مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه کسانی باید دوز چهارم و پنجم را تزریق کنند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، معاون وزیر بهداشت گفت: تزریق سوم واکسن کووید 19 در گروه سنی 12 تا 18 سال و برای بیماران با سیستم ایمنی ضعیف و حداقل 4 ماه پس از تزریق دوم توصیه می شود. دوز. .

کمال حیدری بیان کرد: واکسن قابل تزریق در این گروه سنی به عنوان نوبت سوم واکسن پاستو کوک و سینوفارم است. ملاک تشخیص ضعف سیستم ایمنی، ارائه فرم توسط پزشک متخصص است و اظهار نظر شخصی و شفاهی افراد قابل قبول نیست.

وی افزود: تعاریف ضعف سیستم ایمنی بر اساس سند ملی توسعه واکسیناسیون کرونا شامل نقص های اولیه سیستم ایمنی، بیماری های خاص مانند سرطان تحت درمان با شیمی درمانی و رادیوتراپی، بیماران پیوندی، بیماران دریافت کننده داروهای سرکوب کننده یا تضعیف کننده ایمنی است. . “افراد HIV مثبت بیماران دیالیزی هستند و.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: با توجه به سوالات و درخواست‌های معاونان بهداشت تعدادی از دانشگاه‌ها مبنی بر امکان تزریق نوبت پنجم واکسن کووید 19 برای متقاضیان سفرهای بین‌المللی که تاکنون 3 واکسن در کشور دریافت کرده‌اند و به دلیل وجود دارد. شرایط سفر در جلسه اخیر کمیته ملی واکسن علیه کووید 19 تصویب شد.

هجدری ادامه داد: بر اساس تصمیم این کمیته ملی، این دسته از هموطنان می توانند با اخذ رضایت نامه کتبی و آگاهانه و ارائه مدارک سفر، نوبت چهارم و پنجم واکسن را از واکسن های مورد تایید کشور مقصد دریافت کنند. در این صورت فاصله بین دوز سوم و چهارم حداقل یک ماه و فاصله توصیه شده بین دوز چهارم و پنجم ترجیحاً 3 ماه است که در صورت سفر اضطراری می توان این فاصله را حداقل به یک ماه کاهش داد.

بیشتر بخوانید  محور کرج - چالوس یک طرفه

وی یادآور شد: همچنین در جلسه اخیر این کمیته تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا در گروه سنی بالای 18 سال تصویب و حداقل 4 ماه پس از نوبت سوم برای بیماران با سیستم ایمنی ضعیف توصیه شد. ” واکسنی که برای تزریق در این افراد به عنوان دوز چهارم توصیه می شود، واکسن پلت فرم پروتئین نوترکیب است.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، این مصوبات روز چهارشنبه 18 اسفندماه 93 به معاونت های بهداشتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *