مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه چیزی باعث ایجاد منی قهوه ای می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا رنگ غیر طبیعی اسپرم می تواند نشانه ای از بیماری باشد؟

تغییر دادن رنگ اسپرم این می تواند نشانه ای از بیماری های مقاربتی مانند عفونت باشد مایع زرد یا سبز جدی باشید و باید در اسرع وقت درمان شوید.منی طبیعی به رنگ زرد کم رنگ یا کرمی تا تقریبا سفید است. اما اگر اینطور باشد، نشانه عفونت است که معمولاً به دلیل یک بیماری مقاربتی مانند سوزاک است. پس حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر بیماری سوزاک باشد به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است دلگرم کننده علت را دنبال کنید رنگشو عوض نمیکنم آن ها ملاقات می کنند.

 قهوه ای در منی

قهوه ای در منی

هر میلی لیتر اسپرم به طور معمول حاوی میلیون ها اسپرم است، اما بیشتر آنها توسط غدد موجود در دستگاه تناسلی مردان ترشح می شوند.هدف اسپرم تنها تولید مثل است، به عنوان وسیله ای برای انتقال اسپرم به دستگاه تناسلی زن.
بااینکه انزال با ارگاسم و لذت جنسی در ارتباط است نعوظ و ارگاسم آنها با مکانیسم های مختلفی کنترل می شوند و برای داشتن رابطه جنسی دلپذیر نیازی به انزال ندارید.

علاوه بر اسپرم، اسپرم از 65 درصد اسپرم، 30 تا 35 درصد پروستات و 5 درصد رگ های خونی تشکیل شده است. مایع دانه ها حاوی اسید سیتریک، اسیدهای آمینه آزاد، فروکتوز، آنزیم ها، فسفریل کولین، پروتاگلاندین، پتاسیم و روی هستند. است. مقدار اسپرم تولید شده از چند قطره تا 6 میلی لیتر متغیر است.

دانه زمانی که سفید باشد سالم محسوب می شود. البته اگر کمی به رنگ زرد متمایل باشد جای نگرانی نیست. با این حال، توصیه می شود در صورت احساس زرد یا سبز به پزشک مراجعه کنید زیرا این شرایط معمولاً نشان دهنده یک عفونت جدی است، به خصوص زمانی که با علائم دیگر همراه باشد. گاهی ممکن است تغییر جزئی در رنگ اسپرم ایجاد شود، اما تغییر رنگ ناگهانی، به خصوص زمانی که با بوی بد یا علائم دیگر همراه باشد، نباید نادیده گرفته شود.

وجود خون بعد از انزال

آیا رنگ غیر طبیعی اسپرم می تواند نشانه ای از بیماری باشد؟


وقتی اسپرم خارج شد بلافاصله سفید می شود ولی بعد از 5-30 دقیقه بی رنگ می شود و این تغییر رنگ دلیل مشکل او نیست و ارتباطی بین رنگ اسپرم و اسپرم وجود ندارد اما اگر وجود داشته باشد رنگی غیر از سفید مراجعه به پزشک برای کلیه ها و مجاری ادراری. شفافیت و بی رنگی اسپرم دلیل مشکل ساز بودن مایع نیست. این مایع شفاف حاوی میلیون ها اسپرم مرد است که تنها یکی از آنها برای لقاح کافی است … و نمی توان از رنگ اسپرم برای ارزیابی مشکل اسپرم استفاده کرد یا اصلاً بهترین راه آوردن نمونه آزمایشی است. به آزمایشگاه اسپرم این قدرت را دارد که تا 48 ساعت در دستگاه تناسلی زن زنده بماند.

بیشتر بخوانید  رژیم غذایی و ارتباط آن با وزوز گوش

با چشم غیرمسلح، حرکات اسپرم در مایع منی قابل مشاهده نیست. اسپرم اگر در شرایط محیطی خوب باشد. آنها حداکثر چند روز زنده هستند. اما اگر اسپرم به عفونتی مانند ایدز و سیفلیس یا سوزاک یا هپاتیت و غیره آلوده شود، معلوم نیست چند روز می تواند زنده بماند و مسری باشد. اسپرم تا 24 ساعت قبل از رسیدن غذا به آنها در دمای اتاق زندگی می کند. بارداری همچنین زمانی امکان پذیر است که اسپرم (اسپرم حامل) در قسمت بیرونی اندام تناسلی ریخته شود و باید مراقب بود. با بالا رفتن سن مردان (35 سال و بالاتر)، احتمال تولید اسپرم هایی که قدرت باروری کمتری دارند بیشتر می شود. همچنین احتمال تولید اسپرم معیوب را افزایش می دهد.

