چه چیزی باعث تعریق بیش از حد کودکان می شود؟



به گزارش سلام نو، تعریق زیاد در نوجوانان بسیار شایع است. آنها اغلب روی کف دست، پا یا زیر بغل عرق می کنند. اما کودکان خردسال اغلب زیاد عرق نمی کنند. البته اگر گرما و رطوبت زیاد باشد، تعریق کاملا طبیعی است. اگر متوجه شدید که صورت و دست های کودکتان عرق می کند و لباس هایش را خیس می کند، حتی در یک محیط دلپذیر، باید با پزشک او صحبت کنید.

علل تعریق بیش از حد می تواند از نرمال تا شدید متفاوت باشد. یکی از رایج‌ترین دلایل لباس پوشیدن بیش از حد یا خیلی گرم است. به طور کلی لباس نوزاد در خانه باید شبیه لباس بزرگسالان باشد. با این حال، بسیاری از والدین لباس های بیشتری برای فرزندان خود می پوشند. سایر علل طبیعی عبارتند از اضطراب، تب یا فعالیت بدنی.

برخی از علل جدی تر عبارتند از:

عفونت ها

هر گونه عفونت – خفیف یا شدید – می تواند منجر به تعریق بیش از حد شود. گاهی اوقات تعریق فقط نشانه یک عفونت با درجه پایین (که با گذشت زمان بدتر می شود)، مانند سل (بیماری مسری ریه) است.

پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید می تواند باعث تعریق بیش از حد شود. عرق کردن ممکن است تنها علامت باشد، یا ممکن است کودک شما کاهش وزن، ضربان قلب سریع و اضطراب را نیز تجربه کند.

دیابت

تعریق زیاد می تواند نشانه دیابت باشد. کودک مبتلا به دیابت ممکن است تشنه باشد، بیش از حد معمول خیس شود یا وزن کم کند.

فشار خون بالا

برخی از داروها می توانند باعث افزایش فشار خون در کودکان شوند. فشار خون بالا باعث تعریق بیشتر آنها می شود. اختلالات نادری مانند تومورهای آدرنال یا تومورهای مغزی می توانند همین اثر را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  پخش زنده و نتیجه بازی بارسلونا یوونتوس امشب ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

بیماری قلبی مادرزادی

نوزادان مبتلا به مشکلات قلبی معمولا علائم دیگری همراه با تعریق بیش از حد دارند. در دوران شیردهی به راحتی خسته می شوند، سریع نفس می کشند، اغلب سرفه می کنند و وزن کمی دارند.

آریتمی قلبی

ممکن است باعث تعریق در کودکان شود.

داروهای تجویزی

برخی از داروهای تجویزی می توانند باعث تعریق عمومی (کل بدن) شوند.

سایر اختلالات متابولیک و هورمونی

اگر به نظر می رسد کودک شما به شدت عرق می کند، مهم است که به یک متخصص اطفال مراجعه کنید. تعریق بیش از حد به این معنی نیست که کودک شما یک بیماری جدی دارد. بسیاری از کودکانی که بیش از حد عرق می کنند سالم هستند. با این حال، از آنجایی که می تواند نشانه اولیه چندین بیماری باشد، بهتر است آن را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید