مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

هر تغییر ناگهانی در ترشحات ممکن است نشان دهنده عفونت واژن باشد. شما باید بدانید که ترشحات به طور طبیعی در طول سیکل قاعدگی چگونه تغییر می کند و کدام ترشح غیر طبیعی است. علائم واضح هشدار عفونت عبارتند از::

چگونه بفهمم ترشحاتم غیر طبیعی است؟

تغییر در رنگ یا قوام

بوی بد ناگهانی

ترشح بیش از حد غیر طبیعی

علائم دیگر عبارتند از ترشح، مانند خارش خارجی واژن یا درد لگن یا شکم

خونریزی غیرمنتظره از واژن

علل شایع ترشحات غیر طبیعی

برای ترشحات غیر طبیعی واژن دلایل زیادی وجود دارد، اما معمولاً نشانه عفونت هستند. عفونت اغلب در اثر چیزی مانند شستشوی داخل ایجاد می شود واژنتعادل طبیعی باکتری ها یا قارچ ها در واژن شما را به هم زده یا ممکن است از راه جنسی منتقل شده باشد.

چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

درمان ترشحات واژن

درمان ترشحات واژن بستگی به علت دقیق دارد. اهداف درمانی باید شامل بهبود علائم و ریشه کن کردن عفونت باشد. جدیدترین درمان های پزشکی برای ترخیص واژنداروهای خوراکی،

تزریقی و موضعی (قرص یا کرم واژینال) برای درمان علل مختلف ترشحات واژنبسته به نوع عفونت می توان از تعدادی دارو برای درمان واژینوز باکتریایی از جمله مترونیدازول استفاده کرد.

(Flagil)، تینیدازول (Tindamak) و کرم کلیندامایسین (Cleocin) این داروها در درمان تریکومونیازیس نیز مؤثر هستند. تریکوموناس با مترونیدازول (Flagil) یا تینیدازول (Tindamak) درمان می شود.

که به صورت خوراکی در یک دوز تجویز می شود. درمان همزمان شرکای جنسی برای جلوگیری از عفونت مجدد بسیار مهم است.در گذشته پنی سیلین داروی انتخابی برای درمان سوزاک بدون عارضه بود.

بیشتر بخوانید  همه ی آنچه که باید درباره ی بیماری لوپوس بدانیم

چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

با این حال، انواع جدید سوزاک به آنتی بیوتیک های مختلف از جمله پنی سیلین مقاوم شده اند و درمان را دشوار می کنند. سوزاک می تواند با تزریق داخل وریدی سفتریاکسون (روسفین) ایجاد شود.

درمان را به صورت عضلانی یا با سفیکسیم خوراکی (سوپراک) انجام دهید. ممکن است از آنتی بیوتیک های دیگر استفاده شود کلامیدیا معمولاً همراه با آزیترومایسین خوراکی (زیتروماک با زماک) یا داکسی سایکلین تجویز می شود.

درمان می شود (ویبرامایسین، اوراسه، آدوکا، آتریدوکس و غیره) عفونت قارچی واژن می توان آن را با کرم های موضعی مانند بوتوکنازول (Ginazole 1)، کلوتریمازول (Lotrimin)، میکونازول (Monistat 3، Monistat 5، Monistat 7، M-Zole Dual Pack، Micon 7) استفاده کرد.

و تری کونازول (ترازول 3، ترازول 7)، نیستاتین (مایکوستاتین، بیو استاتین، نیلستات). این داروها به صورت قرص داخل هستند واژن همچنین وجود دارد. در صورت لزوم می توان از داروهای خوراکی مانند فلوکونازول استفاده کرد.

چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

شایع ترین علل عبارتند از::

برفک – یک عفونت قارچی که معمولاً تأثیر می گذارد واژن فرار کن

واژینوز باکتریایی – یک عفونت باکتریایی که تأثیر می گذارد واژن فرار کن

تریکوموناس – یک عفونت قابل انتقالیک عفونت مقاربتی ناشی از یک انگل بسیار کوچک

سوزاک – بیماری ناشی از باکتری

تبخال تناسلی – یک بیماری مقاربتی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس

علائم ترشحات واژن در زنان

اسرار واژن رنگ آن از روشن تا خاکستری، زرد، سبز یا سفید شیری متغیر است و می تواند بوی نامطبوعی داشته باشد. علائم و ویژگی های ترشحات واژن به شرایط خاص و علت ترشح بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  خطرات آنژیوم(خال های قرمز)روی بدن چیست؟

همه زنان مبتلا به واژینوز باکتریال علائمی ندارند، اما واژینوز باکتریایی معمولاً ترشحات رقیق و سفید مایل به خاکستری ایجاد می کند. که معمولا با بوی ماهی همراه است.

عفونت تریکوموناس ترشحی به رنگ زرد مایل به سبز و کف آلود با بوی قوی ایجاد می کند. و باعث ایجاد ناراحتی در هنگام آمیزش و دفع ادرار، سوزش و خارش در ناحیه اندام تناسلی زنانه می شود..

چه چیزی باعث ترشحات واژن در زنان می شود؟

سوزاک ممکن است در 50 درصد از زنان مبتلا علائمی ایجاد نکند، اما همچنین می تواند باعث گزگز در هنگام ادرار یا تکرر ادرار، ترشحات زرد رنگ واژن، قرمزی و تورم ناحیه تناسلی و گزگز یا خارش در آن ناحیه شود. واژن بودن.

مانند سوزاک، عفونت کلامیدیا ممکن است در بسیاری از زنان علائمی ایجاد نکند. اگر خروجی مثانه تحت تأثیر قرار گیرد، برخی دیگر ممکن است افزایش ادرار را تجربه کنند واژن آنها همچنین علائم عفونت ادراری را دارند.

عفونت قارچی واژن معمولاً با ترشحات سفید غلیظی همراه است که ممکن است بافت پنیری داشته باشد. این ترشحات بیشتر بی بو است. علائم دیگر عبارتند از گزگز، گزگز و درد هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *