چه چیزی باعث کدر شدن طلا و جواهرات می شود؟


بسیاری از مردم بر این باورند که هنگام شستشو می توان از اسیدهای رقیق مانند آب لیمو برای تمیز کردن و پاک کردن چربی و کدر شدن طلا استفاده کرد. با این حال، تمام اسیدها و آب های قوی به کدر شدن و از بین رفتن ظاهر طلا کمک می کنند، زیرا خورنده هستند و می توانند به تدریج درخشش طلا را از بین ببرند.
شوینده های بسیار قوی، مواد شیمیایی قوی و انواع سفید کننده ها (ویتک) در خراب شدن ظاهر طلا بی تاثیر نیستند، اما اگر بخواهیم دشمن شماره یک طلا و جواهرات را نام ببریم، احتمالاً فلز مایع جیوه به ذهن متبادر می شود. . جیوه با طلا همان کاری را می کند که چاقو با پنیر می کند. به همین دلیل هرگز جواهرات خود را نزدیک این ماده یا وسایلی مانند دماسنج هایی که از جیوه استفاده می کنند قرار ندهید.

بیشتر خانم های ایرانی از طلا و جواهرات زیاد استفاده می کنند، طلا و جواهرات را ثروت و گاهی اصالت می دانیم، اما آیا از نگهداری آنها چیزی می دانیم؟ جواهرات خود را هر سه تا شش ماه یکبار بررسی کنید.


دشمن جواهرات

استفاده دائمی از طلا

زیور آلات طلا جذاب هستند. همه دوست دارند یک تکه طلا به همراه داشته باشند گردنبند یا حلقه ازدواج به گردن می زنند اما استفاده روزانه از طلا آن را کهنه می کند. اگر می خواهید از یک تکه طلا استفاده کنید، نباید آن را همیشه با خود حمل کنید، هنگام کار آن را بردارید، بشویید و بخوابید، در غیر این صورت فرسوده می شود.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای رهایی از پوست چرب صورت و بدن در منزل

باید بخوانید:

با جواهرات دوش بگیرید یا شنا کنید

هنگام دوش گرفتن یا شنا نباید از جواهرات استفاده کنید. آب یک ساینده طبیعی است. همانطور که آب رودخانه سنگ را حمل می کند. با گذشت زمان، همین اتفاق در مورد سنگ های قیمتی یا طلا رخ می دهد. نه تنها آب، بلکه هر مایع دیگری نیز می تواند به درخشش و زیبایی یک فلز یا سنگ گرانبها آسیب برساند.


دشمن طلا چیست؟

طلاها را کجا نگه می دارید؟

شما نباید همیشه از این نوع جواهرات استفاده کنید، اما چگونه از آن نگهداری می کنید؟ حتما باید در جای امنی قرار داده شود. گذاشتن جواهرات در هر جایی نه تنها باعث گم شدن آن ها می شود، بلکه هرگز نمی دانید که ممکن است در معرض چه چیزی قرار بگیرند. همچنین مکانی امن و ثابت برای نگهداری طلا یا هر جواهرات خود در نظر بگیرید. به این ترتیب آنها را از دست نمی دهید و احتمال آسیب به محیط زیست را کاهش نمی دهید.

شستشو با دستگاه اولتراسونیک

یکی از راه های شستشوی جواهرات استفاده از ماشین لباسشویی اولتراسونیک است. اما این دستگاه ها برای هیچ نوع زیورآلاتی مناسب نیستند و نباید در این نوع دستگاه ها زمرد، مرجان، مروارید یا هر سنگ نرم دیگری قرار دهید.


مواد مضر برای طلا

خیساندن جواهرات در مواد شوینده

شستن زیورآلات با مقداری شوینده مناسب خوب است، اما اگر آن را برای مدت طولانی نگه دارید، قطعا کیفیت و زیبایی جلا را از دست خواهید داد. مثلاً نقره ای در دراز مدت سیاه می شود یا رنگ طلایی خود را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید  آموزش آرایش چشم نقره ای طلایی چشم


دیدگاهتان را بنویسید