چه چیزی باعث خارش در گوش می شود برای تسکین خارش چه کنیم؟


خارش گوش معمولاً به دلیل مداخلات و مراقبت های ضعیف ما ایجاد می شود، اگرچه برخی از بیماری ها می توانند باعث آن شوند و دانستن آن می تواند کمک کننده باشد.

خارش گوش و علت خارش گوش و رفع خارش گوش

خارش گوش و علت خارش گوش و رفع خارش گوش

خارش گوش من خارش مجرای گوش مجرای گوش خارجی یک علامت شایع به خصوص در خانم ها می باشد، مجرای گوش خارجی 3 سانتی متر طول و حدود 8 تا 9 میلی متر قطر دارد و کمی انحنا دارد. این کانال در قسمت داخلی توسط پرده گوش مسدود می شود. به طور طبیعی این کانال ماده ای چرب به نام توده یا موم یا سرم یا آبگوشت ترشح می کند و با حرکت به موقع فک، جویدن و تکلم به تدریج از بدن خارج می شود.

وجود جرم در گوش امری طبیعی و برای سلامتی ضروری است بستر آن فقط اسیدی بوده و از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند و همچنین اجسام خارجی را در خود نگه می دارد و از رسیدن رطوبت به پوست در هنگام استحمام و شنا جلوگیری می کند امکان نفوذ عوامل بیماری زا پوست کانال

به این دلایل اکیداً توصیه می شود خشک شود و گوش را تمیز کنید از داشتن گوش های سالم نه تنها خودداری کنید خارش گوش که معمولاً در نتیجه خشکی و تحریک پوست کانال توسط فردی پیشگیری می شود.

لازم به ذکر است که تجمع جرم تا حد زیادی که در نتیجه چربی زیاد پوست یا تنگ شدن مجرای ادرار است می تواند باعث کم شنوایی – درد شود. خارش گوش در این مورد، جرم باید توسط پزشک شسته یا خارج شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی کامل با داروی دی پیریدامول

خارش گوش و علت خارش گوش و رفع خارش گوش

البته خارش گوش این می تواند به دلایل دیگر نیز ایجاد شود. بیماری های پوستی مانند شوره سر، پسوریازیس و حساسیت های پوستی ناشی از شامپو، رنگ مو، گوشواره و روسری، بیماری کبد، دیابت و عفونت های قارچی گوش همچنین باعث می شود خارش گوش هر کدام از آنها نیاز به درمان خاص خود دارند.

یکی از ساده ترین کارها خارش گوش استفاده را کاهش دهید باد گرم برای مو – در فاصله مناسب از گوش – که بعد از استحمام یا شنا راحت است.

دستکاری گوش باعث جدیت می شود خارش گوش از خاراندن گوش با هر وسیله خارجی باید اجتناب شود. یک معاینه ساده توسط متخصص گوش و حلق و بینی علت آن است خارش گوش به شما اطلاع داده خواهد شد و درمان مناسب برای شما تجویز خواهد شد.

چه زمانی برای خارش گوش به پزشک مراجعه کنیم:
1- وقتی درد در گوش احساس می شود.

2-زمانی که خارش بیش از یک هفته طول بکشد.

راه حل طب سنتی برای خارش گوش چیست؟

::برای رفع خارش گوش روغن خرما بپاشید یا روغن بادام تلخ را در آب افسنتین بریزید یا 5 گرم افسنتین را با 2 قاشق غذاخوری سرکه و آب جوشیده داخل گوش بریزید.

::بهترین درمان خارش گوش جوشانده 5 گرم آویشن در 50 گرم آب که روزانه گوش را شستشو می دهد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید