چه کسانی از افزایش قدرت خرید کارگران سود می برند؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی اصلانی با ارزیابی وضعیت بازار کار در سال 1401، نظر خود را بیان کرد و گفت: به لطف خدا اکثر کارخانجات در بحث اشتغال به دنبال کارگر هستند، هرچند همچنان با کمبود نیروی کار مواجه هستند، کارفرمایان به دنبال نیروی کار هستند.» و با توجه به تحولات مثبت در بحث دستمزد در شورای عالی کار، می‌توان امیدوار بود که امسال شاهد رشد اشتغال باشیم.

وی ادامه داد: البته از آنجایی که بسیاری از کارخانجات و اتحادیه ها از 15 فروردین شروع به کار کرده اند، نمی توان پیش بینی کرد که چه تعداد از آنها استخدام شده یا کاهش یافته و اخراج شده اند و باید منتظر تمدید قرارداد کار و ارسال لیست کارفرمایان باشیم. بیمه به سازمان تدارکات.” اجتماعی در اواخر آوریل.

رئیس شورای اسلامی کارگری استان البرز ادامه داد: به عنوان مثال اتاق بازرگانی برای شهر صنعتی اشرهارد اعلام کرد که هر تعداد کارگر ساده و متخصص را برای کار در این شهرستان معرفی کنیم که این نشان می دهد واحدهای تولیدی خوب کار کنید. و افزایش حقوق انگیزه بخش است.

وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه انبوه دستمزدها در سال جاری باعث کاهش قدرت خرید کارگران می شود، گفت: به نظر من وقتی قدرت خرید کارگران افزایش می یابد، کارفرما اولین نفری است که سود می برد و سود به دست کارفرما می رسد. و در نتیجه افزایش دستمزدهای قدرت خرید.» و بنابراین ما انتظار افزایش اشتغال در سال جاری را داریم.

اصلانی همچنین با اشاره به تأثیرات تداوم تاج بر بسیاری از مشاغل و شرکت های خدماتی، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاغل خدماتی بیشترین آسیب را در دوران ریاست جمهوری متحمل شدند، دولت باید به حمایت از مشاغل خدماتی ادامه دهد نه مشاغل آسیب دیده.» توانستیم به روال قبلی بازگردیم .

بیشتر بخوانید  یششیر دعای سبک برای رفع عذاب در قبر است

دیدگاهتان را بنویسید