وجود خون بعد از انزال

رنگ غیر طبیعی اسپرم

چه چیزی باعث ایجاد منی قهوه ای می شود؟

قرمز-قهوه ای-صورتی

رنگ قهوه ای نشانه خون مرده است، گاهی اوقات به طور طبیعی بروز می کند و مشکلی ندارد، اما در صورت مشاهده زیاد و مکرر باید با پزشک مشورت کرد.

وجود خون بعد از انزال

علل خونریزی منی در برخی از مردان:

  • ترومای کوچک دستگاه تناسلی – پروستاتیت – پرهیز طولانی مدت – آمیزش جنسی مکرر – آمیزش ناگهانی اختلالات خونریزی – تنگی مجرای ادرار – بدخیم – گرفتگی عروق – غیر منطقی
  • تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی اسپرم
  • تجزیه و تحلیل غیر طبیعی اسپرم به سادگی احتمال کاهش باروری را افزایش می دهد. با توجه به ارزش ها
  • سازمان جهانی بهداشت تعیین کرده است که حداقل شاخص های طبیعی کیفیت اسپرم به شرح زیر است:
  • حداقل حجم: 1.5-5.5 سی سی.
  • حداقل تعداد اسپرم در واحد سی سی: حداقل 20 میلیون.
  • حرکت: بیش از 50 درصد اسپرم ها باید حرکت کنند.
  • ظاهر آزمایشگاهی اسپرم: حداقل 30 درصد اسپرم ها باید ظاهر طبیعی داشته باشند.

وجود خون بعد از انزال

نکاتی برای نمونه بهتر:

1- جمع آوری اسپرم 48-72 ساعت پس از آخرین آمیزش توصیه می شود.
2. برای به دست آوردن کیفیت اولیه اسپرم، گرفتن 3 نمونه اسپرم ضروری است، اما اگر اختلاف بین 2 نمونه کمتر از 20 درصد باشد، ممکن است به نمونه سوم نیاز نباشد.
3- نمونه اسپرم با خودارضایی، آمیزش گاه به گاه یا کاندوم های مخصوص بدون اسپرم کشنده جمع آوری می شود.
4. نمونه باید در یک ظرف شیشه ای تمیز با گردن پهن (نه لزوما استریل) یا یک ظرف پلاستیکی ریخته شود.
5. منی تازه لخته ای است که در عرض 30-5 دقیقه پس از انزال رقیق می شود.
وظیفه اصلی اسپرم: این مایع محیط را برای انتشار اسپرم آماده می کند و حالت نرم شدن را برای آزاد شدن اسپرم ایجاد می کند. اگر مرد جلوی نطفه نباشد. دلیلی وجود ندارد که دچار مشکل شوید. ختنه یا نه ربطی به پیش اسپرم ندارد این مایع ممکن است حاوی اسپرم نیز باشد.

بیشتر بخوانید  علت مثبت و منفی بودن HBc Igm در آزمایش خون

وجود خون بعد از انزال

موارد زیر برای اسپرم کاملا طبیعی است:

منی مواج، مچاله شده، تکه تکه شده، کف آلود، ژلاتینی، غلیظ، حباب دار، لخته شده، چسبناک، زرد و شفاف.

وجود خون بعد از انزال

برخی از نگرانی ها در مورد اسپرم
  1. ترشحات سفید پس از ادرار طبیعی است و جای نگرانی نیست.
  2. انزال گاه به گاه بدون برانگیختگی جنسی در هنگام ادرار طبیعی است و دلیلی برای نگرانی یا پیگیری وجود ندارد.
  3. خروج اسپرم بدون هیچ گونه تحریک جنسی طبیعی است و نیازی به اقدامات و نظارت بیشتر ندارد

انزال و انزال خود به خود (مانند خودارضایی):

میل جنسی بعضی از آقایان و پسران زیاد است و باعث می شود که به طور ناخودآگاه هورمون های جنسی در شما ترشح شود و اسپرم تولید کند. خود به خود دفع می شود که می تواند در خواب یا با سایر محرک ها باشد. این مردان مانند مواقع استرس، هیجان، ترس، ورزش و… هیچ مشکلی ندارند و برای کنترل خود می توانند افکار خود را روی مسائل دیگر متمرکز کنند و از افکار نفسانی دوری کنند.

وجود خون بعد از انزال

این امکان وجود دارد که مرد با وجود داشتن همسر و رابطه زناشویی به خواب برود

اصولاً این طبیعی است، اما اگر چند بار تکرار شود، مشکوک می شود که بدن در رابطه جنسی با زن مشکل دارد و تنها مشکلی که در این بین وجود دارد، همین است. میل جنسی یک مرد بیشتر از میل جنسی یک زن و چه بسا میل جنسی مردان دیگر است، باید از نزدیک بودن به هر دو طرف لذت ببرند و هر دو سعی کنند تا جایی که ممکن است طرف مقابل را جلب کنند. اما اکثر کارشناسان معتقدند که همسران عزیز ما باید بیشتر به تمایلات جنسی شوهران خود تمایل داشته باشند. حتی اگر «گاهی از آن لذت نبرند، رضایت مردان از وظایف زنان است، در این صورت مرد به اندازه کافی راضی نیست.

بیشتر بخوانید  خطرناک ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

چه بسیار زنان زیبا و زیبا را می توان دید که پس از مدت کوتاهی از ازدواج، مردی دیگر به او علاقه ای ندارد. دلایل زیادی وجود دارد، اما یکی از دلایل اصلی آن غرور بی دلیل زنان و بی توجهی آنها به این موضوع است. برخی از زنان معتقدند که صمیمیت باید فقط برای بچه دار شدن انجام شود. زنان باید با مطالبی که قبلاً در وبلاگ نوشتم، جذابیت خود را به همسر خود افزایش دهند.
اسپرمی که در مجرای ادرار و دستگاه تناسلی زن می‌میرد، زن را بیمار نمی‌کند، هر بار میلیون‌ها اسپرم در واژن زن ریخته می‌شود و بسیاری از آنها می‌میرند و این فقط خرافه است.
اگر منی روی پارچه بریزد، معمولاً خشک می شود، پس از مدتی پارچه زرد می شود. به طور کلی، رنگ اسپرم زرد یا سفید یا حتی شفاف یک مشکل طبیعی است و نباید تحت نظر باشد.

وجود خون بعد از انزال

برای از بین بردن رنگ زرد دانه ها چه باید کرد؟

به مقدار زیاد مایعات بنوشید

تغییر رنگ اسپرم ممکن است به دلیل کم آبی بدن باشد. بر این اساس، نوشیدن حداقل سه لیتر مایعات در روز شامل آب و آب میوه را فراموش نکنید تا آب مورد نیاز بدن تامین شود.

 وجود خون بعد از انزال

سطح تستوسترون را افزایش دهید

نوسانات سطح تستوسترون می تواند منجر به تغییر رنگ اسپرم شود. سطح تستوسترون با افزایش سن کاهش می یابد که بر کیفیت اسپرم و اسپرم تأثیر می گذارد. مصرف تقویت کننده های تستوسترون به حفظ سفیدی اسپرم، میل جنسی و قدرت عضلانی کمک می کند.

از الکل و تنباکو خودداری کنید

برای بهبود وضعیت اسپرم، سیگار و الکل را کنار بگذارید. مصرف مشروبات الکلی بدن را با سموم مختلفی پر می کند که برخی از آنها وارد اسپرم شده و باعث ایجاد مایع زرد رنگ می شود.

وجود خون بعد از انزال

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

رنگ زرد اسپرم همیشه یک وضعیت نگران کننده نیست زیرا معمولاً با تغییر رژیم غذایی، دارو و سبک زندگی از بین می رود. اگر مشکل ادامه داشت و با علائم دیگری همراه بود، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق آن مشخص شود.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید آیا رنگ غیر طبیعی اسپرم می تواند نشانه ای از بیماری باشد؟

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

وجود خون بعد از انزال

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *