسال می شود. به صورت حضوری ارائه می شود، بنابراین 98 درصد درخواست ها به صورت حضوری و بدون مراجعه بیمه شده به شعب سازمان انجام می شود.

مجموع هدایای عروسی در سال گذشته معادل 322 میلیارد تومان بوده و بیشترین و کمترین مبلغ پرداختی برای هدایای عروسی در سال 1400 به ترتیب مربوط به تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و خراسان شمالی بوده است.

<п>اعلامیه چه کسانی می توانند از تامین اجتماعی “هدیه ازدواج” دریافت کنند؟ + مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید