مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه چیزی باعث تشکیل لخته های خون و سفت شدن خون می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علت و تشخیص سفت شدن بدن

علت لخته شدن خون چیست و چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

دلایل متعددی برای لخته شدن خون وجود دارد. طب سنتی وی معتقد است که مزاج افراد می تواند کنترل بدن آنها را به دست بگیرد، گاهی اوقات دمای مزاج ما بیش از حد طبیعی است و گرما باعث تجزیه رطوبت و مایعات بدن که بخشی از آن خون است می شود و قسمت سرم خون غلیظ می شود. از دلگرم کننده با من باش.

علت لخته شدن خون چیست و چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

غلظت خون چقدر است؟

بسیاری از بیماران هنگام مراجعه به متخصص از اصطلاح لخته شدن خون استفاده می کنند که نادرست است و تعریف خاص خود را از غلظت خون دارد. از نظر پزشکی غلظت خون به معنای کسری است سلول های قرمز خوندرصدی از خون کامل را می گیرند. روش کار گرفتن 2 سی سی خون از انسان است. این خون سپس در سانتریفیوژ با سرعت زیاد می چرخد ​​و در نتیجه این چرخش قسمت های مختلف خون جدا می شود و در ادامه ستون اختصاصی گلبول های قرمز از سایر قسمت های خون جدا شده و درصد را اعلام می کند.

اما چه زمانی هموگلوبین خون طبیعی است؟

اگر سطح هموگلوبین بین 12-16 (36-48٪) و برای مردان بین 14-18 (42-56٪) باشد، طبیعی است. زمانی از اصطلاح غلظت خون استفاده می کنیم که تعداد گلبول های قرمز خون از 52 در زنان و 56 در مردان بیشتر شود. در این حالت بیمار فشار خون و تمرکز بالایی دارد.

علت لخته شدن خون چیست و چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

غلظت خون بیماری سالمندان است؟

این بیماری بسته به علت اولیه یا ثانویه ممکن است در هر سنی رخ دهد. ما افرادی را داریم که در سنین نوجوانی و به دلیل وراثت این مشکل را دارند. کودکانی هستند که دیواره پایین قلبشان باز است یا مشکلات ریوی دارند، از جمله آنهایی که فشار خون بالا دارند.

چگونه لخته شدن خون را درمان کنیم؟

زمانی که پزشک متخصص بر اساس نتایج آزمایش تشخیص داد که علت غلظت خون فرد اولیه یا ثانویه است، درمان شروع می شود. اگر علت ثانویه بود، در صورت امکان، درمان علت زمینه ای – قلب یا ریه – را شروع کنید و اگر غلظت خون در مردان از 56 درصد و در زنان به 52 درصد برسد، بخشی از خون خارج شده و دور ریخته می شود. این کار نیز به روش استاندارد برای کاهش غلظت خون انجام می شود. این روند تا جایی ادامه می یابد که یکی از مهم ترین مواد خونساز بدن به دلیل خروج از بدن کاهش یابد. در واقع به بیمار کمبود آهن می دهیم تا لخته خون نداشته باشد. حال اگر علت احتقان به علت اصلی یعنی مغز استخوان باشد، در این صورت باید عامل بیماری خون را درمان کنیم و با برداشتن خون از یکی از رگ ها میزان گلبول های قرمز را تنظیم کنیم.

بیشتر بخوانید  روغن گل محمدی ، خواص روغن گل محمدی ، فواید و مضرات روغن گل محمدی

برای جلوگیری از غلیظ شدن مجدد آن چه کنیم؟

یکی از سوالات افرادی که خونشان به حالت عادی برگشته این است که برای جلوگیری از لخته شدن مجدد خون خود چه کنیم؟ بهتر است این افراد هم برای جلوگیری از لخته شدن خون و هم برای کمک به کسانی که به آن نیاز دارند به طور مداوم خون بدهند. بهتر است مردان هر سه ماه یکبار و زنان هر چهار ماه یکبار خون بدهند.

علت لخته شدن خون چیست و چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

هنگامی که مایع خون بیش از حد بالا باشد، اکسیژن رسانی کاهش می یابد و حتی می تواند باعث توقف حرکت خون در رگ ها شود، به همین دلیل است که غلظت خون گاهی اوقات با توقف جریان خون باعث سکته می شود. پس علائم زیر را جدی بگیرید!

1. آیا لب های شما بنفش است؟

وقتی مقدار هموگلوبین بدون اکسیژن خیلی زیاد باشد، غشاهای مخاطی بدن مانند لب‌ها بنفش می‌شوند. انگشتان دست و پا و زیر ناخن ها بنفش، چشم ها خونی و پوست صورت ملتهب است. با مشاهده این علائم جسمی می توانید به غلیظ شدن خون خود مشکوک شوید و برای تشخیص نهایی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

2. آیا شما گیج شده اید؟

با افزایش غلظت هموگلوبین خون، مایع، ذهنیت و حرکت خون کاهش می یابد و فرد دچار سرگیجه و بی حالی می شود و خون بینی می شود. اگر بدون دلیل دیگری دچار سرگیجه و بی حالی می شوید و گهگاه از بینی خود خونریزی می کنید، باید به لخته شدن خون خود مشکوک شوید و این علائم را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف پماد تتراسایکلین چشمی

3. آیا نفس می کشید؟

افرادی که مشکلات ریوی، تنگی نفس و تنگی نفس دارند نیز ممکن است به دلیل فشار خون بالا علائم بدتری داشته باشند. بنابراین کمبود نفس را برای آلرژی یا آلودگی هوا در نظر نگیرید. علاوه بر این، افرادی که مشکل قلبی دارند و دچار حمله قلبی می شوند نیز ممکن است دچار این مشکل شوند.

علت لخته شدن خون چیست و چگونه غلظت خون را درمان کنیم؟

طب سنتی چه می گوید؟

اگرچه طب سنتی معتقد است که افزایش تعداد گلبول های قرمز ممکن است نشانه افزایش وزن باشد، اما طب سنتی تعریف نسبتا متفاوتی از غلظت خون ارائه می دهد. یک متخصص طب سنتی می گوید این علم مشکل غلظت خون را این گونه توضیح می دهد:

سرم خون را غلیظ می کند …

در طب رایج می گویند اگر تعداد گلبول های خون در یک حجم معین بیشتر از خون باشد، فرد غلظت خونی دارد و ربطی به سرم و مایعات ندارد. اما در طب سنتی اگر گلبول‌های خون کوچک‌تر باشد، اما سرم خون غلیظ‌تر باشد، می‌گوییم غلظت خون وجود دارد. لخته شدن خون یک مشکل رایج است که ممکن است به دلایل مختلفی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

دمای بدن شما نیز بدون تغییر نیست

گاهی اوقات اگر دمای بدن به زیر محدوده طبیعی 37 درجه برسد و سردتر شود، خون غلیظ می شود. در این صورت دمای بدن فرد بدون هیچ عامل اساسی دیگری می تواند در غلظت خون دچار مشکل شود. درست مانند یخ و آب، یخ ضخیم‌تر از آب است، زیرا مولکول‌های آن از یکدیگر متراکم‌تر هستند. اما آب رقیق شده و مولکول های آن از هم دورتر هستند. یعنی هر چه دمای بدن کمتر و خون سردتر باشد، سلول های خونی بیشتری جمع می شوند و در حجم خاصی از خون بزرگ به نظر می رسند، در حالی که ممکن است همان فرد کم خونی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  خواص ترنجبین در طب سنتی

خون تیره همیشه غلیظ نیست

خونی که در رگ ها جریان دارد شفاف و قرمز است، اما خون در سیاهرگ ها تیره رنگ است و اکسیژن کمی دارد. اکسیژن موجود در این خون در ورید خرج می شود، به بافت ها می رسد و در حین گردش بخشی از مواد زائد سلولی به آن اضافه می شود و این خون به قلب و ریه ها باز می گردد تا دوباره اکسیژن دریافت کند، بنابراین نمی توان گفت که خون لزوماً تیره است همچنین غلیظ است. به عبارت دیگر، خون تیره لزوما غلیظ نیست، اما خون غلیظ قطعا تیره است. ما ممکن است خون تیره داشته باشیم، اما غلیظ نیست. به همین دلیل، سلول ها می توانند به هم بچسبند و مانند خون تیره به نظر برسند، اما نه خیلی غلیظ.

————————————————- ————————————-

چند نکته

پزشکان معتقدند آب آشامیدنی غلظت خون را متعادل نگه می دارد و به دلیل غلظت خونی که باعث حمله قلبی می شود، مشکلاتی مانند لخته شدن خون ایجاد نمی کند.

به طور کلی میوه ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن ویتامین C و فیبر محلول و نامحلول اثر محافظتی در برابر افزایش غلظت خون و کاهش میزان فیبرینوژن دارند.پروتئینی که به لخته خون تبدیل می شود) و فشار خون بالا دارید که مهمترین آنها حذف غلظت خون آلبالو، لیمو و موز برای پاکسازی خون است.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید علت و تشخیص سفت شدن بدن

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *